beantwoord

Afscheidsrit mat'64 reserveren

• 23 november 2015
  • 23 reacties
  • 2502 Bekeken

Het is al een tijdje bekend dat de mat'64, ook bekend als de Apen/hondenkop, 28 januari 2016 een afscheidsrit gaat rijden.
Ik zou hier eigenlijk dol graag mee willen reiden! :D

Ik weet alleen niet hoe ik hiervoor kan reserveren. :(
Als je dit wel weet, wil je dan mij het antwoord geven? ;)

Groetjes van Meneer en Mevrouw trein.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 21 maart 2016, 13:52

We hebben besloten om deze afscheidsrit in het najaar te organiseren.
Van uitstel, komt geen afstel, maar de timing met dit soort materieelonderwerpen is erg belangrijk.

t.z.t. volgt ongetwijfeld meer informatie.
Bekijk origineel

23 reacties

Goede vraag, zelf heb ik hier helaas niet direct een antwoord op. Ik zal het even navragen bij collega's, zodra ik meer infomatie heb kom ik er op terug.
Goede vraag, zelf heb ik hier helaas niet direct een antwoord op. Ik zal het even navragen bij collega's, zodra ik meer infomatie heb kom ik er op terug.

Fijn! 😳
Als je meer weet hoor ik het graag!
Update: Ik heb nog geen duidelijk antwoord voor je op dit moment, zodra ik meer weet kom ik hier op terug.
Via de NVBS ben ik te weten gekomen dat de afscheidsrit door het Spoorwegmuseum wordt georganiseerd en dat deze heeft besloten om de rit naar een andere datum te schuiven i.v.m. dat de mat'64 28 januari nog in dienst is. :D

Mijn vraag blijft wel: Hoe/waar reserveer je de afscheidsrit van de mat'64?
Update: Ik heb helaas nog niets gehoord, ik zal er nogmaals achteraan gaan voor je.
Reputatie 6
Badge
Uit sterke bronnen heb ik gehoord dat het een besloten rit is voor NS personeel.
Wat correct is en duidelijk op intranet staat vermeldt. Verbaast me dat JanH hier geen antwoord op kan vinden.
Ik ben die informatie inderdaad niet tegengekomen in mijn zoektocht, fijn dat iemand hier wel een antwoord op kan geven. Bedankt Henk, ik wacht nog op een reactie van mijn bron en zal het melden als die iets anders aangeeft. In ieder geval bedankt voor het meelezen, op deze manier kunnen we elkaar hier uitstekend helpen.
Tenzij jullie van plan zijn de interne communicatie voortaan ook via het forum te laten lopen, is het forum geen vervanging voor basale discipline in de interne communicatie bij NS.
Uit sterke bronnen heb ik gehoord dat het een besloten rit is voor NS personeel.
Dat hoop ik niet! 😞
Henk, heb jij dan ten minste stations en tijden voor diegenen die het afscheidsgebeuren uitsluitend van de buitenkant willen meemaken?
Nope, betreft operationele informatie. Overigens heb ik het ook niet eens, want de inzet van Mat'64 is verlengd 😉
Hallo allemaal!
Is er ondertussen al wat meer info bekend over de afscheidsrit?
Reputatie 6
Badge
Tja, er is inmiddels bekend uit sterke bronnen dat het een besloten rit is. Als je bij de NS werkt, zou ik het Intranet eens in de gaten houden. En wie weet verschijnt voor spotters nog wel eens ergens een dienstregeling.

Het materieel rijdt nu sporadisch (haha, pun intended) nog in Limburg en Brabant, dus als je kan hebt kan je je eigen afscheidsritje nog zelf maken.
Van uitstel, komt geen afstel, maar de timing met dit soort materieelonderwerpen is erg belangrijk.

Reputatie 1
Heb laatst nog een rit gemaakt in de trein om een festival te bereiken, maar dit was waarschijnlijk mijn laatste rit met deze trouwe dienstdoener

Dus er blijft tenminste één treinstel rijvaardig tot in het najaar. Dan kan er dus tot die tijd ook nog goed gebruik van gemaakt worden in de 'reservevloot'. :8

betekend dit ook dat er dus stellen die nu terzijde staan rijvaardig gehouden moeten worden? want er zouden enkele stellen meerijden voor de looks, ziet er een beetje lullig uit 1 stel als ze er ook met 4 kunnen rijden.
Reputatie 4
Je hoeft treinstellen in de tussentijd niet rijvaardig te houden. De werkplaats in Maastricht die voor onderhoud stond opgesteld is inmiddels gesloopt dus dat is sowieso nogal omslachtig. Er zal dus in september een eenmalige controlebeurt worden uitgevoerd vlak voor de afscheidsrit. Overigens zou het me verbazen als de afscheidsrit met 4 stellen zou rijden.

Daar komt bij dat in de periode april-augustus het spitsvervoer fors lager is dan in de periode september-maart, dus er is ook niet zo'n behoefte aan Plan V in de zomerperiode.
Het is bekend met welke treinstellen de afscheidsrit wordt gereden: 449, 466 en 469.
Op moment staat deze combinatie in de wagenwerkplaats van Amersfoort.

Bron: Op de rails 2016-6
Mijn man een NSer is vandaag 64 geworden en heet Mat, hij zou graag mee willen op de afscheidsrit
Reputatie 6
Badge
Ik zou het liever binnen interne kringen regelen, Welkom11.
Op zondag 25 september krijgt de MAT ’64 zijn afscheidsrit vanuit onderhoudsbedrijf Maastricht via Eindhoven, Arnhem, Zwolle, Amersfoort naar station Utrecht Maliebaan. Daar krijgt de trein een gerenomeerd plekje bij het Spoorwegmuseum. Tijdens de rit is er volop tijd om verhalen en beelden te delen, maar ook om de trein nog eens goed te bewonderen.
RESERVEER NU VOOR DE AFSCHEIDSRIT VAN DE MAT'64!!!
http://nieuws.ns.nl/de-mat-64-neemt-afscheid-en-jij-kunt-erbij-zijn/

Reageer