Alle trajecten van Nederland

• 12 februari 2014
  • 15 reacties
  • 1353 Bekeken

• Intercity
  • 16 reacties
Nederland kent 405* Stations
Hoeveel heb jij daarvan bezocht, Heb je ze allemaal gezien of moet je nog een gedeelte van Nederland bezoeken?
En wat was het mooiste stukje (spoor/station) van Nederland?

Ik ben zelf op ieder traject geweest van Nederland. Ik ben niet op ieder station uitgestapt.
Zelf gaat mijn voorkeur uit voor het gebied tussen Voerendaal en Meerssen

15 reacties

Het mooiste station oude stijl vind ik Haarlem, en het mooiste station nieuwe stijl Rotterdam CS.
Reputatie 6
Badge
Persoonlijk vind ik Den Haag HS wel een mooi nostalgisch station, qua stijl is het vergelijkbaar met Haarlem.
Het mooiste traject vind het Veolia-lijntje tussen Maastricht en Heerlen, een mooi uitzicht over het heuvelachtige landschap, en natuurlijk het prachtige station van Valkenburg die zeer herkenbaar is.

Verder ben ik naar mijn idee wel op alle trajecten geweest, behalve Roodeschool en Delfzijl.
Ik heb bijna alle trajecten gehad. Ik mis de Arriva-lijnen in Groningen nog en de Veolia lijn Maastricht - Kerkrade nog. Binnenkort maar even naar de kruitvat voor NS-dagkaarten om alles te kunnen afronden.

Wat ik een mooi station vind is Amsterdam Bijlmer ArenA. Groningen vind ik een heel mooi stationsgebouw hebben.

Ik hield het vroeger bij en heb in ieder geval heel zuid-nederland afgestreept, een groot deel van midden-nederland en 2 takjes richting het noorden :P

Ik zou niet weten welk station ik echt mooi vind.. Alle grote stations hebben hun plus en minpunten. Op dit moment word Breda verbouwd, dat vond ik er op de concepten erg goed uit zien. :)

Mooiste traject is denk ik inderdaad het Veolia lijntje tussen Heerlen en Maastricht, en verder heeft het stuk tussen Nijmegen en Arnhem ook wel mooi uitzicht :)

Mooiste station vind ik Haarlem, prachtige overkapping.
Het aantal bezochte stations houd ik zelf ook bij, zit nu op de 92 station. Heb mijzelf het doel gesteld om alle stations in Nederlands ooit eens te bezoeken.
Reputatie 2
Al jaren geleden heb ik het complete Nederlandse spoorwegnet bereden, hoef nu alleen af en toe nog eens een nieuw lijntje of boogje mee te pakken. En owja, formeel gezien mis ik Blauwkapel - Utrecht Maliebaan nog en de grenstrajecten bij Nieuweschans en Zevenaar.

Mooiste station vindt ik Den Haag HS, en dan eigenlijk vooral hoe het was voor de grote brand. Het is daarna wel helemaal hersteld, maar bepaalde dingen zijn helaas voorgoed verloren gegaan toen.

Ik heb met het bereizen van de Hanzelijn en de Flevolijn+ Gooiboog sinds 19 januari 2013 mijn hele spoorkaart compleet (beide richtingen van ieder traject bereisd.) Wat stations betreft, ik heb er al zo'n 310 gefotografeerd. Favoriete traject= Veluwe Zwolle Amersfoort, favoriete station Bavvelt(Baflo).
Heb zelf vrijwel alle traject en gehad, behalve de Arriva lijntjes in Leeuwarden en Groningen.
En wat ik het mooiste stukje vind? qua uitzicht toch wel het stuk tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum (prachtig stukje langs de oostvaardersplassen)
Ik heb veel gehad, maar nog lang niet alles. Van de 405 heb ik er wellicht 150?

Mooiste station is er niet echt, ik vind er meerdere mooi. Veel van de genoemde stations, maar ook bijvoorbeeld een Soestdijk kan ik mooi vinden. Ben benieuwd wat een poll zou opleveren ;-)

Qua route sluit ik me bij SphieChan aan. De Oostvaardersplassen is érg mooi. Maar ik heb nog langs niet alles gezien, dus wie weet verander ik nog van mening. 😉
Reputatie 2
Ik ben geboren in Delft, en vind het Delftse stationsgebouw erg mooi. Alleen vanwege de aanleg van de spoortunnel is het verder wel een bende. Rotterdam Centraal is voor mij qua ontwerp mooi, maar vooral de reizigerstunnel vind ik prettig en reizigersvriendelijk. Groot verschil toen de fietstunnel tijdelijk als reizigerstunnel werd gebruikt. Het is in elk geval naar mijn ogen de beste verbetering en het beste vernieuwde station.
Reputatie 6
Badge
Wat Treinreiziger zegt, maar ook Utrecht belooft een mooi station te worden. Nu is het nog een enorme (maar nog redelijk overzichtelijke) bouwput, en volgende maand gaat er nog meer van de stationshal dicht op de plek waar de Bruna en de Starbucks zit.

Maar onderstaande video's dat belooft écht wat te worden. :)

Ik ben geboren in Delft, en vind het Delftse stationsgebouw erg mooi. Alleen vanwege de aanleg van de spoortunnel is het verder wel een bende. Rotterdam Centraal is voor mij qua ontwerp mooi, maar vooral de reizigerstunnel vind ik prettig en reizigersvriendelijk. Groot verschil toen de fietstunnel tijdelijk als reizigerstunnel werd gebruikt. Het is in elk geval naar mijn ogen de beste verbetering en het beste vernieuwde station.

Omdat het zo'n mooie OV-terminal is, hier een paar plaatjes:

Nederland kent 405* Stations
Hoeveel heb jij daarvan bezocht, Heb je ze allemaal gezien of moet je nog een gedeelte van Nederland bezoeken?

Alleen Veendam en Emmen Zuid mis ik nog. Alle andere stations en trajecten heb ik gehad, inclusief de HSL en de Betuweroute.

En wat was het mooiste stukje (spoor/station) van Nederland?

Amsterdam Centraal vind ik van de voorkant het mooiste station, mooier dan welk station ter wereld, Zwolle heeft ook wel wat en Rotterdam is heel erg mooi geworden. Ik heb ook hoge verwachtingen van Utrecht Centraal.

Ik ben zelf op ieder traject geweest van Nederland. Ik ben niet op ieder station uitgestapt.
Zelf gaat mijn voorkeur uit voor het gebied tussen Voerendaal en Meerssen[/quote]
Reputatie 2
Ik ben nu over elk traject in Nederland, muv Zuidbroek-Veendam, waar normaal reizigersvervoer rijdt gereden. Daarnaast heb ik over museumlijnen, enkele (oud)vrachttrajecten gereden en nog een paar oude reizigertrajecten(waaronder Groesbeek, Stiens, IJmuiden, Veghel) gereden.

Mooiste station: Haarlem
Mooiste station ligging: Rhenen
Mooiste traject: Kerkrade-Heerlen-Maastricht
Mooiste punt NS traject: Moerdijkbrug:HSL (verwegen het uitzicht over 't water)

station Haarlem in 1989, tijdens viering 150 jaar spoorwegen in Nederland

Reageer