beantwoord

andere prijs voor zelfde reis

  • 20 December 2021
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Ik reis van Hoogeveen naar Zwolle en betaal heenreis 5,94 en terugreis 5,28 hoe kan dit?

Ik heb NS flex en heb vanaf Hoogeveen wel 20 minuten eerder ingecheckt dan de terugreis maar het was in het weekend.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 December 2021, 10:59

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo erwintenberge en welkom bij de NS Community,

 

Dat komt waarschijnlijk omdat je lange afstandskorting hebt gekregen voor de terugreis. Klopt het dat je nog een andere reis met een andere vervoerder hebt gemaakt voordat je terug ging van Zwolle naar Hoogeveen?

Badge +3

Voor de heenreis Hoogeveen - Zwolle betaal je (2e klas 40% korting) € 5,94 en als je doorreist naar bijv. Kampen* betaal je aan Blauwnet nog € 1,68 bij. Totaal dus € 7,62

Het instaptarief mag niet twee keer berekend worden, en dat is bij Blauwnet € 0,99 (waar eventueel nog 40% af gaat). Bij NS kosten de eerste 8 km € 2,50 en wordt het wat ingewikkelder.

Voor de terugweg kost Kampen - Zwolle je € 2,30 en voor Zwolle - Hoogeveen nog € 5,28 erbij voor NS, dus totaal € 7,58

De ritten met Blauwnet kan je met een klassiek (op saldo) abonnement niet terugzien in Mijn NS Reishistorie, maar bij OV-chipkaart wél.

* Kampen kan ook een ander station zijn op ongeveer dezelfde afstand van Zwolle, bijv. Raalte.

Reageer