beantwoord

Antecedenten onderzoek

• 21 december 2018
  • 4 reacties
  • 252 Bekeken

. Hallo beste mensen,

Kan de NS je afwijzen voor de functie HC, puur en alleen als je schulden hebt of bkr geregistreerd bent? Terwijl je ook een positief integriteit verklaring kunt overleggen? En ook al kun je een VOG overleggen en zodoende aantonen dat je nooit met justitie in aanraking bent gekomen? (Vraag is binnen de context dat je de sollicitatie procedure ook positief hebt doorlopen en je alleen nog de arbeidsvoorwaarden gesprek hebt)

Vriendelijke groet,
.powerpuff girl
icon

Beste antwoord door Jeroen 21 december 2018, 09:04

Voor zover mij bekend wordt er niet gekeken naar schulden of BKR registraties en mogen bedrijven dat niet eens opvragen als dit niet relevant is voor de functie waar je op solliciteert. Nou lijkt het mij voor de functie hoofdconducteur niet relevant.
Bekijk origineel

4 reacties

Als je eens wist hoeveel werknemers loonbeslag hebben (ook bij NS) door (privé-)omstandigheden, zou ik me daar niet druk om maken.
Het getuigd juist van een goede instelling, een nieuwe baan, geld verdienen en je schuld proberen af te lossen.
Veel suc6 bij het afronden van je sollicitatie.
Badge
Voor zover mij bekend wordt er niet gekeken naar schulden of BKR registraties en mogen bedrijven dat niet eens opvragen als dit niet relevant is voor de functie waar je op solliciteert. Nou lijkt het mij voor de functie hoofdconducteur niet relevant.
.Bedankt voor uw feedback!
.Dat klopt ook wel. Sommige bedrijven geven het vooraf aan. Maar dit wordt ook niet gevraagd op de integriteit verklaring die je moet afgeven, dus dan denk ik ook inderdaad dat het niet relevant is. Bedankt voor uw antwoord!

Reageer