Arriva gaat strijd aan voor Hoofdrailnet

• 30 August 2021
  • 10 reacties
  • 302 Bekeken

Reputatie 3

In de telegraaf van zaterdag een heel artikel waarin de directeur van Arriva aankondigt dat hij een bodemprocedure tegen de Nederlandse staat gaat aanspannen m.b.t. het onderhands verlengen van de concessie aan NS voor 1-0 jaar vanaf 2025. Ik voel wel sympathie voor dit initiatief.

Link verwijderd door moderator

10 reacties

Ik heb de link verwijderd omdat deze in strijd is met onze huisregels: Commerciële links of boodschappen bevatten (spam). 

Via de link kom je bij een artikel waarbij je moet betalen om deze te lezen. 

Badge +3

Gratis dan (zelfde artikeltje) https://www.nieuwsnos.nl/nieuws/binnenland/arriva-opent-aanval-op-ns-ongezond-stuk-tegenwerking-uit-de-politiek-6129c579791bf

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de link verwijderd omdat deze in strijd is met onze huisregels: Commerciële links of boodschappen bevatten (spam). 

Via de link kom je bij een artikel waarbij je moet betalen om deze te lezen. 

Gaat het er echt om dat het een artikel is waarvoor je moet betalen of gaat het erom dat het informatie is die NS niet zo fijn vindt? 

Eerder was het blijkbaar geen enkel probleem dat er gelinkt werd naar een artikel waarvoor je moest betalen. Artikelen met o.a. een interview met Marjan Rintel of de financieel directeur van NS.

Enkele voorbeelden:

en de linkjes in verwijderd en deze.

Ik vind het een beetje te toevallig dat nou net alleen dit ene artikel is verwijderd vanwege het feit dat je ervoor moet betalen.

Het gaat er puur om dat er een link met een betaalde artikel wordt gepost. Dat is niet toegestaan. Ik snap niet dat dat niet duidelijk is.

Voordat we off topic gaan. Ik zal mijn collega's instrueren hier scherper op te zijn.

Badge +3

Bij steeds meer nieuws-sites loop je tegenwoordig tegen een cookie/paywall aan, waarbij je soms wat (Premium) artikelen gratis mag lezen of sowieso een proefabonnement moet nemen.

Voor gratis artikelen via sites zoals AD, ED, BD (en alle sites van Perscombinatie eigenlijk) kan je gewoon je cookies wissen en krijg je weer opnieuw toegang.

Ik neem aan dat @Henk L toegang heeft tot de Telegraaf en de link gedeeld had zonder dat te weten.

Reputatie 7
Badge +3

Dat er al jaren geen enkel linkje naar betaalde artikelen is verwijderd en nu net dit ene artikel over een concurrerend bedrijf wel, is mij een beetje te toevallig. De link is niet geplaatst met het doel om reclame te maken voor de betreffende krant.

En nee, dit zeg ik niet omdat ik zoals TS sympathie voor dit initiatief voel. Wat mij betreft mag NS de concessie voor het hoofdrailnet behouden, om toch weer on topic te komen.. 

Wij zijn, zover ik het weet, 1 van de weinige communities die het toestaat om andere commerciële linkjes of adviezen van andere concurrenten hier te delen in het belang van de reiziger.

Badge +3

Wij zijn, zover ik het weet, 1 van de weinige communities die het toestaat om andere commerciële linkjes of adviezen van andere concurrenten hier te delen in het belang van de reiziger.

Als dit gaat om lokale/regionale reisaanbiedingen/actieproducten is daar natuurlijk niets mis mee, net als adviezen voor internationale tickets die goedkoper zijn dan via NS International (of niet eens te koop via NSint).

Bij KPN/Ziggo/T-Mobile/Tele2 etc. doen ze daar ook niet moeilijk over, en het gaat natuurlijk om openbare info (uit de media), dus niet om elkaars klanten af te pakken met persoonlijke aanbiedingen.

Ik heb de link niet verwijderd vanwege concurrentie. Ik vraag me wel heel sterk af waarom Henk L dit bericht heeft geplaatst! Ik merk wel erg op dat berichten van enkele leden de laatste er erg voor zorgen dat de sfeer sterk daalt. Een goede discussie is uiteraard erg welkom en zullen wij niet tegenhouden, maar juist aanmoedigen.

Reputatie 3

Om een paar dingen te noemen waar ik vind dat het bij NS aan schort:

• NS werkt niet mee aan de overstapservice van de banken. Dit is klantonvriendelijk. Enige toelichting waarom NS niet meedoet ontbreekt al jaren.
  • E-tickets niet restitueerbaar. Is iets totaal niet van deze tijd. NS heeft in 2019 aangegeven dat ze met een verbetering zouden komen. Belofte is nooit waargemaakt nu nog steeds dagelijks mensen die er van uit gaan dat ze hun geld kunnen terugkrijgen.
  • Fietsreservering: Project is totaal mislukt uit eigen ervaring en had al na een maand afgeblazen moeten worden ik heb de afgelopen maanden meerdere keren een fiets meegenomen. Nooit is door een conducteur gevraagd naar een fietsreservering.
  • Mobiele incheckzuil verkeerd station (Geldermalsen). Ik heb het topic doorgelezen en kan niet anders concluderen dat NS dit zeer slecht heeft afgehandeld.
  • Algehele controle in de trein. Van veel kanten wordt aangegeven dat controle in de trein ontbreekt. Edit: verwijderd door Moderator.

Dit zijn vrijwel allemaal recente topics/ Als ik dieper in de database zou gaan spitten kom ik er ongetwijfeld meer tegen. Dit alles bezien vind ik dat Arriva wel degelijk een kans verdient om op het hoofdrailnet te gaan rijden. Mijn ervaringen bij Arriva zijn over het algemeen zeer prettig.

Reageer