Assessment (Conducteur) | NS Community

Assessment (Conducteur)

  • 11 November 2022
  • 4 reacties
  • 1336 Bekeken

Hi

 

Ik heb mijn 1e en 2e gesprek gehad en mag door voor de Assessment!
Hebben mensen recent een assessment gehad en wat kun je verwachten?

en is het pittig? 


Groetjes

Arda


4 reacties

Ik heb het hele proces inmiddels doorlopen, met succes. Dus ik kan je wel vertellen hoe e.e.a. in zijn werk gaat. 
 

De assesment bestaat uit een aantal onderdelen. Ten eerste heb je een aantal vragenlijsten die je moet invullen, het gaat dan om stellingen waarbij jij moet aangeven in hoeverre deze stelling bij jou als persoon past. Ook een test met daarin cijferreeksen, figuurreeksen en woord anologieën komt aan bod tijdens deze assesment. 

Daarna krijg je op de computer een aantal testen, dit zijn een test om je concentratievermogen te testen en een test om je reactiesnelheid te testen. 

Vervolgens krijg je een casus voorgelegd waarin je met iemand van recruitment een soort rollenspel moet uitvoeren. Afhankelijk van dit rollenspel i.c.m. de uitslagen van de eerder genoemde testen bepaald de recruiter dan of je wel of niet door gaat naar de medische keuring.

Het rollenspel kan ik je niet veel over vertellen, echter de testen die ze afnemen kun je oefenen. Er zijn diverse sites waar ze trainingsmodules aanbieden om je voor te bereiden op deze test. Google maar op LTP test en dan vind je er vanzelf een aantal. 

Ik raad je aan om dit wel te doen, better save then sorry zullen we maar zeggen.

Dit is wat ik je kan vertellen voor zover, succes met oefenen en met het maken van de test.

 

Ik heb afgelopen week het assessment met goed resultaat doorlopen! Ik vond de testen zeker goed te doen. Het is handig om van te voren te oefenen, ik heb hiervoor een test gekocht bij 123test.nl (vooral om te oefenen met rekenen en cijferreeksen want dit vind ik zelf vrij lastig). 

Succes met je assessment binnenkort!

Goededag,

 

Momenteel zit ik in het zelfde proces. Gesprek 1 en 2 met vlag en wimpel door gekomen. Ik maak mij alleen zorgen om het assessment. En dan voornamelijk de dingen die voorbij komen. Cijfer en figuren reeks gaat wel redelijk. Maar wat komt er nog meer in voor. Ik moet naar Amersfoort (human company) en die hebben bij de oefen testen zoooooo ontzettend veel staan. Komt dat allemaal voorbij? Want sommige dingen zijn echt geen MBO niveau 3. Maar eerder HBO. Dit maakt mij wat onzekeren dat werkt niet mee in dit soort procedures. 

Sorry @LessGinkel1991 voor de late reactie, maar zit niet vaak op dit forum. Ik vermoed dat je je assesment inmiddels al achter de rug hebt en ik hoop dat je het gehaald hebt.

Reageer