assessment test HC

• 13 januari 2016
  • 43 reacties
  • 5626 Bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

Gefeliciteerd! 😃
Badge
Gelukkig heeft ze genoeg kunnen oefenen en is ze geslaagd, nu beginnen aan het volgende hoofdstuk waar nog flink wat tijd in gaat zitten voor het leerwerk maar dat gaat goed komen.

Gefeliciteerd en geniet er nu even van en wie weet treffen we je vrouw binnenkort op de trein.
Reputatie 1
Ik heb afgelopen Dinsdag de Psychologische test positief afgesloten en begin 18 november aan de opleiding.

Mijn dag zag als volgt uit:

1.

De eerste 3 testen
Aanalogieën, figuurreeksen, cijferreeksen en een vragen lijst. Hier voor kun je thuis oefenen.
Voor iedere test heb je 15 a 20 minuten. En de vragenlijst onbeperkte tijd.

2.

Vervolgens kreeg ik een reactie test dat ongeveer 4 a 5 verschillende onderdelen had. Hiervoor kan je niet oefenen.

3. Rollen spel.

Je krijgt een a4tje met een situatie beschreven die je 10 minuten kan bestuderen. En erna ga je het rollen spel met een acteur spelen.

Hierbij is het belangrijk dat je goed luisterd, rustig blijft, duidelijk bent ,en vriendelijk blijft maar ook je grenzen aangeeft op en nette manier. Dit duurt 5 a max 10 min.

Erna kreeg ik een gesprek over het rollenspel en word er dieper op jou als persoon ingegaan, werk, hobbies, ervaringen, hoe je in het leven staat enz enz hierbij is het belangrijk dat je jezelf blijft.

Volgende stap is dat alles rustig met je doorgenomen word en er een goed beeld van jou als persoon naar buiten komt doormiddel van alle testen. Je ziet dan wat je sterke punten zijn maar ook je mindere punten waar je aan kan werken. Je hoort ook gelijk of je een positief of negatief advies krijgt.

Tips: je goed voorbereiden vooral met stap 1, en voor de andere onderdelen moet je gewoon jezelf zijn en alles op je af laten komen.

Al met al ben je 4 a 5 uur bezig en is het een hele pittige dag. Zorg dat je goed UITGERUST bent.
Reputatie 1
Dag allen,

Als eerste bedankt voor alle forum reacties.

Na een intensief dagje kreeg mijn vrouw na de laatste test snel te horen dat ze alle facetten met glans doorlopen had en per 1 okt de opleiding mag gaan starten.

Heel erg blij met het resultaat is ze !

Om toekomstige HC duidelijkheid te geven hoe hoe deze dag eruit zag willen we alles even opsommen.

12.45 aanwezig zijn
13.00 startte de dag met de volgende testen.
Van elke test 25 vragen waarvoor 15 min per test stonden

Als eerste de figuurreeksen
Mijn vrouw zocht eerst 1 vraag waarvan ze zeker het antwoord wist en ging zo terug naar de steeds moeilijkere.

Ala tweede de analogieën test.
Dit waren allemaal dubbelen analogieen.

Als laatste de cijferreeksen.
En hier kwam veel voorbij
X2 x3
Optellen
Aaftrekken
Enz

Daarna direct er achteraan een rollenspel met een psycholoog.
In dit geval een case van een vervelende man die bij een camping zijn auto niet weg wilde zetten.
Mijn vrouw was de receptioniste die moest zorgen dat de man toch zijn auto wilde wegzetten.

Luisteren Samenvatten en doorvragen is de kern
Vd case.

Daarna direct door naar een psychologische test waar gevraagd werd naar hoe je in het leven stond en wat je drijfveren zijn.

As laatste de reactie test met hoofdtel op een computer met voet pedalen en handdingen waarbij het van boven naar links en rechts gaat drukken en met steeds hoger tempo. Concentratie houden is heel erg belangrijk

Zonder de betaalde testen op 123test had ze het nooit gered zei ze.
In totaal is ze ongeveer 3.5 tot 4 uur bezig geweest op de testdag.

Je moet weten wat die dag staat te gebeuren dat geeft rust.
In haar geval wist ze via dit forum eea en dat heeft geholpen
.
Hopelijk is dit een goede aanvulling erop.

Groet en blije meneer en mevrouw :)

Hoi Mark....
Waar ik heel nieuwsgierig naar ben is het rollenspel.
Hoe heeft je vrouw hierop gereageerd? (De situatie van de boze meneer op de camping).
Wat heeft ze gezegd?

Groetjes!
Reputatie 1
Ik heb afgelopen Dinsdag de Psychologische test positief afgesloten en begin 18 november aan de opleiding.

Mijn dag zag als volgt uit:

1.

De eerste 3 testen
Aanalogieën, figuurreeksen, cijferreeksen en een vragen lijst. Hier voor kun je thuis oefenen.
Voor iedere test heb je 15 a 20 minuten. En de vragenlijst onbeperkte tijd.

2.

Vervolgens kreeg ik een reactie test dat ongeveer 4 a 5 verschillende onderdelen had. Hiervoor kan je niet oefenen.

3. Rollen spel.

Je krijgt een a4tje met een situatie beschreven die je 10 minuten kan bestuderen. En erna ga je het rollen spel met een acteur spelen.

Hierbij is het belangrijk dat je goed luisterd, rustig blijft, duidelijk bent ,en vriendelijk blijft maar ook je grenzen aangeeft op en nette manier. Dit duurt 5 a max 10 min.

Erna kreeg ik een gesprek over het rollenspel en word er dieper op jou als persoon ingegaan, werk, hobbies, ervaringen, hoe je in het leven staat enz enz hierbij is het belangrijk dat je jezelf blijft.

Volgende stap is dat alles rustig met je doorgenomen word en er een goed beeld van jou als persoon naar buiten komt doormiddel van alle testen. Je ziet dan wat je sterke punten zijn maar ook je mindere punten waar je aan kan werken. Je hoort ook gelijk of je een positief of negatief advies krijgt.

Tips: je goed voorbereiden vooral met stap 1, en voor de andere onderdelen moet je gewoon jezelf zijn en alles op je af laten komen.

Al met al ben je 4 a 5 uur bezig en is het een hele pittige dag. Zorg dat je goed UITGERUST bent.

Bedankt voor de info!!
Reputatie 1
Dag kiekeboe,

Iinhoudelijk weet ik het niet ..de.boodschap echter is rustig blijven , in overleg gaan en je doel halen.

Groet
Reputatie 1
@Kiekeboe dit hangt puur af van hoe jij als persoon bent en op iemand reageerd. Iedereen is daar anders in. Rustig blijven, (klant)vriendelijk blijven, luisteren, oplossingen bieden, grenzen aangeven.

Maar nogmaals bij het rollenspel kan je het beste jezelf zijn en alles op je af laten komen en onze tips gebruiken.
Reputatie 1
Welke case hebben jullie gekregen met het rollenspel...
Ik heb al verschijnende voorbij zien komen.
P.s. heel handig deze site!
En bedankt voor de mensen die de moeite nemen om een reactie te plaatsen 🤗
Reputatie 1
Zie mijn post in ditzelfde topic . Verder begreep ik dat een rollenspel nooit gaat over een situatie bij de NS zelf.
Reputatie 1
Bij mij ging het over een persoon op een vakantie park die een paar regels overtrad. Hard rijden, te lang parkeren terwijl je alleen mag laden/ lossen van bagage/boodschappen. En daar moet jij dan mee omgaan en op de juiste manier de situatie aanpakken. Natuurlijk gaat de persoon een beetje lastig doen en testen hoe jij er op reageert en met de situatie omgaat. Maar zoals ik vaker heb gezegd iedereen handelt anders dat hangt echt van je karakter af. De kunst is rustig en vriendelijk te blijven en goed naar de persoon te luisteren en ook je grenzen weten te stellen.
Reputatie 1
Yesss ook ik ben door! Nu nog medische keuring!

Ik ben heel erg blij...
Reputatie 1
@Kiekeboe Gefeliciteerd ik was ook door alles heen gekomen. Het zwaarste heb je nu wel gehad. Ik begin wel pas 18 November met de opleiding.
Wel jammer want ik kan niet wachten om te beginnen heb voor 7 weken andere baan moet pakken om de tijd te overbruggen.
Reputatie 1
@Kiekeboe Gefeliciteerd ik was ook door alles heen gekomen. Het zwaarste heb je nu wel gehad. Ik begin wel pas 18 November met de opleiding.
Wel jammer want ik kan niet wachten om te beginnen heb voor 7 weken andere baan moet pakken om de tijd te overbruggen.

Ik weet nog niet wanneer ik mag starten.
Ik hoor het wel.
Waar moest jij naar toe voor de medische keuring?
Reputatie 1
@Kiekeboe Ik moest naar Eindhoven voor beide tests, maar ik denk dat het afhangt van waar je woont, veel gaan ook naar Rotterdam.
Bij het maken van de cijferreeksen, figuurreeksen en analogien heb ik nu al een aantal keer op dit forum gelezen dat het er niet om gaat dat je alles af krijgt maar dat er wordt gekeken naar het aantal goede antwoorden?

Ik las namelijk ook van iemand een berichtje dat diegene het niet gehaald had ivm tijdtekort.
Kun je je antwoorden naderhand nog wijzigen en terug gaan naar de vorige vraag of is dit niet mogelijk?
Alvast bedankt voor het antwoord 🙂
Reputatie 1
@Voltaire je kan terug naar de vorige vraag, en het gaat om de goede antwoorden inderdaad, maar je begrijp natuurlijk wel dat als er bijvoorbeeld 25 vragen hebt en je maakt er 5 goed dat je er op afgerekend kan worden.
Bedankt voor het antwoord.
Omdat er op zich een aantal dingen bij de ene topic zo staan omschreven, en bij de andere weer zo was het niet helemaal duidelijk.
Het gaat er dus om dat je hem niet gaat lopen stressen en toch zo'n 75% goed maakt denk ik dan
Badge
Deze reeksen moet je gewoon goed oefenen van tevoren, door het oefenen krijg je er steeds meer inzicht in en gaat het veel sneller. Zonder het te oefenen maak je het jezelf heel erg moeilijk en voor een paar euro kun je voor een x aantal dagen online vergelijkbare testen oefenen.

Tijdens de oefeningen moet je je niet blind gaan staren op 1 moeilijke opgave maar als je het niet ziet doorklikken naar de volgende opgave zodat je er zoveel mogelijk wel kunt beantwoorden. Ook dit is onderdeel van de testen.

Schrijf op het kladpapier welke er ligt het nummer van de vraag op en kies wel een antwoord, mocht je in tijdnood komen dan heb je in ieder geval nog een kans dat je goed hebt gegokt terwijl de vraag anders echt verloren is gegaan. En heb je tijd over dan klik je terug naar de vraag waarvan je de nummers op het kladpapier hebt gezet en kijk je er nog een keer naar om te zien of je toch het antwoord kunt achterhalen en dan kun je hem gewoon verbeteren.

Wees vooral relaxed en uitgesrust en neem indien nodig even een paar minuten rust tussen de testen dat kan nml. want het is een vermoeiende dag.

Reageer