beantwoord

Bedoeling ICNG

• 7 september 2019
  • 8 reacties
  • 221 Bekeken

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn vraag is: is de ICNG meer een V250 vervanger of een ICM, VIRM, en DDZ vervanger?

Vriendelijk gegroet,

Antonino
icon

Beste antwoord door Slidestops 7 september 2019, 11:33

De trein komt als alternatief voor de Fyra om de ICRmm stammen te vervangen. Later kan er mogelijk nog meer worden vervangen, maar dat is waar hij in eerste instantie voor bedoeld is.

VIRM wordt nu volop gemoderniseerd, DDZ is pas gemoderniseerd en zullen dus nog flink wat jaartjes meegaan. ICM zou de volgende logische zijn voor vervanging (kwa IC materieel)
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
De trein komt als alternatief voor de Fyra om de ICRmm stammen te vervangen. Later kan er mogelijk nog meer worden vervangen, maar dat is waar hij in eerste instantie voor bedoeld is.

VIRM wordt nu volop gemoderniseerd, DDZ is pas gemoderniseerd en zullen dus nog flink wat jaartjes meegaan. ICM zou de volgende logische zijn voor vervanging (kwa IC materieel)

Dus als ik het goed begrijp, komt er later (misschien) een echte V250 vervanger, die z’n dienst uitsluitend op de HSL doet.
Reputatie 7
Nee, dat is de ICNG, die gaat beginnen op de HSL maar kan ook elders worden ingezet.

Dus de ICNG is iets zoals de 2e fase van de Fyra vervanging (TRAXX = fase 1)?

En bedoelt u met alternatief: vervanging? Want op YouTube zei iemand: NS komt met een andere trein voor Amsterdam - Brussel. De ICNG is de vervanging van de ICM. Niet van de V250.

Ik weet niet zeker of dat wel klopt. Ik denk dat we misschien gewoon moeten afwachten.
Reputatie 7
Badge +3
En volgens mij is het ook het plan (of in de geval de mogelijkheid) om het HSL traject meer deel uit te laten maken van de rest van de trajecten. Dus niet alleen een IC Direct van Amsterdam naar Rotterdam / Breda, maar bv doortrekken naar Groningen of Leeuwarden.
De ICNG is dus zowel voor voor de HSL als voor het gewone spoornet.

Naast de "gewone" ICNG waarvan er 79 van zijn besteld zijn er ook 20 besteld speciaal voor de Benelux trein naar Brussel. Omdat die naar Belgie rijdt is die technisch net iets anders. Die zullen dan puur alleen van Amsterdam naar Brussel rijden.
En volgens mij is het ook het plan (of in de geval de mogelijkheid) om het HSL traject meer deel uit te laten maken van de rest van de trajecten. Dus niet alleen een IC Direct van Amsterdam naar Rotterdam / Breda, maar bv doortrekken naar Groningen of Leeuwarden.

Bedoel je hiermee dat we meer hogesnelheidsspoor krijgen, zoals de Hanzelijn (max 200 km/h)?
Reputatie 7
Badge +3
Nee, daarmee bedoel ik dat de ICNG dan mogelijk een deel op het HSL spoor rijdt en een ander deel op gewoon spoor.
Nee, daarmee bedoel ik dat de ICNG dan mogelijk een deel op het HSL spoor rijdt en een ander deel op gewoon spoor.

Oh oké.

Reageer