beantwoord

Beeldmateriaal gezocht van Opening Bijlmerbaan 1984

• 30 September 2021
  • 5 reacties
  • 102 Bekeken

Op 20 oktober 1984 werd de Bijlmerbaan geopend met evenementen op de perronnen van Station Amsterdam waar alle provincies van Nederland werden vertegenwoordigt. Op perron 2b stond de provincie Zeeland - vertegenwoordigt door Kindervolksdansgroep De Babbelaars, die in klederdracht optraden. Ik ben op zoek naar beeldmateriaal van die dag, waar leden van de Babbelaars op staan, voor een documentaire over deze unieke kinderdansgroep.  

Helaas heeft de NS zelf geen beeld hiervan. 

icon

Beste antwoord door Vareo 1 October 2021, 09:42

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo evamidgley en welkom bij de NS Community,

Ik hoop voor je dat er iemand binnen onze community je met deze beelden kan helpen!

Reputatie 7
Badge +3

Is dat niet op 12 oktober 1980 geweest? Toen werd het tracé van Weesperplein naar het Centraal Station van de Oostlijn van de Amsterdamse metro in gebruik genomen.

Reputatie 6

Geen idee wat de bijlmerbaan is. Heb wat gezocht op google en op 20 oktober 1984 was er inderdaad iets bijzonders. Op die dag werd het NS dubbeldeksmateriaal voor het eerst getoond op Amsterdam Centraal. 

@Vareo Dankjewel! Ik denk dat de Bijlmerbaan een fout is. in de informatie die ik heb en at het inderdaad over de dubbeldekkers ging. Ik ga mijn bericht aanpassen.

Helaas kan ik mijn originele bericht niet aanpassen.

Op 20 oktober 1984 werd het NS dubbeldeksmateriaal voor het eerst getoond in Amsterdam Centraal dmv evenementen op de perronnen van Station Amsterdam waar alle provincies van Nederland werden vertegenwoordigt. Op perron 2b stond de provincie Zeeland - vertegenwoordigt door Kindervolksdansgroep De Babbelaars, die in klederdracht optraden. Ik ben op zoek naar beeldmateriaal van die dag, waar leden van de Babbelaars op staan, voor een documentaire over deze unieke kinderdansgroep.  

Helaas heeft de NS zelf geen beeld hiervan.

Reageer