beantwoord

Ben ik te lang voor het beroep Machinist?

• 4 februari 2018
  • 10 reacties
  • 854 Bekeken

Reputatie 1
Hallo ,

Ik ben Niels Aantjes en ik ben 15 jaar oud.
Ik wil de opleiding tot machinist volgen bij de STC groep in Rotterdam.
Ik ben er best veel mee bezig en ik ging op internet zoeken wat de medische eisen zijn voor het beroep als Machinist bij de NS.
Ik heb geen bril of iets aan mijn ogen, maar ik kwam ergens de maximale lengte tegen...
ik ben 15 jaar en bijna 1.90 meter.
Dat is inderdaad best lang.
Ik lig er al best lang wakker van en ik weet niet of ik nu wel toegelaten wordt aan de opleiding.
Weten jullie misschien of ik zou worden toegelaten aangezien mijn lengte?
Misschien maak ik me druk om niets en misschien ben ik niet geschikt voor de baan.

Ik ben er al heel lang mee bezig en ik wou het toch even vragen.

Met vriendelijke groet,
Niels Aantjes
icon

Beste antwoord door Edwin 4 februari 2018, 23:54

Hoi edwin, bedankt voor je reactie! Dus als ik langer zou zijn dan 1.96m dan zou dat betekenen dat ik de opleiding tot machinist niet zou mogen beginnen?
Even heel strikt gesproken? Nee, maar ik denk dat ze over 2 centimeter niet zo heel moeilijk zullen gaan doen.
Bedenk je wel dat je niet in alle treinen even ruim zit. Een ICM is behoorlijk krap, zelfs voor mij en ik ben 'maar' 1.83. Als ik jou was, zou ik gewoon voor die opleiding gaan en er in je achterhoofd rekening mee houden dat je lengte een dingetje is.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er zijn hier wel machinisten aanwezig die het je kunnen vertellen. Het zal wel morgen worden voor ze reageren. Het zou me merkwaardig voorkomen dat je te lang bent, maar ik weet het inderdaad niet.
Mij staat een maximale lengte bij NS dan bij van 1.96 meter. Zal ff verder moeten zoeken of ik het nog ergens kan vinden.
Reputatie 7
Badge
Ik dacht dat het 1.93 was, maar je mag tegenwoordig zelfs 1.96 zijn 😉

Daarnaast voldoe je aan de volgende eisen:
• Je bent bereid om de opleiding te volgen.
• Je hebt minimaal een mbo-opleiding afgerond en je kunt hiervan een diploma overleggen tijdens de selectieprocedure.
• Je spreekt en schrijft goed Nederlands.
• Je moet goede oren en ogen hebben (kleuren onderscheiden). Een bril is geen probleem tot maximaal +5 /-8.
• Omdat je in je werk niet belemmerd mag worden, heb je een minimale lengte van 1.60m en een maximale lengte van 1.96m
• Je bent bereid om op onregelmatige tijden te werken.
• Je bent bereid om op verschillende locaties binnen de Randstad ingezet te worden.

Dit is een vacature voor machinist bij Nedtrain, maar ik ga ervan uit dat dat bij ons niet anders is.
Fijn dat je hem gevonden hebt Edwin. Ik was ff lost in de vacatures waar ik er geen een van machinist zag 😉
Is al een tijdje zo https://forum.ns.nl/off-topic-32/hoe-lang-mag-je-zijn-als-treinmachinist-18505/index1.html#post111682
Reputatie 1
Hoi edwin, bedankt voor je reactie! Dus als ik langer zou zijn dan 1.96m dan zou dat betekenen dat ik de opleiding tot machinist niet zou mogen beginnen?
Reputatie 7
Badge
Even heel strikt gesproken? Nee, maar ik denk dat ze over 2 centimeter niet zo heel moeilijk zullen gaan doen.
Bedenk je wel dat je niet in alle treinen even ruim zit. Een ICM is behoorlijk krap, zelfs voor mij en ik ben 'maar' 1.83. Als ik jou was, zou ik gewoon voor die opleiding gaan en er in je achterhoofd rekening mee houden dat je lengte een dingetje is.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes!
Reputatie 1
Bedankt edwin ! Ik hoop ook niet dat ze zo streng zijn qua lengte, ik weet alleen niet hoe streng ze zijn en hoe snel ze mij toelaten, bedankt en ik ga de opleiding zeker proberen!
Die twee centimeter extra is speculatie, vraag je huisarts of schoolarts even na wat de prognose is. Of ze moeilijk doen is niet aan Dennis. Mocht je aan de opleiding beginnen en uiteindelijk toch afgewezen worden op je lengte, dan zou dat zuur zijn.
Een lengte meer dan 1.96 is bij NS voor de functie van machinist echt de grens. Anders zouden ze hem niet zo precies stellen denk ik.
Bij de vele goederenvervoerders zijn de eisen ruimer qua lengte.

Reageer