beantwoord

"Beperkt spoorgebruik"?

• 22 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

Ik zie op de reisplanner (en de app) nogal eens vertragingen staan met als genoemde oorzaak: "beperkt spoorgebruik". Volgens mij is dat meestal het gevolg van iets anders (uitgelopen werkzaamheden, sein- of wisselstoringen etc.). Dus op zichzelf geen oorzaak. Of mis ik iets?
icon

Beste antwoord door Hertog 22 oktober 2014, 10:56

NS kan alleen maar treinen laten rijden bij de gratie van ProRail. Het is immers ProRail die de infrastructuur beheert en verantwoordelijk is voor al dan niet uitgelopen werkzaamheden en het oplossen van bijv. sein- en wisselstoringen.

Als ProRail op enig moment besluit dat ere op een bepaald traject (om welke reden dan ook) geen of minder treinen mogen/kunnen rijden, dan is dat voor NS uiteindelijk wel degelijk de (diepere) oorzaak van het in beperkte mate of in het geheel niet laten rijden van treinen.
Bekijk origineel

3 reacties

NS kan alleen maar treinen laten rijden bij de gratie van ProRail. Het is immers ProRail die de infrastructuur beheert en verantwoordelijk is voor al dan niet uitgelopen werkzaamheden en het oplossen van bijv. sein- en wisselstoringen.
Als ProRail op enig moment besluit dat ere op een bepaald traject (om welke reden dan ook) geen of minder treinen mogen/kunnen rijden, dan is dat voor NS uiteindelijk wel degelijk de (diepere) oorzaak van het in beperkte mate of in het geheel niet laten rijden van treinen.
Beste Henkh_63, op welk traject zie je deze melding staan? Dit kan inderdaad te maken hebben met uitgelopen werkzaamheden van ProRail. Op de website van ProRail plaatst ProRail regelmatig updates over deze werkzaamheden.
Dat bedoelt TS ook, de oorzaak is dan uitgelopen werkzaamheden, niet beperkt spoorgebruik.

Dat laatste is het gevolg inderdaad.

Reageer