beantwoord

betalen met buitenlandse kaarten in de ticketautomaat van NS

• 30 januari 2019
  • 15 reacties
  • 263 Bekeken

Heel concreet: kan ik betalen met Spaanse debit of creditcards, Master of American Express, in de NS ticketautomaat op vliegveld Eindhoven?
Ik woon in Spanje, kom ´s avonds aan, en kan niet opgehaald worden.
Online een ticket kopen kan niet want ik heb geen iDEAL, want geen Nederlandse bankrekening.
De OV Chipautomaten accepteren geen buitenlandse kaarten of contact geld.
De buschauffeur ook niet.
Ik ben bang dat ik niet wegkom van het vliegveld!
icon

Beste antwoord door Erryt NS 30 januari 2019, 19:38

Het is mogelijk om met een creditcard te betalen op het station in Eindhoven. Onze kaartautomaat geeft stap voor stap aan wat je moet doen. Onze automaten accpteren V PAY, Maestro, Mastercard, Visa en American Expres. Voor betalingen met creditcard is een pincode vereist en voor betalingen met Visa, Mastercard en American Express geldt een toeslag van € 0,50.
Bekijk origineel

15 reacties

Het is mogelijk om met een creditcard te betalen op het station in Eindhoven. Onze kaartautomaat geeft stap voor stap aan wat je moet doen. Onze automaten accpteren V PAY, Maestro, Mastercard, Visa en American Expres. Voor betalingen met creditcard is een pincode vereist en voor betalingen met Visa, Mastercard en American Express geldt een toeslag van € 0,50.
oh nee, ik bedoel het vliegveld Eindhoven! Ik kom toch helemaal niet op het station omdat ik geen OV chipkaart kan kopen en opladen! Ik dacht dat ik bij NS een ticket kan kopen dat zowel voor de shuttlebus 400 als ook voor de trein naar Nijmegen geldig is!
@BirgitP,

Je kan tegenwoordig ook e-tickets bij NS kopen met een creditkaart. Je kan zelfs nog kiezen voor enkele ritten, retours, ... https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/enkele-reis

Er zijn ook tickets vanaf Eindhoven Airport beschikbaar.

Op de bussen en de NS-automaat kan je volgens mij ook met een debetkaart met Maestro-functie betalen.
maar bij NS online kopen gaat alleen met iDEAL. En daarvoor heb ik een Nederlandse bankrekening nodig. En daarvoor moet ik wonen en/of werken in Nederland.
Ik woon en werk in Spanje.
In de hal van vliegveld Eindhoven staat ook een automaat van NS.
@BirgitP,

Als ik naar mijn printscreens kijk, zie ik toch echt een mogelijkheid om een ticket te kopen met Visa, Mastercard en American Express.

E-tickets houden wel een risico in omdat ze niet kunnen geruild of terugbetaald worden.
Reputatie 4
maar bij NS online kopen gaat alleen met iDEAL. En daarvoor heb ik een Nederlandse bankrekening nodig. En daarvoor moet ik wonen en/of werken in Nederland.

Kijk eens welke optie er op het screenshot in het bericht boven je is aangeklikt? 😉
Het combiticket kan ook via het aitomaat inde hal van het vliegveld gekocht worden.
Zie www.oveindhoven.nl
Badge +3
Zeker weten Erryt? Die toeslag is volgens mij al lang verboden (Spanje=EU en zo).

Maar goed, je kunt met VISA/Maestro/AmEx zonder probleem een ticket kopen bij een automaat op Eindhoven Airport (shuttle 400 plus trein).

V-Pay kan ik niet testen, maar dat zal ook wel werken inmiddels neem ik zomaar aan?

Als er iets niet lukt met je Spaanse credit/debit IBAN of andere kaart, dan verwijs ik je graag naar @RailRunner15 en meld dat dan even hier.
Reputatie 4

Ik weet vrij zeker dat dit niet correct is, aangezien ik vorig jaar zelf de mogelijkheid voor creditcards heb ingebouwd. Amex werkt sowieso, MasterCard debit zou ook moeten kunnen, maar daar heeft onze leverancier geen testkaarten voor. Mocht dat dus niet lukken, dan stel ik een berichtje op prijs. Dan ga ik opnieuw babbelen met onze leverancier.

Online is het sowieso zonder toeslag, bij de kaartautomaat weet ik het niet zeker. Ik kom daar niet zo vaak. Wetgeving zegt dat dit alleen nog voor AMEX mag.
Inderdaad, ik kan van Eindhoven station naar een ander station online met creditcard kopen, en dat is fijn, hoewel ik niet weet of mijn buitenlandse kaart ook echt geaccepteerd wordt. Maar de aanbieding van Eindhoven Airport met de shuttlebus naar station Eindhoven en dan naar een ander station dus niet. Dat kan alleen met iDEAL. Dus blijft het spannend hoe ik van het vliegveld naar het station kom. Het zal wel mogelijk zijn, want anders zou het vliegveld vol zijn met gestrande reizigers. Maar als alleenreizende vrouw let ik er altijd op dat ik mijn reizen goed georganiseerd heb, vooral als ik 's avonds aankom. Het is vervelend om in het donker te moeten zoeken naar automaten, en niet zeker te weten of je kunt betalen. Kaart na kaart te proberen en elke keer wordt de kaart niet herkend. Dat risico ga ik niet nemen. Ik probeer de trein online te boeken en neem munten mee voor de automaten voor de bussen, voor het geval dat er munten inkunnen, en tja, en contant voor een eventuele taxi.
Dit zou zoveel makkelijker, goedkoper en veiliger kunnen gaan als ik het hele traject online zou kunnen boeken.
Ook de bus+treintickets van/naar Eindhoven Airport kunnen gewoon online op www.ns.nl betaald worden met een creditcard.
Reputatie 4
Inderdaad, ik kan van Eindhoven station naar een ander station online met creditcard kopen, en dat is fijn, hoewel ik niet weet of mijn buitenlandse kaart ook echt geaccepteerd wordt. Maar de aanbieding van Eindhoven Airport met de shuttlebus naar station Eindhoven en dan naar een ander station dus niet. Dat kan alleen met iDEAL. Dus blijft het spannend hoe ik van het vliegveld naar het station kom. Het zal wel mogelijk zijn, want anders zou het vliegveld vol zijn met gestrande reizigers. Maar als alleenreizende vrouw let ik er altijd op dat ik mijn reizen goed georganiseerd heb, vooral als ik 's avonds aankom. Het is vervelend om in het donker te moeten zoeken naar automaten, en niet zeker te weten of je kunt betalen. Kaart na kaart te proberen en elke keer wordt de kaart niet herkend. Dat risico ga ik niet nemen. Ik probeer de trein online te boeken en neem munten mee voor de automaten voor de bussen, voor het geval dat er munten inkunnen, en tja, en contant voor een eventuele taxi.
Dit zou zoveel makkelijker, goedkoper en veiliger kunnen gaan als ik het hele traject online zou kunnen boeken.

Naar welk station en op welke reisdatum wil je gaan? Fix ik even een link voor je zodat je die kan bestellen.
Badge +3
In de Hermes/Bravo bussen in Eindhoven wordt contant geld niet meer geaccepteerd. Een kaartje kopen met een pinpas of creditcard is wel mogelijk en kan op diverse plaatsen (in de bus, de automaten bij de bushalte of de automaat bij de bagageband).

Zie deze pagina voor alle info.

Let op dat je bij betaling met een creditcard de bijbehorende pincode nodig zult hebben. Spaanse betaalpassen (debit cards) zullen ook geaccepteerd worden, met name als ze het Maestro of Cirrus logo hebben, en voorzien zijn van een chip (goudkleurige contactjes op de voorkant of contactloos).
Dit is de link voor het combiticket (bus + trein vanaf Eindhoven Airport) als e-ticket. Kost naar Nijmegen 18,64 € en is te betalen met creditcard.

https://www.ns.nl/producten/web/WFS/ns-website-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProduct-Start?SKU=airport-eindhoven-terugreis&CategoryName=&TempLocale=nl_NL

De ontstane verwarring is mogelijk te verklaren doordat je via de site van Eindhoven Airport voor het bestellen van het combiticket wordt geleid naar de Spoordeelwinkel. Daar kost het combiticket zo te zien 17 € en is enkel met iDeal te betalen. Zie

https://www.eindhovenairport.nl/nl/openbaar-vervoer

https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/eindhoven-airport.html

Een beetje complex allemaal ! Zou misschien handiger zijn als de link van Airport-site zou worden vervangen. Informatie weergeven over de mogelijkheden van de automaat zou misschien ook geen gek idee zijn.

Reageer