Bezwaar afgewezen GTBV claim van 10 april bij Amsterdam Zuid

• 30 mei 2014
  • 4 reacties
  • 275 Bekeken

Ik heb een claim ingediend voor 10 april 2014, toen wij naar het Rijksmuseum gingen in Amsterdam. Er was toen een seinstoring bij Amsterdam Zuid, zoals op alle informatieborden te lezen was. Wij hebben een vertraging gehad van 7 kwartier!!! Hierdoor kwamen wij heel veel later bij het Rijksmuseum aan en hebben wij niet de gehele collectie van het Rijksmuseum kunnen bewonderen! Wij zullen hiervoor dus nog een keertje terug moeten.
Vandaag kreeg ik antwoord van Rob Sluijsmans, operationeel Manager Klantenservice, dat het om "vooraf aangekondigde werkzaamheden" ging. Dit is natuurlijk niet waar!!!! Dat had anders wel op de infoborden gestaan. Wij hadden dan wel een andere datum gekozen voor bezoek aan het Rijksmuseum!!!
NS wil gewoon mijn treinkaartje niet vergoeden!!!!
Erg slechte beurt van NS!!!!

4 reacties

Hallo memsje,
Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van NS. Dit kan per telefoon (0900 - 20 21 163 10ct/pm), via Eva (zeg e-mail/email en je kunt direct een e-mail sturen), via Twitter of wacht op een moderator van dit forum.

Wij, "gewone" gebruikers van het forum, kunnen je hier helaas niet mee helpen. Als het inderdaad ging om een storing en geen werkzaamheden, dan zul je alsnog een vergoeding krijgen.
Reputatie 3
Badge
Ben wel benieuwd wat voor werkzaamheden dat dan waren, op een donderdag overdag in Amsterdam, en dan nog vooraf aangekondigd. . .
Dat kan dan hoogstens gaan om noodreparaties die een dag van tevoren worden aangekondigd, of zoiets.
Welkom op het forum memsje!

Ik kan me voorstellen dat je baalt van zo'n fikse vertraging. Extra reistijd veroorzaakt door voorafgekondigde werkzaamheden komt inderdaad niet voor vergoeding in aanmerking. Als de vertraging echter specifiek het gevolg van een seinstoring was, mag je mij in een priv├ębericht je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en het claimnummer doorgeven. Ik ga dan nogmaals naar de afgewezen claim kijken.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de privacygevoelige info uit de titel gehaald.
Reputatie 3
Badge
Als ik het zo bekijk gaat het waarschijnlijk om de treinserie 3500 (Heerlen-Schiphol) die ivm werkzaamheden bij Den Bosch was ingekort. Maar in dat geval is er een aangepaste dienstregeling, en zou er bij grote vertraging ten opzichte van die aangepaste dienstregeling toch ook GTBV mogelijk moeten zijn.

Reageer