Ik zal beginnen: ik ging zondag naar Barneveld. Vanaf Groningen had ik een directe intercity naar Amersfoort, waar ik moest overstappen. Ik zat in zo’n nieuwe dubbeldekker... je merkt haast niet dat je vertrekt, rijdt of stopt... zo ook op station Assen.. we stonden voor mijn gevoel wel erg lang stil.. ik wou net in de app kijken of er een verstoring was ofzo... en toen kwam ik erachter dat we alweer 3 minuten aan het rijden waren....
Dat station is al gepasseerd, vooral als je elkaar kent IRL... Extra stop, Heino Centraal dan maar?
Persoonlijk die HC die mij 'gezellig' combineerde met een Roemeense bedelaar en zelf gewoon verder ging. "Nee, ik heb het niet gezien... Jij hebt hem betrapt.... tja, ik moet het persoonlijk constateren..... ooh mijn trein moet vertrekken..". Ja trut! Je zat in de achterste cabine huiswerk te doen.... Gelukkig waren daar wat collega's die me geholpen hebben nadat ik je uiteindelijk wist te bereiken... . "Strotje doorsnijden e.d". ... nee, niet mijn ding, echter de 'bedelaar' had er wat betreft minder moeite mee om dit te uiten. Uiteindelijk geen aangifte gedaan. Kan namelijk mijn privacy richting de dader waarderen.
Oké, geen blunder van de hc.
Edit. De uiting 'strotje doorsnijden' was gericht op mij en was een uiting van de bedelaar. Zelf zou ik dat nooit doen richting een medewerker van de NS.
F.C.B. 1.1
Gelukkig bleef de vertraging voor de andere treinen beperkt tot 2 treinen welke een vertraging van iets van 7 minuten opliepen.
En de omroep, tja, Haarlem-Aerdenhout bleek ook niet te bestaan. Op het moment van omroepen realiseer je je dat er iets niet klopt en ik kon hem dus zelf meteen herstellen naar Heemstede-Aerdenhout.
En recent nog te kort langs het station doordat er op Amsterdam een trein op mijn binnenrijspoor stond en ik er omheen (via middenspoor) werd geleid alleen was de treindienstleider even vergeten dat de SLT met 10 bakken niet past op 90 mtr. perronspoor vanaf het wissel naar het sein. Dus na een snelle melding naar de HC welke de reizigers informeerde maar gevraagd om het sein veilig te zetten zodat ik uiteindelijk op perron b en c kwam te staan, waar we nog iets ruimte over hadden. De PLP kwam toen ik stilstond nog even vragen wat er nou gebeurde
Het geeft wel leuke gesprekken na afloop van dit soort taferelen.
https://twitter.com/JelleLaan/status/1091317565836746752
Nou ja toch dan, achterlijke idioot!!
https://twitter.com/deutsch365/status/1147886191561363456
Even dit topic weer wat leven in blazen…
In de tijd dat NS nog bij de AH en Kruidvat veel dagkaartjes verkocht, kocht ik ook vaak een aantal dag-chipkaartjes. Altijd gooide ik de gebruikte kaartjes na afloop weg, maar blijkbaar had een kaartje na gebruik heimwee naar de stapel. Geen idee hoe....
Een goede vriend belde mij op om te vragen of we een dagje konden treinen."Tuurlijk, ik heb nog een dagkaart over, ik zie je in Utrecht". In Woerden bij het inchecken: "PIEP PIEP Inchecken niet mogelijk". Dat werd een kort dagje samen treinen spotten in Amersfoort en reizen op saldo. Een jankdag ook nog eens, want juist in het midden van het land regende het ook nog eens... :/
Even dit topic weer wat leven in blazen…
In de tijd dat NS nog bij de AH en Kruidvat veel dagkaartjes verkocht, kocht ik ook vaak een aantal dag-chipkaartjes. Altijd gooide ik de gebruikte kaartjes na afloop weg, maar blijkbaar had een kaartje na gebruik heimwee naar de stapel. Geen idee hoe....
Een goede vriend belde mij op om te vragen of we een dagje konden treinen."Tuurlijk, ik heb nog een dagkaart over, ik zie je in Utrecht". In Woerden bij het inchecken: "PIEP PIEP Inchecken niet mogelijk". Dat werd een kort dagje samen treinen spotten in Amersfoort en reizen op saldo. Een jankdag ook nog eens, want juist in het midden van het land regende het ook nog eens... :/
En zo werd een dagje (niet noodzakelijk) treinen de kop in gedrukt.
In de tijd dat NS nog bij de AH en Kruidvat veel dagkaartjes verkocht, kocht ik ook vaak een aantal dag-chipkaartjes.
De laatste keren dat er door de Kruidvat of AH dagkaarten werden verkocht was in 2019. En de wegwerpkaart variant was voor de laatste keer voor zover ik weet in 2018. Tegenwoordig zijn het allemaal Dagretours in E-ticket vorm. Volgens mij bestond de huidige vorm van het coronavirus toen nog niet en was er toen ook geen advies om enkel noodzakelijke reizen te maken.
Misschien was het zelfs in 2017 voor het laatst, toen heb ik er eentje gebruikt. Het jaar erna, dus 2018, wilde ik weer richting de Veluwe met fiets maar toen heb ik met mijn Traject Vrij gereist omdat die eenmalige chip dagkaarten er niet waren.
Inmiddels zijn de kruidvat- en trekpleisterkaartjes die in 1e kwartaal 2020 te koop waren voor de 3e keer verlengd….. Blijkbaar hebben de kopers i.t.t. ouderen met keuzedagen niet in 2020 kunnen reizen. Iets met meten met 2 maten.
Zullen we het weer over blunders hebben?
Paar maanden geleden vertrok de trein mooi op tijd uit Eindhoven. Helaas stonden we even later alweer stil, omdat het spoor waarop we reden geen aansluiting bleek te hebben op het spoor naar Venlo. Iets met een wissel Duurde natuurlijk even voor we weer terug in Eindhoven en daarna weer op weg over het juiste spoor waren. Kom je uiteindelijk met 26 minuten vertraging aan, natuurlijk weer net te weinig voor GtbV
Verkeerd rijden met een trein? Dat kan inderdaad ook ja .
In mijn eerste jaar toen ik zelfstandig liep, ergens eind 2012, had ik dienst op nachtnet, het rondje Nederland hadden we toen in Eindhoven. Na vertrek Amsterdam ging het verkeerd. Ik weet nog ofwel na het ombouwen dat we voorbij Bloemendaal kwamen, maar hoe we exact zijn gereden, dat weet ik niet meer. Je bent dan idd wel ff bezig ja. In de nacht sliepen toch de meeste reizigers.
Haha Loes, ik zou bijna denken dat ik in die trein gezeten heb.
Het was in 2012. In het nachtnet onderweg van Amsterdam naar Delft. Bij Sloterdijk gingen we over de lage sporen. Half slapend dacht ik nog even dat we omgeleid werden via Haarlem, maar vlak voor de Hemtunnel gingen we in de ankers. Verkeerd gereden. Dus kopmaken langs de vrije baan en via de Hemboog terug naar Schiphol. Was een forse vertraging. Vond het niet erg. Kon een half uurtje extra slapen. En dan vooral oppassen dat je niet in Rotterdam pas wakker werd.
Even dit topic weer wat leven in blazen…
In de tijd dat NS nog bij de AH en Kruidvat veel dagkaartjes verkocht, kocht ik ook vaak een aantal dag-chipkaartjes. Altijd gooide ik de gebruikte kaartjes na afloop weg, maar blijkbaar had een kaartje na gebruik heimwee naar de stapel. Geen idee hoe....
Een goede vriend belde mij op om te vragen of we een dagje konden treinen."Tuurlijk, ik heb nog een dagkaart over, ik zie je in Utrecht". In Woerden bij het inchecken: "PIEP PIEP Inchecken niet mogelijk". Dat werd een kort dagje samen treinen spotten in Amersfoort en reizen op saldo. Een jankdag ook nog eens, want juist in het midden van het land regende het ook nog eens... :/
En zo werd een dagje (niet noodzakelijk) treinen de kop in gedrukt.
Ik weet dat de tijden nu anders zijn, maar in de eerste zin is toch duidelijk te lezen dat ik naar vroeger en dus pre-corona refereer…
Dat moet haast dan wel, zo vaak rijdt een trein in nachtnet niet verkeerd gok ik. Het was 13 of14 oktober 2012 geweest. Mijn einde van die dienst was toen nog niet in zicht nl. We hadden een VIRM4 bij, 3 HC en er is 1x kopgemaakt. Verderop op de rit hebben we die rit nog een aanrijding met een fiets gehad bij Oisterwijk. Iemand vond het geinig om een fiets op het spoor neer te leggen. Dat was geen blunder te noemen
Bijzonder dat het dan toch vaker voorkomt dan ik zou denken. Ms toch meer kans op nachtnet blunders....
Paar jaar terug moest ik passagieren met het nachtnet van Amsterdam naar Utrecht.
Trein ging toen via Weesp/Hilversum.
Je reed dan eigenlijk altijd vanaf Muiderpoort linkerspoor naar Diemen en de Watergraafsmeer Aansluiting, wat betekent dat je tot voorbij Diemen niet harder mag dan 40.
Stoppen echter, gebeurde eigenlijk nooit, dus toen we tot stilstand kwamen, de portofoon maar uit de tas gehaald.
Bleek dat de treindienstleider ons naar een spoor had geleid wat naar een buitendienst gesteld spoor (ivm werkzaamheden) leidde.
Direct aan de machinist aangeboden om ‘achterop’ te gaan zitten om de trein terug te rijden naar Diemen, zodat we snel weer verder konden.
Ging lekker vlot, uiteindelijk met een kwartier vertraging in Utrecht aangekomen.
Humor…
Mijn @NS_online trein rijd net op volle snelheid door Veenendaal de klomp heen, waar we eigenlijk hadden moeten stoppen. Eindelijk een machinist die doet wat ik al jaren denk. #daarwoonttochniemand #kenhetnietkomernooitweg
Dat was dus https://treinposities.nl/ritinfo/20211009/3046, maar goed, dan stoppen we wel extra op Driebergen-Zeist.
Ja kan iedereen (ik gok alle 7 mensen) met de volgende virm naar nijmegen die daar extra stopt. Stukje goede service wel.
Inderdaad, https://treinposities.nl/ritinfo/20211009/3049 is ook maar even gestopt op Driebergen-Zeist om die mensen terug te brengen naar De Klomp. Extra reistijd/vertraging voor die reizigers: slechts 25 minuten
Bron: https://twitter.com/DanielCaneRebel/status/1446812942872322053
Zo maakte de intercity uit Groningen eens een extra stop in Hoogeveen voor een dame die per ongeluk in de verkeerde trein gestapt was:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/149840/Asser-hoofdconducteur-laat-trein-stoppen-Ik-kon-niet-anders
Blunder is misschien een te groot woord ervoor, maar dit viel me zojuist op (foto genomen op Den Haag HS). Heeft NS er zo'n potje van gemaakt dat Arriva de boel vandaag heeft overgenomen?
Komt zo te zien door een verkeerd ingegeven treinnummer. Ipv het vervangende treinnummer 302254 is dat 332254 geworden en dat is een Arriva nummer.
Blunder is misschien een te groot woord ervoor, maar dit viel me zojuist op (foto genomen op Den Haag HS). Heeft NS er zo'n potje van gemaakt dat Arriva de boel vandaag heeft overgenomen?
Komt zo te zien door een verkeerd ingegeven treinnummer. Ipv het vervangende treinnummer 302254 is dat 332254 geworden en dat is een Arriva nummer.
Nog wat geks op deze foto: hoe is de trein van 17:29 met +60 eerder dan de trein van 18:14?
Een hele poos geleden had ik een Intercity die in Zaandam werd binnengenomen op spoor 3 (dat is het perronloze spoor tussen de twee perrons in). Zowel de HC als machinist waren heel erg verbaasd, zo was via de omroep te horen. De IC maakte vervolgens een extra stop op Koog aan de Zaan. :)
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.