Blunders op het spoor

  • 13 March 2018
  • 54 reacties
  • 3534 Bekeken

Reputatie 1
We hebben het vast wel eens meegemaakt: blunders op het spoor... zowel door NS personeel, als door de reizigers... deel de meegemaakte blunders hieronder, dan kunnen we lachen :D

Ik zal beginnen: ik ging zondag naar Barneveld. Vanaf Groningen had ik een directe intercity naar Amersfoort, waar ik moest overstappen. Ik zat in zo’n nieuwe dubbeldekker... je merkt haast niet dat je vertrekt, rijdt of stopt... zo ook op station Assen.. we stonden voor mijn gevoel wel erg lang stil.. ik wou net in de app kijken of er een verstoring was ofzo... en toen kwam ik erachter dat we alweer 3 minuten aan het rijden waren....

54 reacties

Reputatie 7
Badge +3

.

Badge +3

Hoi @NS_online ik was in slaap gevallen in de laatste trein van Rotterdam naar Roosendaal. 00.30 aangekomen in Roosendaal. Nu ben ik in alle haast mijn OV-chipkaart vergeten. Ik heb het weekend-vrij abonnement dit weekend nodig. Hoe kan ik dit regelen? Lichtelijk in paniek nu.

Nou ja, zie https://twitter.com/i/web/status/1647011150981210112 (komt vast wel goed)

Ben je in ieder geval in het mooie Roosendaal, toch !? 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Zit het allemaal weer 's door te lezen. Dit is toch wel een van de beste topics ooit 😀

Dit was iets wat twee keer was gebeurd als blunder ongeveer half jaartje geleden. Sprinter van Haarlem naar Den haag. Op Leiden had de machinist blijkbaar niet door dat hij moest hier stoppen en reed door totdat hij klein stukje verder midden op de wissels stilstond. Na enkele minuten besloot de machinist om door te rijden naar Leiden Vink, omdat hij al te ver was doorgereden en we schuin over de wissels stonden. Exact week later gebeurde hetzelfde weer. 

Een andere soortgelijke blunder (ook traject Haarlem - Den haag) met een sprinter was dat de machinist vergat te stoppen bij Station Voorschoten en we midden op het spoor hierdoor stil moesten staan ver van Voorschoten al vandaan. 

Reageer