Ik zal beginnen: ik ging zondag naar Barneveld. Vanaf Groningen had ik een directe intercity naar Amersfoort, waar ik moest overstappen. Ik zat in zo’n nieuwe dubbeldekker... je merkt haast niet dat je vertrekt, rijdt of stopt... zo ook op station Assen.. we stonden voor mijn gevoel wel erg lang stil.. ik wou net in de app kijken of er een verstoring was ofzo... en toen kwam ik erachter dat we alweer 3 minuten aan het rijden waren....
Ik heb er de dag erna keurig een melding van gemaakt
Ik was erbij. Had mij ook kunnen overkomen :8
Zelf ooit vergeten in Dordrecht af te stappen en was door naar Rotterdam CS gegaan. Vol overtuiging dat het me dienstkaartje was. Euhm, had van Dordrecht naar Rotterdam CS moeten stopperen ?.
Soms met omroepen vergis je je in station. Geweldige taferelen krijg je dan ?.
Bij een DDZ onderin bij het stuurrijtuig waar je door de deuren heen kan. Was een beetje gehaast, eindig ik doodleuk met een klink in me handen.
De HC reageert daarop heel droog over de portofoon: "Ah, u hebt de weg weer gevonden".
Heino-Zuid, FTFY. Raalte, brr.
Paar jaar terug moest ik passagieren met het nachtnet van Amsterdam naar Utrecht.
Trein ging toen via Weesp/Hilversum.
Je reed dan eigenlijk altijd vanaf Muiderpoort linkerspoor naar Diemen en de Watergraafsmeer Aansluiting, wat betekent dat je tot voorbij Diemen niet harder mag dan 40.
Stoppen echter, gebeurde eigenlijk nooit, dus toen we tot stilstand kwamen, de portofoon maar uit de tas gehaald.
Bleek dat de treindienstleider ons naar een spoor had geleid wat naar een buitendienst gesteld spoor (ivm werkzaamheden) leidde.
Direct aan de machinist aangeboden om ‘achterop’ te gaan zitten om de trein terug te rijden naar Diemen, zodat we snel weer verder konden.
Â
Ging lekker vlot, uiteindelijk met een kwartier vertraging in Utrecht aangekomen.
Ik heb er de dag erna keurig een melding van gemaakt
Opeens hoorde ik de deuren dichtgaan en dacht nog "is het nou al tijd?" Toen de trein vervolgens ook nog de verkeerde kant op reed, had ik wel door dat er iets niet helemaal goed was, mijn gedeelte was 'afgekoppeld'. Vermoedelijk is de conducteur die moest controleren op een lege trein langs gelopen terwijl ik op het toilet was.
Ik liep door de trein naar het hokje van de machinist en klopte op de deur. Achteraf denk ik dat-ie zich een ongeluk geschrokken is. Geen reactie, maar een paar minuten later stonden we stil op het rangeerterrein en kwam de machinist naar buiten. Ik legde de situatie uit, hij moest er eigenlijk wel om lachen en samen zijn we weer tussen de sporen door terug naar het station gelopen. Was nog net op tijd voor de laatste trein ...
En mijn andere blunders:
- een elektrische gitaar in de trein laten liggen, nooit meer teruggezien
- het voor elkaar krijgen in de twee minuten tussen Utrecht Zuilen en Utrecht CS in slaap te vallen en in Maarn weer wakker worden als er geen treinen meer teruggaan
Blunder is misschien een te groot woord ervoor, maar dit viel me zojuist op (foto genomen op Den Haag HS). Heeft NS er zo'n potje van gemaakt dat Arriva de boel vandaag heeft overgenomen?Â
Â
Komt zo te zien door een verkeerd ingegeven treinnummer. Ipv het vervangende treinnummer 302254 is dat 332254 geworden en dat is een Arriva nummer.
Â
https://twitter.com/JelleLaan/status/1091317565836746752
In de tijd dat NS nog bij de AH en Kruidvat veel dagkaartjes verkocht, kocht ik ook vaak een aantal dag-chipkaartjes.
De laatste keren dat er door de Kruidvat of AH dagkaarten werden verkocht was in 2019. En de wegwerpkaart variant was voor de laatste keer voor zover ik weet in 2018. Tegenwoordig zijn het allemaal Dagretours in E-ticket vorm. Volgens mij bestond de huidige vorm van het coronavirus toen nog niet en was er toen ook geen advies om enkel noodzakelijke reizen te maken.
Zullen we het weer over blunders hebben?Â
Paar maanden geleden vertrok de trein mooi op tijd uit Eindhoven. Helaas stonden we even later alweer stil, omdat het spoor waarop we reden geen aansluiting bleek te hebben op het spoor naar Venlo. Iets met een wissel  Duurde natuurlijk even voor we weer terug in Eindhoven en daarna weer op weg over het juiste spoor waren. Kom je uiteindelijk met 26 minuten vertraging aan, natuurlijk weer net te weinig voor GtbVÂ
Verkeerd rijden met een trein? Dat kan inderdaad ook ja .
In mijn eerste jaar toen ik zelfstandig liep, ergens eind 2012, had ik dienst op nachtnet, het rondje Nederland hadden we toen in Eindhoven. Na vertrek Amsterdam ging het verkeerd. Ik weet nog ofwel na het ombouwen dat we voorbij Bloemendaal kwamen, maar hoe we exact zijn gereden, dat weet ik niet meer. Je bent dan idd wel ff bezig ja. In de nacht sliepen toch de meeste reizigers.
Dat moet haast dan wel, zo vaak rijdt een trein in nachtnet niet verkeerd gok ik. Het was 13 of14 oktober 2012 geweest. Mijn einde van die dienst was toen nog niet in zicht nl. We hadden een VIRM4 bij, 3 HC en er is 1x kopgemaakt. Verderop op de rit hebben we die rit nog een aanrijding met een fiets gehad bij Oisterwijk. Iemand vond het geinig om een fiets op het spoor neer te leggen. Dat was geen blunder te noemen
Bijzonder dat het dan toch vaker voorkomt dan ik zou denken. Ms toch meer kans op nachtnet blunders....
Nou ja toch dan, achterlijke idioot!!
https://twitter.com/deutsch365/status/1147886191561363456
Een hele poos geleden had ik een Intercity die in Zaandam werd binnengenomen op spoor 3 (dat is het perronloze spoor tussen de twee perrons in). Zowel de HC als machinist waren heel erg verbaasd, zo was via de omroep te horen. De IC maakte vervolgens een extra stop op Koog aan de Zaan. :)
Ik heb er de dag erna keurig een melding van gemaakt
Ik was erbij. Had mij ook kunnen overkomen :8
Begin me dan toch af te vragen wat jullie dan allemaal doen in zo'n trein. Feestje bouwen en op de stoelen dansen of spelen voor Hulk?
Zelf heb ik geen echte blunders.
Ben alleen een keer bijna vergeten uit te stappen op het eindpunt, was misschien iets te verdiept in mijn boek en het was donker buiten. Ik was in de veronderstelling dat we nog op Den Haag HS stonden, ook had ik wel het idee dat we wel erg lang bleven staan en gaf het scherm in de trein al de nieuwe bestemming Roosendaal aan. Dacht alleen dat ze wel erg vroeg dat aanpasten want we moesten nog naar Den Haag Centraal. Tot ik opeens wat beter naar buiten keek en besefte dat we al op Centraal stonden. Dus toen maar snel uitgestapt en naar mijn volgende trein gelopen.
Begin me dan toch af te vragen wat jullie dan allemaal doen in zo'n trein. Feestje bouwen en op de stoelen dansen of spelen voor Hulk?
Dat is nogal een insinuatie 😃 Uiteraard gedragen wij ons voorbeeldig in onze eigen treinen. We behandelen ze alsof het onze eigen kinderen zijn.
Ik was al ruim op tijd op het station voor mijn beoogde trein (IC van 17.24 ri Amsterdam vanaf Delft). Toen ik echter rond 17.20 de roltrap naar het perron wilde nemen zag ik op de halaanwijzer boven die roltrap de IC Den Haag van 17.00 met +20 en de IC Lelystad van 17.09 met +10 op het afwijkende spoor 2. Daar was dus iets niet zoals het hoorde.
Allebei de treinen stonden aan het perron, de IC Den Haag met alle deuren op 1 na dicht en zag er leeg uit en de IC Lelystad (bomvol) met de deuren nog open en mensen wachtend om in te stappen.
Ik dus bij een deur dicht bij de trap achteraan gesloten, daar stonden ook 2 man V&S. Dan gaat net als de persoon voor me instapt die deur dicht, persoon er nog een beetje tussen. Eén van die V&S verwijst mij naar de volgende deur die nog open was en waar ook nog mensen aan het instappen waren. Gebeurt daar weer hetzelfde, alleen nu bleef die deur half open staan en de persoon voor me wurmt hem nog een beetje meer open. Ik daar dus ook nog binnen, de 2 man V&S waren achter me aan gelopen, en terwijl ik instap gaan de deuren weer dicht met mij er tussen. Ik wurm me ertussen uit de trein in maar mijn laptoptas zit nog wel klem tussen de deuren. Eén van die V&S mannen duwt mijn tas naar binnen terwijl zijn collega via de portofoon aan treinpersoneel doorgaf dat er nog reiziger aan het instappen was en ze daarna konden vertrekken.
Ik stapte op Den Haag in de Intercity naar Leeuwarden, met veronderstelling dat deze via Utrecht zou gaan, waar ik dus uit wou stappen. Nou maakte ik de vergissing dat dit in Rotterdam wel zo is, maar in Den Haag juist niet, want alles vanaf daar gaat dus via de Hanzelijn ;-)
Afijn, ik zat in de trein met de verwachting dat deze via Utrecht zou rijden. Ik kijk even op de NS App en ik lees dat er geen treinen reden tussen Rotterdam Alexander en Gouda vanwege een wisselstoring. Ik wacht dus de omroep af, want inmiddels zou je al bij Rotterdam Alexander zitten, vermoede ik, maar ik hoorde maar niks. Een oud vrouwtje tegenover mij zat waarschuwde ik maar uit vriendelijkheid dat er problemen op het spoor waren tussen Rotterdam Alexander en Gouda. Ze keek mij echt zo aan van... "Oke? En nu?"
Ik dacht: "Nou ja, we zien wel...."
Uiteindelijk keek ik nog even goed op de App naar mijn trein....
Juist, dit was de trein naar Leeuwarden via de Hanzelijn, en dus via Leiden, Schiphol en Duivendrecht.
Ik ben maar met een rood hoofd in Leiden uitgestapt na deze gênante vertoning 😉
Vervolgens zijn we met de andere reizigers door NS met een taxi naar Utrecht Centraal gebracht.
Blunder of foutje:
https://www.tubantia.nl/almelo/foutje-ns-trein-rijdt-station-almelo-voorbij~a1038d72/
En een dag eerder nam de sprinter naar Dordrecht vanuit Den Bosch een " verkeerde afslag" ipv naar Tilburg, die naar Vught. Heeft op Vught nog een stop gemaakt en via Boxtel alsnog naar Tilburg gegaan.
Dit dus:
Â
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.