Skip to main content
We hebben het vast wel eens meegemaakt: blunders op het spoor... zowel door NS personeel, als door de reizigers... deel de meegemaakte blunders hieronder, dan kunnen we lachen :D

Ik zal beginnen: ik ging zondag naar Barneveld. Vanaf Groningen had ik een directe intercity naar Amersfoort, waar ik moest overstappen. Ik zat in zo’n nieuwe dubbeldekker... je merkt haast niet dat je vertrekt, rijdt of stopt... zo ook op station Assen.. we stonden voor mijn gevoel wel erg lang stil.. ik wou net in de app kijken of er een verstoring was ofzo... en toen kwam ik erachter dat we alweer 3 minuten aan het rijden waren....
Op dat moment besef ik mijn fout. Nieuwe omroep er achteraan: "Dames en heren, dat was het verkeerde bandje. Het volgende station is Heino-Zuid, station Heino-Zuid."

De HC reageert daarop heel droog over de portofoon: "Ah, u hebt de weg weer gevonden".

Heino-Zuid, FTFY. Raalte, brr.
Ik brak laatst een klapstoel toen ik plaatsnam.

Ik heb er de dag erna keurig een melding van gemaakt 🆒

Ik was erbij. Had mij ook kunnen overkomen :8
Ik moest 's avonds de IC van Utrecht naar Amersfoort hebben. De trein stond al geruime tijd voor vertrek klaar langs het perron en ik stapte in. Ik moest ontzettend nodig, dus ben stiekem terwijl de trein nog op het station stond even naar het toilet gegaan. Daarna rustig in de verder lege coupé gaan zitten.

Opeens hoorde ik de deuren dichtgaan en dacht nog "is het nou al tijd?" Toen de trein vervolgens ook nog de verkeerde kant op reed, had ik wel door dat er iets niet helemaal goed was, mijn gedeelte was 'afgekoppeld'. Vermoedelijk is de conducteur die moest controleren op een lege trein langs gelopen terwijl ik op het toilet was.

Ik liep door de trein naar het hokje van de machinist en klopte op de deur. Achteraf denk ik dat-ie zich een ongeluk geschrokken is. Geen reactie, maar een paar minuten later stonden we stil op het rangeerterrein en kwam de machinist naar buiten. Ik legde de situatie uit, hij moest er eigenlijk wel om lachen en samen zijn we weer tussen de sporen door terug naar het station gelopen. Was nog net op tijd voor de laatste trein ...

En mijn andere blunders:

- een elektrische gitaar in de trein laten liggen, nooit meer teruggezien

- het voor elkaar krijgen in de twee minuten tussen Utrecht Zuilen en Utrecht CS in slaap te vallen en in Maarn weer wakker worden als er geen treinen meer teruggaan

Blunder is misschien een te groot woord ervoor, maar dit viel me zojuist op (foto genomen op Den Haag HS). Heeft NS er zo'n potje van gemaakt dat Arriva de boel vandaag heeft overgenomen? :rofl:

Komt zo te zien door een verkeerd ingegeven treinnummer. Ipv het vervangende treinnummer 302254 is dat 332254 geworden en dat is een Arriva nummer.

Grootste blunder…

Ik woon in Middelburg en wilde een opleiding in Utrecht gaan doen. Het verschil qua openbaar vervoer tussen Middelburg en Utrecht is best een ‘cultuurshock’ en dat bleek ook meerdere keren.

Deze keer gaat het over bussen, maar het is zeker een blunder te noemen :)

Mijn intake bij de opleiding was meteen mijn eerste keer alleen in zo’n enorme stad, als 16-jarig jochie. Best spannend dus. Ik volgde braaf de adviezen van de NS Reisplanner en kwam aan op Utrecht Centraal. Volgens de planner moest ik nog de bus nemen, dus dat deed ik netjes.

Maar... het bleek een compleet ander systeem te zijn dan ik gewend was. In Utrecht werken de bussen met een kleur en een cijfer. Ik keek natuurlijk alleen naar het cijfer en hoppatee, ik zat in de verkeerde bus 🙈.

Als tweede:

Ik zat net een week of drie op mijn opleiding in Utrecht, Ik moest van Utrecht Centraal naar Utrecht Vaartsche Rijn. Destijds wist ik nog helemaal niks van de trams die daar om de vijf minuten naartoe rijden, dus ik nam elke keer de sprinter. Dat betekende rennen van spoor 9 naar spoor 21. De sprinter naar Leiden Centraal had wat vertraging en kwam als eerste aan. Iedereen rende naar die trein, en als gewoontedier deed ik lekker mee. Ik dacht dat ik goed zat, want er stond iets met ‘Rijn’. Totdat ik eenmaal in de sprinter zat en dacht: “Volgens mij gaan we de verkeerde kant op?"

Opzich onhandig dat de sprinter naar Leidsche Rijn en de sprinter naar Vaartsche Rijn op hetzelfde platform vertrekken, maar je maakt de fout maar één keer. 😃

Bedankt ​@mrfreeze dit is een geinige topic :)

Ruim 5 jaar geleden verkeerd gereden met de trein met nachtnet. We gingen richting Den Haag HS en eindigde in Bloemendaal. Weet nog dat de machinist de chef trein oppiepte met de mededeling: HC, kom ff naar voren. Vervolgens zijn we voor. Zegt onze machinist, dit lag toch niet op onze route he.... ?

Zelf ooit vergeten in Dordrecht af te stappen en was door naar Rotterdam CS gegaan. Vol overtuiging dat het me dienstkaartje was. Euhm, had van Dordrecht naar Rotterdam CS moeten stopperen ?.

Soms met omroepen vergis je je in station. Geweldige taferelen krijg je dan ?.

Bij een DDZ onderin bij het stuurrijtuig waar je door de deuren heen kan. Was een beetje gehaast, eindig ik doodleuk met een klink in me handen.
Dat filmpje circuleert inderdaad al een paar jaar. Geweldige actie van die redder.

Ik kan mij ook nog een mooi verhaal herinneren van ongeveer 10 jaar geleden. Ik was onderweg naar Winschoten en ik zat in een GTW trein van Arriva. Schuin tegenover mij aan de andere kant van het gangpad zat een verkouden man, en tegenover mij zat een jonge vrouw. De verkouden man wou blijkbaar zijn neus snuiten, maar het geluid daarvan klonk als een verkouden olifant die aan het trompetteren was. **Pweeeeeeep**. Ik schoot in de lach, die vrouw tegenover mij ook, hoewel we beiden op onze lip moesten bijten om niet te schaterlachen. En die vrouw moest weer om mij lachen, en ik om haar. 

Al met al voelde het bijzonder gênant. 😅

Ik brak laatst een klapstoel toen ik plaatsnam.

Ik heb er de dag erna keurig een melding van gemaakt 🆒

Paar jaar terug moest ik passagieren met het nachtnet van Amsterdam naar Utrecht.

Trein ging toen via Weesp/Hilversum.

Je reed dan eigenlijk altijd vanaf Muiderpoort linkerspoor naar Diemen en de Watergraafsmeer Aansluiting, wat betekent dat je tot voorbij Diemen niet harder mag dan 40.

Stoppen echter, gebeurde eigenlijk nooit, dus toen we tot stilstand kwamen, de portofoon maar uit de tas gehaald.

Bleek dat de treindienstleider ons naar een spoor had geleid wat naar een buitendienst gesteld spoor (ivm werkzaamheden) leidde.

Direct aan de machinist aangeboden om ‘achterop’ te gaan zitten om de trein terug te rijden naar Diemen, zodat we snel weer verder konden.

Ging lekker vlot, uiteindelijk met een kwartier vertraging in Utrecht aangekomen. :grin:

Ik vind het citeren van 2 pagina's aan tekst om er 1 zin aan toe te voegen waarbij je zelf moet zoeken op welk van de 11 verhaaltjes dat slaat ook wel een blunder.

Daniel is nog uit de tijd van de gelamineerde kaart en automaten die kortingskaartjes verkochten.

Toen was een OV-Studentenkaart nog heel de week geldig! 🤣

Enorm veel treinkilometers mee gemaakt in het weekend, en doordeweeks gewoon van Eindhoven naar Zandvoort of Scheveningen of Hoek van Holland bij mooi weer 😅

Nee zo oud ben ik ook weer niet, maar ik had nog wel een gelamineerde kaart ja, OV-chipkaarten bestonden nog maar net in Rotterdam vanaf ergens in mijn studententijd.

De grap is dan wel weer dat ik geloof ik wel drie keer een pasfoto extra heb ingeleverd voor de studenten OV-chipkaart die "binnenkort" zou komen, maar uiteindelijk pas na mijn afstuderen in 2006 is ingevoerd.

(En een blunder van DUO was dan weer dat ik m'n SOV steeds in het hemelsbreed dichtstbijzijnde postkantoor moest ophalen, wat vanuit Dordrecht Stadspolders in Papendrecht was waarbij ik met de bus zowat langs het postkantoor in Dordrecht kwam).

In de categorie struikelen die ​@Gorott introduceerde heb ik ook wel eens languit op de trap in het oude Arnhem Centraal gelegen in de spits. Ietwat hinkelend nog wel de trein gehaald.

Ow ja en een busblunder: mijn opleiding op de Hogeschool Brabant verhuisde op een zeker moment van Etten-Leur naar Breda en we mochten een keer gaan kijken op de nieuwe locatie in aanbouw. Samen met wat medestudenten toen in de juiste lijn in de verkeerde richting gestapt, dus na een rondje Breda Zuid zijn we maar in de stad wat gaan drinken, de nieuwe locatie hebben we pas na de verhuizing gezien 😅

En dan was er natuurlijk nog die keer dat ik mijn portemonnee verloor in de trein van Vlissingen naar Zwolle, en daar pas in Utrecht achter kwam. Daar stond ik dan, binnen de poortjes, zonder bankpas, OV-chipkaart en identiteitskaart. De uiteindelijke kosten liepen op tot meer dan 200 euro, mede omdat ik twee weken later bij de landmachtkazerne in Amersfoort moest zijn voor een intake en het maken van een ID-kaart vier weken duurt, tenzij je extra betaalt…

Dan lopen de kosten wel hoog op...

Een hele poos geleden had ik een Intercity die in Zaandam werd binnengenomen op spoor 3 (dat is het perronloze spoor tussen de twee perrons in). Zowel de HC als machinist waren heel erg verbaasd, zo was via de omroep te horen. De IC maakte vervolgens een extra stop op Koog aan de Zaan. :)

Ik reis zo vaak met de trein, dat ik ondertussen heel wat blunders heb meegemaakt. Hier een lijst van dingen die er gebeurd zijn.

Verhaaltje 1 - vast komen te zitten in een donkere trein bij het Philips stadion

Een keer had ik 2x een allnighter gedaan, omdat ik een examen had om 10.00 uur. Mijn partner raadde mij aan om een monstertje op te drinken. Ik had er wel een meegenomen, maar wilde hem niet opdrinken, tenzij het echt nodig was. Ik moest in Breda zijn, en in Eindhoven CS overstappen op de ICD naar Den Haag CS. Ik was blijkbaar tussen Roermond en Weert in slaap gevallen, toen ik wakker werd waren we al in Eindhoven CS. Blijkbaar stonden we er al 5 minuten. Ik pakte snel mijn spullen en liep naar beneden. Helaas, de deur ging niet meer open. Aangezien Eindhoven CS de eindbestemming was, verwachte ik dat de trein nu weer terug zou gaan naar Heerlen, en ik in Weert pas weer uit kon stappen.

De trein reed in plaats daarvan door naar het Philips stadion en stopte daar. Ik belde in paniek mijn partner, want ik dacht dat ik hier vast zat. Hij nam niet op, want hij was al in slaap gevallen (hij is vaak alleen in de nacht wakker en slaapt overdag). Ik dacht na wat ik het beste kon doen, en herinnerde nog dat ik ooit had gelezen dat iemand op dit forum ook zoiets was overkomen en dat diegene met behulp van een conducteur toch terug kwam bij het station. Ik liep door de hele trein heen (vierbaks VIRM IV) maar kwam niemand tegen. Opeens ging het licht uit, en ik voelde een kleine paniekaanval naar boven komen. Ik ging weer naar mijn oorspronkelijke zitplek, en zwaaide naar de passerende intercity’s. 

Opeens kwam de trein toch weer in beweging, en gingen we weer richting Eindhoven. Dus of er zaten twee machinisten in de trein, of de machinist en ik hadden elkaar net gemist. We kwamen aan op spoor 2 rond 08:33 vanaf waar deze trein weer richting Heerlen zou vertrekken. Gelukkig voor mij zitten er 25 minuten tussen de aankomst van de trein uit Heerlen en het vertrek van de trein richting Breda, en was ik dus alsnog op tijd voor mijn examen.

Verhaaltje 2 - wakker gemaakt worden door de conducteur op station Heerlen

Op vrijdag heb ik vaak les van 09:00-17:00, en daarna ben ik vaak echt doodop, dus in de trein doe ik dan vrij weinig. Ik heb meerdere keren gehad dat ik in de trein tussen Eindhoven en Heerlen inslaap ben gevallen en dat ik in Heerlen door de conducteur word wakker gemaakt. Gelukkig doen ze hier (tot nu toe in elk geval) niet moeilijk over, en ik denk dat het wel begrijpelijk is dat ik moe ben als ik in Heerlen aankom, ik ben dan immers al meestal meer dan 16 uur wakker.

Verhaaltje 3 - bus in de verkeerde richting gepakt

Ik heb een keer meegemaakt dat ik echt heel erg mijn best had gedaan om om 9 uur op school te komen, maar dat dit door ernstige vertraging, uitgevallen treinen en nog allerlei andere zaken in Eindhoven CS niet gelukt was. Hierdoor had de ICD naar Den Haag CS ook iets van 12 minuten vertraging opgelopen en sloot deze niet meer goed aan op de bus die ik moest hebben. In dit soort gevallen pak ik vaak een van de vele bussen naar Bijster en stap ik uit bij de Lovensdijkstraat en steek ik daar stiekem over om tijd te winnen. Dit heeft nu niet meer zo veel zin, maar voor een jaar lag de straat bij Vlaszak open, waardoor dit de eerste halte was voor al die bussen richting Bijster, en zo won je dus wel een paar minuten. Maar goed, de meeste bussen richting bijster zijn bussen waarvoor Breda station een tussenstop is, en dus krijg je verwarring, want er zijn twee bussen met hetzelfde nummer maar een andere eindbestemming. Zo ben ik per ongeluk in de verkeerde bus gestapt en kon ik pas uitstappen bij de Frankenthalerstraat. Eigenlijk had ik hier direct een bus terug kunnen pakken en zo het tijdsverlies kunnen beperken, maar ik had dat niet door. Ik dacht dat ik vanaf daar wel zou kunnen lopen, maar helaas is er geen tunnel onder het spoor (waarom eigenlijk niet? Het zou wel logisch zijn, zeker met het grote aantal woningen dat er nu wordt gebouwd op het Hero terrein) en vanaf daar lopen zou een uur duren, terwijl als ik aan de andere kant van het spoor had gestaan ik er in 10 minuutjes had kunnen zijn. Dat voelde wel zuur, zeker omdat de volgende bus ook nog eens laat kwam. Uiteindelijk was ik 20 minuten later dan als ik gewoon gewacht had op de eerstvolgende bus.

Verhaaltje 4 en 5 - niet opletten tijdens het controleren

Ik heb ook een aantal keren meegemaakt dat ik zo erg aan het genieten was van een liedje dat ik het zachtjes mee aan het zingen was en dat ik ondertussen aan het genieten was van het uitzicht, precies op het moment dat de conducteur langs kwam om te controleren. Ik had het pas door toen het nummer was afgelopen, dus er was zeker wel een minuut voorbij gegaan. De conducteur moest lachen en ik had een rood hoofd.

Heb ook een heel aantal keren meegemaakt dat ik mijn OV chipkaart niet op het tafeltje had neergelegd maar dat deze nog ergens in mijn tas of jas zit, dat is ook altijd ongemakkelijk. Gelukkig snappen de conducteurs dat en gaan ze eerst door naar andere mensen en komen ze even later weer terug.

Verhaaltje 6 - van de trap af vallen in Heerlen

Heb ook een keer gehad dat ik ergens anders over aan het nadenken was toen ik van de trap afliep tussen spoor 4 en 5 in Heerlen, en een misstap nam en keihard op de grond viel. Gelukkig waren er niet zo veel mensen die het gezien hadden, maar ik vond het wel gênant. Qua pijn viel het wel mee gelukkig :)

Verhaaltje 7 - extra trein richting Aachen Hbf rijd gewoon door

Dit is meer een blunder van Arriva dan van mij, maar ik heb ook een keer gehad dat er nadat er een extra trein zou rijden van Arriva richting Aachen Hbf. Ik braaf wachten bij het perron, reed die trein gewoon keihard verder zonder te stoppen. Het grappige is nog dat mijn partner later zei dat hij diezelfde trein wel zag stoppen bij station Eygelshoven Markt (een veel kleiner station dan Heerlen natuurlijk), en het vreemd vond dat ik er niet in zat, omdat ik nog iets eerder had gebeld dat ik die trein zou gaan pakken. Ik wilde eigenlijk een klacht indienen, vooral omdat ik de verklaring wilde weten achter dit vreemde voorval, maar dat was ik vergeten.

Verhaaltje 8 - wachten op de eerste trein naar Almere Oostvaarders na Miku Expo

Tijdens Miku Expo had ik een mooie airbnb geregeld in Almere Oostvaarders. Ik was ervan uit gegaan dat er wel nachtbussen richting Almere zouden zijn en dat ik vanaf daar een OV fiets zou kunnen pakken, of dat de eerste trein wel rond een uur of 05:00 zou vertrekken, gezien het een woensdag in Amsterdam was. Ik had wel tickets gekocht voor de afterparty, maar wist niet of ik dat wel iets zou vinden dus was ervan uitgegaan dat ik voor middernacht wel weer weg zou zijn. Uiteindelijk was het een superleuke sfeer en ben ik tot 04:00 gebleven. Ik had nog gedacht dat ik (in mijn Miku cosplay 😅wel met een OV fiets naar Almere zou kunnen fietsen, maar dit bleek niet echt veel sneller te zijn). Uiteindelijk dus maar wat door de binnenstad gestruind (die compleet leeg was, wat een heel vreemde ervaring was) en toen op het centraal station gewacht op de eerste trein naar Almere Oostvaarders. Toen ik aankwam bij mijn airbnb kwam ik toevallig net de gastvrouw tegen die om 07:00 vertrok naar haar werkplek, ze wenste mij een goede nachtrust toe en zij dat ze het ontbijt al klaar had gelegd in de koelkast. Ik bedankte haar en ben meteen naar bed gegaan, en werd pas in de vroege uren op Vrijdag wakker. Het was uiteindelijk wel een van de beste paar dagen van mijn hele leven, maar dit vind ik nog steeds dom van mijzelf, al helemaal omdat de Miku Expo in Düsseldorf een stuk dichterbij was geweest en ik dan thuis had kunnen slapen.

Verhaaltje 9 - koffer vergeten in de trein

Dit was ook gebeurd tijdens/na Miku Expo. Ik had die vrijdagochtend en middag nog even Almere Buiten verkend en had pas rond 17:00 besloten om naar huis te gaan. Toen ik eindelijk thuis was, besefte ik opeens dat ik iets ontbrak. Mijn groene koffer was ik in alle enthousiasme en moeheid vergeten onder mijn stoel in de intercity. Gelukkig had ik mijn dure glowstick in mijn tas gestopt, dus die was ik niet kwijt. Ik was een beetje bang dat ik de koffer nooit meer terug zou krijgen, maar heb direct een melding gemaakt, en binnen een week werd hij bij mij thuis bezorgd in een gigantische doos, en er was niet eens iets uitgehaald. Dat vond ik nog eens echt goede klantenservice van de NS!

Verhaaltje 10 - uitval van de voorgaande Berlijntrein

Dit is er ook eentje waarvan ik denk dat het meer een blunder is van de vervoerder dan mijzelf. Ik en mijn zus wilde graag een paar weken op vakantie naar Tsjechie met de trein, met als eerste bestemming Praag. We zouden in Amersfoort opstappen op de IC richting Berlijn en ergens in midden Duitsland overstappen op de trein naar Dresden. Uiteindelijk bleek dat DB (midden in de zomervakantie) de dag ervoor de Berlijntrein had geschrapt, en dat deze trein ook nog eens korter was dan normaal. In de trein konden we geen kant op, en werd aangekondigd dat reserveringen niet geldig waren (waarschijnlijk door de uitval van de trein van de dag ervoor). Uiteindelijk gingen we allebei maar onder een van de bagagerekken zitten. Wij hadden een hele sassy conductrice (die ons helaas na de grens verliet) die met humor de situatie iets kon verbeteren. Uiteindelijk was de rest van de rit spoedig verlopen, maar een goede reclame voor internationaal spoorvervoer was dat niet.

Verhaaltje 11 - met de OV fiets ipv de trein

Het was weer eens een keer zover, deze keer rond een uur of 22.00, er was defect spoor tussen Roermond en Sittard. Ik moest eigenlijk de stoptrein in Sittard hebben richting Heerlen. Er was weer eens geen informatie over wanneer de volgende trein zou rijden en of er vervangende bussen zouden komen (er rijden geen streekbussen tussen Sittard-Roermond helaas). Ik vertrouwde het niet en in Roermond heb ik toen de OV-fiets gepakt, en ben ik hard doorgefietst en heb ik goed onderweg de NS app in de gaten gehouden. Toen ik bijna bij Echt was zag ik dat er over ongeveer 15 minuten een trein zou rijden richting maastricht (een IC). Ik had geluk, er was een OV-locker vrij. Het was wel een grappig gezicht, zo’n grote VIRM op zo’n mini-station als Echt. Ik kon gelukkig in Sittard nog de laatste trein naar Heerlen krijgen.

Ik heb nog twee andere domme verhalen, maar daar heb ik nu geen tijd voor. Misschien deel ik ze later wel als mensen dat leuk vinden.

Ow heb ook nog wel een leuke…

Toen ik net m'n SOV had zou ik na een verjaardag vanuit Arnhem per trein terug naar huis in toen nog Dordrecht reizen. Alleen helemaal vergeten dat het weekend was en ik dus een kaartje moest kopen.

Dus ik stapte in Ede-Wageningen uit, kocht het kaartje alsnog en nam de volgende trein. Die bleek echter door werkzaamheden slechts tot Driebergen-Zeist te rijden waar het een hele tijd duurde voor een Sprinter naar Utrecht kwam. De volgende doorgaande IC vanaf Ede-Wageningen haalde me tijdens het wachten in.

En een blunder van m'n broertje dat ik ook niet gauw vergeet: hij was ooit "iets" later op z'n studie nadat hij de toenmalige Sprinter van Dordrecht via Leiden, Schiphol en Hilversum naar Utrecht had genomen. Want ja, dat was toch de trein naar Utrecht 😅

Zo maakte de intercity uit Groningen eens een extra stop in Hoogeveen voor een dame die per ongeluk in de verkeerde trein gestapt was:

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/149840/Asser-hoofdconducteur-laat-trein-stoppen-Ik-kon-niet-anders

Eh......was het nu linkaf of rechtdoor om naar Lelystad te gaan? 🤣

https://twitter.com/JelleLaan/status/1091317565836746752

Vorig jaar, einde van de zomer. In Rotterdam in de trein naar Zwolle gestapt waar het in de rit daarvoor erg gezellig was geweest. 1e klas hokje voor 6 personen. Lekkere smurrie op de grond van bier en andere rotzooi. Vuilnisbak vol met fastfood-resten. Had al een raam open gezet om de lucht eruit te krijgen, want die bleef lekker hangen in zo'n hok. Komt er kort daarna een vrouw naast me zitten die erg druk met haar telefoon aan het pielen was. Laat ze haar telefoon vallen en mikt hem vol in de smurrie. Dat was erg smakelijk :8

Daniel is nog uit de tijd van de gelamineerde kaart en automaten die kortingskaartjes verkochten.

Toen was een OV-Studentenkaart nog heel de week geldig! 🤣

Enorm veel treinkilometers mee gemaakt in het weekend, en doordeweeks gewoon van Eindhoven naar Zandvoort of Scheveningen of Hoek van Holland bij mooi weer 😅

Meerdere malen met de Thalys gereisd met vriendin en of man maar deze keer was ik alleen (vrouw, begin 40). Ik wist heel zeker dat ik het goede rijtuig en stoel had. Ik had me heerlijk geïnstalleerd tot er in Antwerpen een beleefde Belg kwam die meende dat ik op de verkeerde stoel zat. Ik bleef erbij dat hij fout zat en hij droop af. Kwam ik er net voor Parijs achter dat de hoede man wel gelijk had en ik verkeerd zat…ben m gaan zoeken op mn excuses aan te bieden maar niet meer gevonden. Nu check is alles 3 dubbel .

Tot slot: in Dordrecht is de trein naar Geldermalsen ooit naar spoor 20 gewijzigd, zie op sporenplan.nl waarom dat wat lastig wordt (kopspoortje kant Zwijndrecht is het)

Gewoon even steken joh, zo gedaan.

@Sneltram 

Dat moet haast dan wel, zo vaak rijdt een trein in nachtnet niet verkeerd gok ik. Het was 13 of14 oktober 2012 geweest. Mijn einde van die dienst was toen nog niet in zicht nl. We hadden een VIRM4 bij, 3 HC en er is 1x kopgemaakt. Verderop op de rit hebben we die rit nog een aanrijding met een fiets gehad bij Oisterwijk. Iemand vond het geinig om een fiets op het spoor neer te leggen. Dat was geen blunder te noemen 😒

Geen commentaar nodig.

Nou ja toch dan, achterlijke idioot!!

https://twitter.com/deutsch365/status/1147886191561363456

Zo leuk dat dit topic om de zoveel tijd weer eens boven komt drijven 🙂

Reageer