BOA interviewen.

• 4 februari 2019
  • 12 reacties
  • 139 Bekeken

Voor mijn opleiding HTV ben ik op zoek naar een BOA die ik mag interviewen. Dit mag een BOA conducteur zijn, maar ook een BOA van Service en Veiligheid. Dit interview word alleen gedeeld met klasgenoten en zal niet met de buitenwereld gedeeld worden.

Nu heb ik al contact gezocht met NS Facebook pagina, maar kwam niet echt verder.

Wie kan mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Jaimy Kivits.

12 reacties

Hallo Jkivits1996, welkom op onze Community!

Zou je een aantal vragen willen plaatsen?
@Loes en/of @Slidestops zouden jullie hierbij willen helpen?
  1. Aan welke eisen heeft u moeten voldoen om bij Arriva/NS te kunnen werken?
  2. Waar wordt naar gekeken?
  3. Is er een bepaalde leeftijd waar Arriva/NS naar kijkt?
  4. Hoe ziet een werkweek eruit?
  5. Kunt u iets vertellen in uw carriere wat u geraakt heeft? Zo niet, kunt u wat vertellen over uw ervaringen met mensen?
  6. Is er wel eens geweld naar u geweest tijdens het schrijven van een boete?
  7. Wat heeft u allemaal bij zich wat betreft hulpmiddelen?
  8. Bent u altijd alleen tijdens het controleren, of bent u vaak met een 2-tal?
  9. Als u via de portofoon spreekt, wat is dan bijvoorbeeld uw roepnaam?
  10. Nemen jullie studenten aan van Landstede of alleen Deltion?
  11. Wat als een student van Landstede stage wil lopen bij Arriva/NS en er is nog plek?
  12. Wat zijn uw voorbereidingen voor een surveillance?
  13. Wat houd een surveillance bij jullie in?
  14. Wat zijn uw taken bij het surveilleren, waar let u op?
Graag zou ik deze vragen persoonlijk willen stellen aan een BOA. Zo omdat ik dan mensen binnen NS leer kennen en ik het persoonlijker vindt.
Reputatie 7
Wil je alleen maar een geschreven antwoord op de vragen?
Liever niet. Ik zou graag langsgaan bij een BOA, ook omdat mijn docent daarop aandringt.
Een vraag- en antwoord wordt niet goedgekeurd en ik moet hierbij een presentatie maken.

Groetjes Jaimy.
De werkgebieden van een hoofdconducteur en een medewerker Veiligheid en Service lopen deels synchroon, maar ook weer niet, want op de laatste vragen kan ik geen antwoord geven vrees ik 😞
Het gaat mij er eigenlijk meer om dat ik een BOA kan interviewen. Als ik een naam of telefoonnummer kan krijgen van iemand die daarover gaat zou dat fijn zijn, en kom ik een stuk verder.
Reputatie 7
@JKivits1996 Waar zit je opleiding en waar woon je zelf? Ik heb van het HTV in Breda wel eens vaker mensen mee gehad. HTV in Tilburg die heeft stageplekken bij ons, dus die hebben helemaal een goede ingang. Als je ergens anders in het land zit, wordt het wat lastiger, dan zijn de lijntjes niet zo kort meer.
Ik woon zelf in Vriezenveen (Overijssel) en ga in Zwolle naar school.
Maar hoe kan een HTV-er stage lopen bij NS? Heb je daar geen ander soort BOA examen voor nodig?
Reputatie 7
Dat is ver weg 🙂 De HTV opleiding in Tilburg bied meer als alleen openbare ruimte aan. Zodoende kunnen er meerdere stageplekken in meerdere domeinen worden aangeboden. Stage lopen heeft op dat moment sowieso niet veel met je BOA-examen te maken, omdat je niet als BOA mag optreden zolang je niet beëdigd bent en een werkplaats hebt.

Als een gesprek via de telefoon genoeg is, kun je mij eventueel bellen. Als je echt fysiek langs wil gaan en iemand wil spreken, dan wordt het een stukje lastiger. Ik denk dat het dan het makkelijkst is gewoon naar station Zwolle te gaan en daar iemand van Veiligheid en Service aanspreken. Misschien kunnen ze je vragen direct beantwoorden (als ze tijd hebben), of weten hun direct bij wie je terecht kan.
Slidestops wat ben je toch ook een fijn mens.
Als ik lang moet reizen om mijn opdracht goed te maken kom ik toch liever langs.
Ik ben als het goed is met een half uur vrij, en zal eens rondstruinen op station Zwolle. Misschien dat ik daar iemand kan aanspreken voor een interview en kan vragen naar een telefoonnummer.
Mocht dit niet lukken, dan neem ik zeker contact met u op!

Reageer