beantwoord

Boete wegens reizen zonder geldig vervoersbewijs

• 1 mei 2014
  • 3 reacties
  • 506 Bekeken

Beste mensen, vorig weekend ging ik van Delft naar Rotterdam, en ik dacht ingechekt te hebben, maar aangezien ik mijn muziek in mijn oren had, hoorde ik niet dat dit niet het geval was.
De controleur kwam, geen probleem dacht ik eerst, maar toen bleek dus dat ik niet had ingechekt.
Omdat dit mijn eerste keer was, werd mij verteld dat ik niet de wettelijke verhoging hoefde te betalen, alleen de ritprijs.
Hiervoor kreeg in uitstel van betaling, en de meneer vertelde, dat als ik toch de wettelijke verhoging moest betalen, ik contact op kon zoeken met NS.
Nou heb ik een acceptgiro thuis gestuurd gekregen, waarin staat dat ik wel de wettelijke verhoging moet betalen.
Dus mijn vraag is, hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Inge NS 1 mei 2014, 19:34

Welkom op het forum shilan96!

De wettelijke verhoging wordt automatisch toegepast. Het kan daarom kloppen dat de €35,- wel in rekening is gebracht op de acceptgiro. Kan je mij in een PM je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en het kenmerknummer (begint met een D of Z) van je Uitstel van Betaling doorgeven? Dan ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op het forum shilan96!

De wettelijke verhoging wordt automatisch toegepast. Het kan daarom kloppen dat de €35,- wel in rekening is gebracht op de acceptgiro. Kan je mij in een PM je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en het kenmerknummer (begint met een D of Z) van je Uitstel van Betaling doorgeven? Dan ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Nog even ter aanvulling op Inge, zodra wij een Uitstel van Betaling uitschrijven moeten wij daar inderdaad de wettelijke verhoging bij zetten. Dat is zo bij wet bepaald. Dat vinden wij overigens ook niet altijd even prettig hoor.

Fijn dat Inge het voor je gaat nakijken. Het kenmerk begint op zeker met een D en daarna 6 cijfers, bijvoorbeeld D123456. Staat rechts bovenaan op het biljet wat de conducteur je heeft meegegeven, mocht je de info nog niet gevonden hebben.

@Inge al onze boekjes beginnen nu met een D, de Z-serie is er helemaal uit en wordt niet meer uitgegeven. Ik wacht af wanneer we weer naar een andere gaan, zodra ik die heb in mijn boekje, zal ik dat zeker aangeven 😳
Ik heb je PM ontvangen en beantwoord shilan96. En bedankt voor je aanvulling, Loes! Wij krijgen via klantenservice af en toe nog vragen over een UvB van de Z-serie, maar die zijn er inmiddels dus helemaal uit. Goed om te weten. 🙂

Reageer