beantwoord

Bomen kappen zonder kapvergunning!!!

• 28 mei 2020
  • 5 reacties
  • 248 Bekeken

Hi!

Ik heb een volkstuinhuisje in Weesp welke op verenigingsgrond staat en doormiddel van een sloot grenst aan het spoor van de NS. Op de grond van de NS aan de andere kant van de sloot stonden enige jaren geleden bomen welke door de NS zijn gekapt, en wel zonder kapvergunning!Omdat dit niet alleen een fijne afscheiding betrof waar het geluid en zicht van de treinen werd weggenomen, is dit ook  een groenstrook waar vele vogelsoorten leven en hun toevlucht zoeken in het broedseizoen. Om deze reden ben ik nogal teleurgesteld dat een deel van deze bomen zomaar gekapt zijn. Gelukkig is er een oplettende tuinder geweest die de andere bomen heeft kunnen redden door het vragen van de kapvergunning, welke zij niet konden overleggen. Hierna is de kap per direct gestopt.

Verwachting was ook dat de NS deze bomen weer zou aanplanten om de schade te herstellen. Enige jaren later moeten we helaas tot de conclusie komen dat er geen nieuwe bomen zijn aangeplant.

Hierdoor heb ik besloten om contact te zoeken met de NS om te vragen wanneer deze bomen nu eindelijk een keer aangeplant zullen gaan worden. Helaas verwijst de NS klantenservice mij door naar de gemeente en wordt op deze manier de deur dichtgehouden om direct met de NS in gesprek te kunnen gaan, wat ik erg jammer vind!!

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk issue of heeft iemand een suggestie hoe ik met de NS in contact zou kunnen komen? Of zou de NS zelf kunnen reageren op dit bericht zodat er naar een oplossing gekeken kan worden?!

Ik hoor het graag!

Een teleurgestelde tuinder :(

icon

Beste antwoord door Sascha NS 3 juni 2020, 10:31

Iedereen die ik hierover aanspreek verwijst door naar ProRail. Helaas kan NS hier niet voor je in betekenen, Joost0294.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge

Waarschijnlijk moet u bij ProRail zijn, die is de beheerder van de onder.  De NS rijdt alleen de treinen en doet geen onderhoud aan en rondom het spoor..  

Waarschijnlijk moet u bij ProRail zijn, die is de beheerder van de onder.  De NS rijdt alleen de treinen en doet geen onderhoud aan en rondom het spoor..  

Hi Jeroen, heb inderdaad net met ProRail contact gehad. Bedankt!

Goedemiddag Joost0294. Welkom bij de NS Community.

Heeft het contact met ProRail geleid tot een concreet antwoord? Ik heb namelijk geen idee hoe dit zit maar heb het voor je uitgevraagd.

Wanneer zijn die bomen gekapt? Misschien heeft het met het project OVSAAL te maken, omdat Weesp in de toekomst ook extra sporen erbij krijgt waardoor de Intercity’s nog makkelijker kunnen inhalen? Ook zou Weesp een nieuw station krijgen. Misschien heeft Prorail eventueel een ander reden voor waarom de bomen gekapt moeten worden? 

Iedereen die ik hierover aanspreek verwijst door naar ProRail. Helaas kan NS hier niet voor je in betekenen, Joost0294.

Reageer