beantwoord

(Bug) Vergeten uit te checken

• 19 juli 2019
  • 4 reacties
  • 207 Bekeken

Ik ontvang bijna dagelijks de melding / notificatie dat ik vergeten ben uit te checken terwijl dit niet het geval is. Meer mensen hier last van?
icon

Beste antwoord door Thom 19 juli 2019, 18:47

Als het gaat om het web: Het is geen bug. De gegevens worden wel snel verwerkt binnen NS zelf, maar het web loopt flink achter op de werkelijkheid, het is gewoon niet real-time. Na een tijdje staat het er wel goed, het kan een paar uur duren. In theorie vierentwintig uur, maar dat is nooit het geval.
Er is geen reden voor u om zich zorgen te maken. Als u heeft uitgecheckt, wordt dat altijd zichtbaar. Het is de normale gang van zaken zo.

Zijn het meldingen van NSEXtra dan ben ik minder zeker. ;-)

Er zijn wel eerdere wat soortgelijke meldingen:

https://community.ns.nl/contact-52/afwijzing-aanvraag-restitutie-na-vergeten-check-in-uit-59103#post399546

Op een automaat komt de informatie wel zonder vertraging.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als het gaat om het web: Het is geen bug. De gegevens worden wel snel verwerkt binnen NS zelf, maar het web loopt flink achter op de werkelijkheid, het is gewoon niet real-time. Na een tijdje staat het er wel goed, het kan een paar uur duren. In theorie vierentwintig uur, maar dat is nooit het geval.
Er is geen reden voor u om zich zorgen te maken. Als u heeft uitgecheckt, wordt dat altijd zichtbaar. Het is de normale gang van zaken zo.

https://community.ns.nl/contact-52/afwijzing-aanvraag-restitutie-na-vergeten-check-in-uit-59103#post399546

Hoi Dennis.Stam en welkom op onze Community!

Vooralsnog ben ik niet bekend met deze bug. Ik zou dan ook graag dit topic nog even laten lopen, wellicht dat anderen met hetzelfde probleem kampen. Dan kan ik dat in een keer doorzetten naar onze developers.

Tevens heb ik van je topic een vraag gemaakt, aangezien het om een vraag gaat. 😉

Dan houdt het nogsteeds in dat de UX niet helemaal lekker is. Maakt mij verder niet uit, kan me voorstellen dat het voor anderen verwarrend kan werken. Zou voorstellen om vergeten check-out meldingen uit de app te halen.
Het is geen bug maar een ontwerpfout. In de online reishistorie zit dezelfde fout.

Reageer