Buitengewoon Opsporings Ambtenaren, de BOA informatief



Toon eerste bericht

161 reacties

Oh die had ik zo vanaf m’n telefoon ff gemist. Handen jeuken nu al hahah 😎
Dingen zoals Wi-Fi, gps ed. Staan als het erop zit sowieso uit. Hij maakt geen draadloze verbindingen. Ook het docking station is bekabeld. Alles is te kraken. Maar een 256 bit encryptie zie ik niet zo snel gebeuren..

Om 256 nog encryptie te kraken zal een computer 115,792,089,237,316,195,423,570,985,008,687,907,853,269,984,665,640,564,039,457,584,007,913,129,639,936 verschillende mogelijkheden moeten bekijken. Succes;)



Pre event recording???. 90 seconden? Even de software updaten....


(En voor de moderators die mijn reacties als spam zien. Nee, dit is geen spam.)
Om 256 nog encryptie te kraken zal een computer 115,792,089,237,316,195,423,570,985,008,687,907,853,269,984,665,640,564,039,457,584,007,913,129,639,936 verschillende mogelijkheden moeten bekijken. Succes;)
Dat zeiden ze van de MIFARE Classic ook (OV-chipkaart) 😉

Dat WiFi uit staat is natuurlijk ook maar een softwarematig dingetje. Een software update en het staat aan. Van wie die software update afkomstig is, is een volgende..........



Pre event recording???. 90 seconden? Even de software updaten....


(En voor de moderators die mijn reacties als spam zien. Nee, dit is geen spam.)

Staat bij ons op 30 seconden. Als de camera in standby staat neemt ie ook op, maar overschrijft hij elke 30 seconden de gegevens en slaat dus niet op
Daar kom het wel op neer, en het circeltje is rond met een leuke attack surface 😎 De kans dat er ook in deze camera's wel een zwak punt te vinden is, is daarmee ineens reëel.
Ofwel de camera neemt continu op. Of de gegevens na 30 overschreven worden kan ik niet nagaan. Technisch is dat te realiseren, maar ik neb zo mijn twijfels.
Dat hoef je ook niet na te gaan, dat zeg ik net hierboven..
Daar kom het wel op neer, en het circeltje is rond met een leuke attack surface 😎 De kans dat er ook in deze camera's wel een zwak punt te vinden is, is daarmee ineens reëel.
Ik zou zeggen, succes 😉

Daar kom het wel op neer, en het circeltje is rond met een leuke attack surface 😎 De kans dat er ook in deze camera's wel een zwak punt te vinden is, is daarmee ineens reëel.Ik zou zeggen, succes ;)

Nou, zou het niet doen Henk. Een persoon die enige jaren terug zwakheden van de ov chipkaart wilde demonstreren heeft een hoop ellende over zich heen gekregen. Dan is je privacy opeens verdwenen.

Ofwel de camera neemt continu op. Of de gegevens na 30 overschreven worden kan ik niet nagaan. Technisch is dat te realiseren, maar ik neb zo mijn twijfels.Dat hoef je ook niet na te gaan, dat zeg ik net hierboven..

Hoe wordt de 30 seconden data weggeschreven? Blijft dat in RAM of op een SD? En is de locatie op de SD iedere keer hetzelfde? Leg even uit hoe dat technisch in elkaar zit.

https://www.gemeente.nu/veiligheid/boa/steeds-meer-boa-bonussen-toegezegd/ De NS is dan wel geen gemeente, maar ik kan me voorstellen dat als je collega BOA in het lichtblauwe uniform wel een bonus krijgt, je als NS BOA dat ook verwacht. Krijgen de BOA's van de NS straks ook een bonus van €300,-?

 

(Off topic: €1000,- kan natuurlijk ook…. https://www.ad.nl/politiek/sgp-wil-1000-euro-babybonus-bij-geboorte-vierde-kind~a23569d2/  ..Daarmee kunnen zij bijvoorbeeld ‘de aanschaf van een grotere gezinsauto’ betalen,…  Kidsvrij of een railrunner kan natuurlijk ook. :innocent: )

 

 



Ofwel de camera neemt continu op. Of de gegevens na 30 overschreven worden kan ik niet nagaan. Technisch is dat te realiseren, maar ik neb zo mijn twijfels.Dat hoef je ook niet na te gaan, dat zeg ik net hierboven..
Hoe wordt de 30 seconden data weggeschreven? Blijft dat in RAM of op een SD? En is de locatie op de SD iedere keer hetzelfde? Leg even uit hoe dat technisch in elkaar zit.

Er zit geen SD-kaartje in maar het is intern geheugen. Net zoals op je telefoon bijvoorbeeld. De data wordt verwijderd (het apparaatje gaat dan even rood knipperen), het geheugen is dan weer leeg (tenzij je eerder opnames hebt gemaakt, die verwijdert ie uiteraard niet)
Nah, persoonlijk vind ik de FX300 (MCL-C) een leuker target 🤓
Reputatie 2

@Loes  Ik zou u graag een vraag stellen.

Momenteel is er discussie gaande om BOA's te voorzien met verdedigingsmiddelen als wapenstok en pepperspray. Stel dat het zover komt, zou u dan zichtbaar deze middelen bij u dragen tijdens de uitoefening van uw functie, of alleen als de kans op ongeregelheden groter wordt (avond/nachtdienst) of misschien nooit, omdat het agressie kan uitlokken?

((Het is waarschijnlijk moeilijk om een wapenstok onzichtbaar bij je te dragen.))

Badge +3

Van Mr. Pieter van Vollenhoven zouden ze in bepaalde gevallen zelfs vuurwapens moeten krijgen. https://twitter.com/NPORadio1/status/1263888210381373441

Vind dat wel riskant, want veel boa's (zeg maar de stadswachten/handhaving) zullen niet dezelfde training hebben als politieagenten. En dan loop je weer het risico dat iemand je overmeestert en met je wapen aan de haal gaat…

Voor een HC dus misschien niet verstandig een wapenstok, want die zijn nogal eens alleen.

Dus voor die 30 seconden wordt iedere keer exact hetzelfde "geheugengebied" gebruikt?
Geen idee, vind ik eerlijk gezegd ook niet interessant. Het ding doet wat het moet doen.. Ik zou zeggen neem contact op met dat bedrijf als je het zo belangrijk vindt 😉
"WiFi: Yes will be activated with software update."

Dat soort grappen is dus de nachtmerrie van privacybeheerders.

Mijn werkgever heeft ook een corporate Apple iPad ter beschikking gesteld, maar dat project is inmiddels half de nek om gedraaid.

Waarom ? Omdat dat soort grote maatschappijen zelf wel 'denken' welke update er mogelijk moest zijn, zonder hun klanten in te lichten.

Elke keer weer bleek, dat Apple wederom onze gevoelige informatie in Cyberspace had gedumpt...

Tegenwoordig hebben we geen kwaadwillige hackers meer nodig. Apple, Facebook en Microsoft volstaan.

Nou voordat mijn NS telefoon wordt geupdate is alles al gecontroleerd door de NS want eerder wordt de update niet vrijgegeven voor de telefoons. Zal met deze camera's ook wel zo gaan.
AirWatch hoort net zo goed bij een grote jongen, VMware in dit geval 😅 Alleen S&S al kan ongelofelijk veel zien.
Bahbah niet dat lelijke blauwe uniform hoor, dan stappen ze maar over naar het onze 🙂
Je kunt gerust de opleiding en examen doen. Dan ben je nog steeds geen BOA helaas..

Je zult individueel of categoriaal moeten worden aangewezen door minister V&J en daarna beëdigd worden 😉
Badge +3

Oke, maar de gemeentelijke handhavers zijn wel de groep die nu om ‘geweldsmiddelen’ vraagt. Uiteraard een hot item n.a.v. de recente situatie op het strand in IJmuiden.

Het is nu nog onduidelijk hoe dat gaat verlopen. Ook wij mogen nu geen contactsport doen en dus de trainingen en examens liggen stil.

 

Overigens is het zo dat je per jaar 5 trainingen (volle dag) en een examen (theorie & praktijk) hebt per jaar. 

 

Examen doe je voor het jaar erop. Dus in 2019 heb ik examen gedaan voor 2020. Dus voor dit jaar zijn er geen problemen. Hoe dat er later dit jaar uit komt te zien is mij onbekend.

 

@Slidestops 

En hoe is het nu geregeld?

@Slidestops

En hoe is het nu geregeld?

De lessen worden vrijgesteld, examen niet. Iedereen zal dus examen af moeten leggen.

@Slidestops

En hoe is het nu geregeld?

De lessen worden vrijgesteld, examen niet. Iedereen zal dus examen af moeten leggen.

En ondanks de corona gaan de praktijkexamens gewoon door? Krijgen jullie dan eerst een coronatest? 

Reputatie 2


Een politieagent kan dat met minder. Een politievrijwilliger heeft ook geen lange opleiding (1 jaar) en die kan ook vuurwapendragend zijn.

 

@Slidestops 

Stamt de politievrijwilliger met vuurwapen nog uit de tijd dat zij toen een driejarige opleiding hadden? Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat men iemand na 1 jaar opleiding met een vuurwapen de straat opstuurt.

Reageer