beantwoord

Capaciteitentest Veiligheid & Service Medewerker

• 29 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Ik heb een vraag over de capaciteitentest van de NS voor de functie van Veiligheid & Service Medewerker. Op welk niveau wordt dit getoetst? Ik heb zelf een MBO 4 opleiding afgerond. Ik ben aan het oefenen, maar heeft iemand tips? Ik ben zeker over mijn motivatie, alleen ben ik al tweemaal ergens anders afgewezen door de capaciteiten test, hier had ik ook uitgebreid voor geoefend.

Weet iemand iets meer over de test zelf?

icon

Beste antwoord door Slidestops 29 oktober 2019, 14:09

@Loes HC en V&S zijn tegenwoordig hetzelfde als het goed is :)

@wbrands Leuk dat je interesse hebt op een baan bij NS en V&S. Waar in Nederland ben je van plan te solliciteren?

Op de pagina van de vacature staat bij niveau MBO 3. Ik ga er dus vanuit dat op MBO 3 niveau wordt getoetst.

De capaciteitentest is eerder op het forum al veel aan bod geweest. Op https://www.123test.nl/iq/ kun je een aantal voorbeelden vinden (Figuurreeks, Cijferreeks, Kubussentest, Abstract test). Dit zijn niet allemaal letterlijk de testen die je krijgt, maar wel een goed voorbeeld op wat je te wachten staat.

Bekijk origineel

5 reacties

Denk dat @Slidestops daar ms wel meer over kan vertellen.

Reputatie 7

@Loes HC en V&S zijn tegenwoordig hetzelfde als het goed is :)

@wbrands Leuk dat je interesse hebt op een baan bij NS en V&S. Waar in Nederland ben je van plan te solliciteren?

Op de pagina van de vacature staat bij niveau MBO 3. Ik ga er dus vanuit dat op MBO 3 niveau wordt getoetst.

De capaciteitentest is eerder op het forum al veel aan bod geweest. Op https://www.123test.nl/iq/ kun je een aantal voorbeelden vinden (Figuurreeks, Cijferreeks, Kubussentest, Abstract test). Dit zijn niet allemaal letterlijk de testen die je krijgt, maar wel een goed voorbeeld op wat je te wachten staat.

@Slidestops Ik ga solliciteren op standplaats Den Haag. Laten we het hopen, volgens een recruiter is de test erg moeilijk. Ik maak mijzelf er dus best druk om. :-)

Reputatie 1

Capaciteitentest is inderdaad best pittig. Heb hem kort geleden doorlopen en begin aanstaande woensdag als aspirant V&S in Deventer. Gewoon zo veel mogelijk oefenen op assessments en vooral rustig blijven tijdens de testen. 

Reputatie 7
Badge

Het grappige aan dit soort test is dat het slechts een momentopname is, je oefent je suf op iets en haalt juist daardoor een superscore.

En dan ga je werken en hoef je nooit meer zo'n test te doen. Leuk zou zijn na bv 3 jaartjes compleet onverwachts nogmaals zo'n test te laten doen bij enkele personeelsleden, en kijken wat daar uit komt 😏

Zo'n test zegt amper iets over hoe je 10,20,30,40 jaren later functioneert.

Reageer