Challenge: Alle stations in Nederland - zo snel mogelijk!

• 24 februari 2019
  • 5 reacties
  • 358 Bekeken

Badge
In de loop der jaren hebben meerdere mensen alle stations in Nederland bezocht: recente voorbeelden zijn de 19-jarigen Yari en Daniël (2016) en Marijn (2017).
Nu vraag ik me af: wat is het record voor het bezoeken van al deze stations in zo kort mogelijke tijd?
In mijn eigen berekeningen kom ik op pakweg 5 dagen uit (voor alle stations van alle vervoerders binnen de landsgrenzen, maar exclusief evenementenstations zoals Heerenveen IJsstadion en Rotterdam Stadion). Nu vraag ik me af of iemand zoiets al geprobeerd/gepresteerd heeft.
Zo niet, dan doe ik graag een aanval op het bestaande record! 😄

5 reacties

Hoi DDietzen!

Wat een super idee! Het vergt waarschijnlijk wel veel plannen en natuurlijk korte nachten 😉. Ga je ook overal een foto maken? Zover bekend heeft nog nooit iemand geprobeerd de stations in een zo kort mogelijke tijd te bezoeken.

Persoonlijk heb ik zelf ook een overwogen alle stations te bezoeken, helaas is het niet veel verder gekomen dan elke spoorlijn te hebben bereden 😂.
Ik wens je heel veel succes en foto's zijn meer dan welkom natuurlijk!
Reputatie 4
Badge
Wat is eigenlijk de definitie van een station bezoeken? Is uit de trein gaan, foto maken en snel weer in dezelfde trein stappen voldoende? Of moet je uitstappen en op de volgende trein wachten?

Ik ben vorig jaar oktober even op station Eemshaven geweest. Dan denk je, ik zal wel de enige zijn die naar zo'n station reist en direct weer terug gaat. Maar er waren toch zeker een persoon of 5 die even de dijk opliepen en weer terug gingen. Blijkbaar een populair uitje voor de zondagmiddag ☺.

Ik ben ook niet verder gekomen dan alle reguliere lijnen te bereizen (waarvan sommige maar in 1 richting) en zonder overal uit te stappen. Alleen ben ik nog niet met de ICE over de Betuwe route tussen Utrecht en Arnhem geweest, maar dat is dan eigenlijk ook geen reguliere lijn. Wat wel leuk is, dat ik die mijlpaal 3x jaar achter elkaar heb behaald. In het tweede jaar ging het stukje Nieuwenschans-Weener weer open, in het derde jaar Roodeschool-Eemshaven en de boog tussen Breda en de HSL richting Noorderkempen.
Reputatie 6
Badge +2
Wat is eigenlijk de definitie van een station bezoeken? Is uit de trein gaan, foto maken en snel weer in dezelfde trein stappen voldoende? Of moet je uitstappen en op de volgende trein wachten?

Ik ben vorig jaar oktober even op station Eemshaven geweest. Dan denk je, ik zal wel de enige zijn die naar zo'n station reist en direct weer terug gaat. Maar er waren toch zeker een persoon of 5 die even de dijk opliepen en weer terug gingen. Blijkbaar een populair uitje voor de zondagmiddag ☺.

201902 24 20:12
Met een volgende trein terug is daar vaak geen optie, gezien de dienstregeling.
Badge
Hoi DDietzen!

Wat een super idee! Het vergt waarschijnlijk wel veel plannen en natuurlijk korte nachten 😉. Ga je ook overal een foto maken? Zover bekend heeft nog nooit iemand geprobeerd de stations in een zo kort mogelijke tijd te bezoeken.

Persoonlijk heb ik zelf ook een overwogen alle stations te bezoeken, helaas is het niet veel verder gekomen dan elke spoorlijn te hebben bereden 😂.
Ik wens je heel veel succes en foto's zijn meer dan welkom natuurlijk!

Foto op elk station ga ik zeker proberen, maar als de HC's en machinisten niet een paar seconden op mij willen wachten dan laat ik het maar zitten. Daar is mijn planning iets te strak voor, ik kan het me niet veroorloven om bv. een uur op Gramsbergen of IJlst-Workum te stranden (en heb daar ook persoonlijk geen trek in) ;)

Vorige zomer hebben Geoff Marshall en Vicki Pipe alle 2563 stations in Groot-Brittannië (plus het Isle of Wight) bezocht: zij hielden als definitie aan dat je een trein moet nemen die op een station stopt (of er volgens dienstregeling kán stoppen, want ze kennen daar nog haltes op verzoek) om dat station te hebben bezocht.
Als je overal uitstapt en op de volgende trein moet wachten, wordt het immers een heel trage en saaie bedoening!
Ik ben benieuwd DDietzen!

Veel succes en plezier gewenst 😉

Reageer