beantwoord

cleanliness

  • 13 september 2020
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

Why are the trains so dirty especially during pandemic? First of all it’s so costly and on top of that there’s complete disregard to the cleanliness. How is NS utlilising the money paid by the customers ? 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 13 september 2020, 15:18

Hello Traveller90, welcome to the NS Community,

 

I'm sorry you've traveled in an unclean train. We do pay extra attention to disinfection contact areas, like door handles. You could tweet to HagoRailService with the train number and what is going on so they can make it a priority. A tweet to NS is also quickly picked up by one of my colleagues most times. If you don't have Twitter, then you can use another option to contact our customer service. A tweet is most times the fastest option. My apologies for the inconvenience. I hope the rest of your trip was alright.  

Bekijk origineel

4 reacties

In tijden van een pandemie is niet zozeer het zichtbare vuil een probleem maar juist het onzichtbare @Traveller90 

De treinen worden in Nederland zeer intensief gebruikt en na een rit van bijvoorbeeld Groningen naar Den Haag staat de trein vaak nog geen 10 minuten stil op het eindpunt om daarna gelijk weer te vertrekken. In zo'n extreem korte tijd een trein schoonmaken is helaas compleet onmogelijk.

De treinen worden vooral in de nacht goed gereinigd, dus in de loop van de dag kan er enige vervuiling optreden. Helaas zijn veel reizigers niet zo netjes en laten hun troep "gewoon" achter.

Na een treinreis is het verstandig je handen te reinigen, op veel stations zijn daar nu ook voorzieningen voor. Wel opvallend, ze worden amper gebruikt.

Hello Traveller90, welcome to the NS Community,

 

I'm sorry you've traveled in an unclean train. We do pay extra attention to disinfection contact areas, like door handles. You could tweet to HagoRailService with the train number and what is going on so they can make it a priority. A tweet to NS is also quickly picked up by one of my colleagues most times. If you don't have Twitter, then you can use another option to contact our customer service. A tweet is most times the fastest option. My apologies for the inconvenience. I hope the rest of your trip was alright.  

In tijden van een pandemie is niet zozeer het zichtbare vuil een probleem maar juist het onzichtbare @Traveller90 

De treinen worden in Nederland zeer intensief gebruikt en na een rit van bijvoorbeeld Groningen naar Den Haag staat de trein vaak nog geen 10 minuten stil op het eindpunt om daarna gelijk weer te vertrekken. In zo'n extreem korte tijd een trein schoonmaken is helaas compleet onmogelijk.

De treinen worden vooral in de nacht goed gereinigd, dus in de loop van de dag kan er enige vervuiling optreden. Helaas zijn veel reizigers niet zo netjes en laten hun troep "gewoon" achter.

Na een treinreis is het verstandig je handen te reinigen, op veel stations zijn daar nu ook voorzieningen voor. Wel opvallend, ze worden amper gebruikt.

its not only once that I have noticed that the trains are dirty. I travel 5 days in the week for my work and on different times including early morning. Visible or invisible, both dirts are not good.

Persoonlijk vind ik @Traveller90 dat de treinen er van binnen veel schoner uitzien dan enkele jaren geleden. Helaas is het dus wel zo dat sommige reizigers er een enorme bende van weten te maken, in soms korte tijd.

Daar is helaas binnen de huidige zeer krappe dienstregeling vaak weinig aan te doen, gewoon omdat de tijd er dus niet voor is. Op sommige grote stations, zoals bijvoorbeeld Amsterdam, wordt er daarom overdag helemaal niet gereinigd. Ook in de wat vroegere uren kan een trein daardoor al vies zijn. Tien rijtuigen Dubbeldekker binnen 10 minuutjes schoonmaken op bijvoorbeeld spoor 2 te Amsterdam kan nu eenmaal niet.

Vergeet niet, je medereizigers zijn altijd de oorzaak, hoe vervelend ook voor de volgende reiziger.

Reageer