Communicatie van NS medewerkers

• Intercity
  • 8 reacties
Beste NS:

Mijn IP-adres en account is zonder waarschuwing of uitleg geblokkeerd. Het zou netjes zijn als jullie wederhoor toepassen en op zijn minst uitleg geven.

-niek

edit *Uitleg heb ik verwijderd, voordat jullie mijn NS abonnement ook zonder opgaaf van reden intrekken. De klacht kan ik privé doorgeven*

74 reacties

Uw account werkt toch nog?
Nee, dit is een nieuw account zo te zien 😉 Gewoon een IP-ban is wel een wonderlijke oplossing inderdaad, dit wordt kat-en-muis wie heeft de meeste subnets zo.....
De link verwijst naar mijn account: https://forum.ns.nl/members/niek-2513.

En inderdaad gewoon een IP-ban zonder communicatie.
Het is niet toegestaan om je met meerdere accounts te registreren op het forum. Wanneer er meerdere accounts door één persoon zijn aangemaakt, kunnen de moderators de toegang tot het forum met deze accounts ontzeggen.

bron
Reputatie 7
Badge +4
Niek, het is niet toegestaan twee accounts te hebben. Zijn Niek - ons welbekend - en dr. horend bij dezelfde persoon?

Het lijkt me correct dit met Merel zelf door te spreken. Een forum is geen elektronische schandpaal.
Dr Who :?
Het lijkt me correct dit met Merel zelf door te spreken. Een forum is geen elektronische schandpaal.
Hoe. IP adressen zijn geblokkeerd, het account zelf is ook geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +4
Privebericht aan een van de moderatoren en vragen het door te geven. Of mensen inschakelen die je kent en op je hand zijn.
Privebericht aan een van de moderatoren en vragen het door te geven. Of mensen inschakelen die je kent en op je hand zijn.

Hoe dan als je hier geband bent ?
Privebericht aan een van de moderatoren en vragen het door te geven.
"Vragen kunnen niet via een privébericht aan een moderator gesteld worden, hier zal niet op gereageerd worden." bron
Heb je haar mailadres niet? (zij heeft eerder alle mensen met 1000+ reacties gemaild)
Reputatie 7
Badge +4
Theofiel geeft de goede oplossing. In de praktijk is die communicatie wel werkbaar al kan het formeel niet. Mogelijk dat je door NS genegeerd wordt, gezien eerdere gebeurtenissen maar dat is speculatie.
Als de medewerkers van de NS tot communicatie in staat waren, dan hadden ze niet zonder waarschuwing of opgaaf van reden mijn IP-addressen en account geblokkeerd.

Nu was dat exact mijn klacht, dat de medewerkers niet in staat zijn om te communiceren.
Als de NS helder zou communiceren was dit forum niet nodig geweest.
Dan had dit forum nog steeds nodig geweest voor bv GTBV en vergeten in en uitchecks....

Al is dat al een goed voorbeeld van slechte communicatie want de policy verandering van dit forum is ook nergens gecommuniceerd behalve op de meeting van de Super Members waar ik niet bij was maar wat ik desondanks toch had moeten weten c.q. vragen.
Dit is iets wat de NS regelmatig schendt (juridisch bevestigt door een advocaat): Het beginsel van Hoor en Wederhoor

Interne klachtafhandeling
Overheidsorganen moeten de burgers gelegenheid geven om zich te beklagen over de wijze waarop zij hun taken jegens die burgers hebben vervuld. Kortom burgers moeten bij de overheid kunnen aankloppen met een klacht, en die moet daar dan serieus en zorgvuldig mee omgaan. In Nederland volgt dit uit het bepaalde in de artikelen 9:10 en 9:12 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb). De Nationale Ombudsman heeft hier niet zelden op gewezen.

Ook van particuliere bedrijven wordt verwacht dat men consumenten met een klacht over een product of dienst behoorlijk te woord staat.
Reputatie 2
De accounts van Niek zijn geblokkeerd nadat herhaaldelijk en na waarschuwing de huisregels zijn overtreden. Niek is hier middels een privébericht, waarvan ze tevens een mailnotificatie heeft ontvangen, vooraf van op de hoogte gesteld. Het forum is een plek waar op vriendelijke toon met elkaar gecommuniceerd wordt en waar members en moderators elkaar op constructieve wijze de helpende hand kunnen bieden.
Ik heb geen waarschuwing gehad Tom, of bedoel je de waarschuwing waar naar posts van andere mensen verwezen wordt? Hoe moet ik weten wat er beperkt wordt als er niet naar mijn bijdrage verwezen wordt?

Ik heb Merel om uitleg gevraagd en die heb ik niet gehad.

Link dan hier naar de posts? Ik geef reisinformatie en krijg een waarschuwing!

Privé berichten kan ik niet lezen als je mijn account blokkeert, zoals ik al aangegeven heb. Een mailnotificatie heb ik ook niet gehad, zoals ik al aangegeven heb. Je vertelt dus niet de waarheid. Ik heb geen begrijpelijke waarschuwing gehad, zanger niet herhaaldelijk, en ik heb ook geen notificatie gehad.
Zanger=zeker
...... Het forum is een plek waar op vriendelijke toon met elkaar gecommuniceerd wordt en waar members en moderators elkaar op constructieve wijze de helpende hand kunnen bieden.

Lijkt me toch wel handig dat Merel haar reactie geeft richting wewqgszz om de lucht te klaren.
Dat doen ze dus niet janjan. Tom vertelt niet de waarheid dat ik bericht heb gehad en de laatste account is ook geblokkeerd.

Het feit dat ze het niet uit kunnen leggen bevestigd alleen maar hoe fout ze bezig zijn. Ik heb niks te verbergen, Merel en Tom blijkbaar wel.
En waar kan je heen met je klacht tegen zulk gedrag van NS medewerkers? Hoe krijg je hoor en wederhoor? Die krijg je niet.

Ik wacht nog op communicatie van de kant van de NS.
Voor degene die denken dat Tom NS gelijk heeft, dit is waar "herhaaldelijk" een "waarschuwing" voor is gegeven: https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/mag-spoordeelwinkel-uitje-hermitage-naar-elk-station-amsterdam-reizen-12271?postid=78796

Ik uit in post 17 mijn verbazing: "waarom dat een waarschuwing verdient weet ik niet, voor mensen buiten Amsterdam is dat juist nuttige informatie".

Een andere waarschuwing is er niet geweest, behalve de gewraakte privé bericht van Merel NS waar zei dus linkt naar posts van andere mensen en niet naar mij.

Wordt er verwacht dat we gedachten kunnen lezen?
Wat onprofessioneel, als bedrijf heb je toch wel een protocol waar eerst een duidelijke waarschuwing gegeven wordt. Als die overtreden wordt dan hoort iemand toch op de hoogte gebracht te worden via een bericht.

Het gaat om een klant-bedrijf relatie, daar horen rechten en plichten bij. Communicatie daar staat een valt een relatie bij een de NS verzuimt daarin. Gaat de NS alle klanten met vragen of klachten zomaar blokkeren?
Spreken is zilver, zwijgen is goud.

Reageer