Conducteurs

• 26 december 2016
  • 4 reacties
  • 207 Bekeken

Ik snap de ophef van de conducteurs niet inzake hun roosters. Ik ben de afgelopen 3 weken erg veel met de trein door het land gereisd en ben daar maar amper een conducteur tegen gekomen. Als ik er al een zag was het omdat ik in de 1e klas zat en hij/zij ook. Of ze kwamen langslopen op weg naar hun rustplaats. Wat maakt het uit of je in de kantine of in de trein op je luie reet zit (de goede niet te na gesproken). In de 1e klas hebben ze de onhebbelijkheid om zover mogelijk uit elkaar te gaan zitten en dan naar elkaar toe te blèren.
Mijn voorstel: gooi de helft van de conducteurs er uit, maak van de rest vliegende brigades. Wordt het reizen voor de reiziger goedkoper en voor de NS winstgevender. Een win/win situatie denk ik!

4 reacties

Reputatie 3
Ik denk dat u conducteurs verwart met machinisten. Afgelopen week zouden machinisten van NS van drie standplaatsen gaan staken omdat zij met de komst van een nieuw dienstrooster vaak dezelfde trajecten zouden moet afleggen, volgens de vakbond zou dit gevolgen kunnen hebben voor de veiligheid. In dit topic wordt het onderwerp vanuit verschillende kanten bekeken.
Reputatie 7
Badge +3
@Bezemstel
Wat heeft je reactie met dit onderwerp te maken?
Reputatie 6
Badge +1
Bezemsteel meldt dat de staking (waar dit topic over gaat) niet door de conducteurs, maar door de machinisten is geïnitieerd.
Reputatie 7
En daarbij, controle heeft weinig met het probleem te maken eigenlijk. Het gaat (indien überhaupt toepasbaar bij een conducteur) om de veiligheid en dan met name de vertrekprocedure.

Reageer