Conducteurspet

• 3 februari 2020
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Hoi, mijn zoon wil voor zijn 7de verjaardag heel graag een conducteurspak. Nu zoek ik al een tijdje stad en land af, maar ik kan niets geschikt vinden. Het jasje lukt mij nog wel zelf te maken, maar die pet.... Heeft iemand de ultieme tip waar ik een mooie rode conducteurspet kan scoren. 

5 reacties

Badge

De kleding van de NS blijft eigendom van het bedrijf en het is niet de bedoeling dat dit bij derde buiten de NS terecht komt. Wellicht kun je een look-a-like vinden bij een feestwinkel.

Reputatie 5

Die petten worden i NL amper nog gedragen en zijn trouwens niet rood voor HC=hoofdconducteur. Ook nooit geweest. Van vroeger kan ik me wel herinneren dat de iets beter gesorteerde speelgoedwinkel altijd wel wat had om ´treintje te spelen´ voor kids, maar dat is al weer lang geleden en hoe dat nu met engelse toys4u etc, - geen idee. Hat zal ook duidelijk zijn dat NS geen kinderpetten zal aanmaken of bestellen voor eigen personeel. Toch eerst maar eens kijken in catalogus speelgoed en evt. dan marktplaats oid voor oudere modellen. Vroeger had ook spoorwegmuseum-Utrecht een winkel waar ze wel allerlahnde spullen verkochten, ook daarvan geen idee van huidige situatie.

@bahnrider 

Ik heb nog een rode conducteurspet aangemeten gekregen, alleen ik heb deze nooit gebruikt. Wij als HC hebben toch echt bij dit huidige uniform rode petten.

Reputatie 7
Badge

En het leuke is, heel af en toe zie je nog wel eens een conducteur met zo'n mooie rode pet. Prachtig vind ik dat 😀

Beste Jeroen, 

Dat is nou juist het probleem. Nergens een knappe look a like pet te krijgen. Alleen van die aftandse Chinese troep😊 maar ik ben bang dat ik daar dus wel aan ga geraken als alles eigendom blijft van de ns. Iedereen bedankt iig. 

Reageer