Skip to main content

hoi ik moet voor school een dagje met iets meelopen en  een verslag daar van maken en mij leek het leuk om mee te lopen met de NS aangezien ik ook met de trein naar school ga, is dat mogelijk?

Hoi veloce,

Dit is zeker mogelijk.
Een soort gelijk topic is vorige maand ook al aangemaakt hier op de community:

Inclusief antwoord op je vraag ;)

Succes!
​​​​​

Bedankt ik wil nog iets vraagen, hoelang duurt dat ongeveer want we moeten minimaal 6 uur meelopen/stage

Hoi Veloce, een dienst van een conducteur duurt tussen zes en negen-en-half uur, dus dan haal je dat minimum wel 😀

Ja ik bedoel eigenlijk of dat als ik meeloop dat ook haal die 6 uur en ik ben trouwens 13 dus kweet ook niet of dat uitmaakt

​​​​​​

​​​​​

TS in bovenstaande topic zit in VWO 3 dat is dus ergens rond de 14, Lijkt mij dus geen probleem. :)

Maar misschien is er een uitzondering voor 13e jarige 🤣...

Ja ik bedoel eigenlijk of dat als ik meeloop dat ook haal die 6 uur en ik ben trouwens 13 dus kweet ook niet of dat uitmaakt

Ik heb er het volgende over gevonden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijbaan-vakantiewerk-en-stage-door-jongeren/vraag-en-antwoord/hoeveel-uur-werken-maatschappelijke-stage
Je mag op schooldagen dus nog 2 uur meelopen met een conducteur. Op een zaterdag zou dat maximaal 7 uur mogen zijn. 

Pff dat is wel streng zeg, herinner me van een jaar of 20 geleden dat zo’n ‘snuffel-stagiair’ gewoon twee dagen mee draaide op de IT/systeembeheer afdeling waar ik toen werkte. Onder toezicht backup tapes wisselen en bekabeling netjes maken en zo 🤣

Maar die waren waarschijnlijk net iets ouder dan 15, en deden al een gerelateerde (mbo) opleiding. Dat soort hulpjes kon je dan zelfs voor twee weken krijgen (tegen een stagevergoeding natuurlijk, 50 euro per dag of zo).

Ik schrok er eigenlijk wel van, maar het klopt.

Je ziet doordeweeks bijvoorbeeld nooit vakkenvullers onder de 15, omdat dat niet mag. En als ze in het weekend werken, moeten ze om 19:00 uur stoppen.

Daarnaast mag je in een normale werkweek maar maximaal 12 uur werken.

Je mag op zondag ook niet werken als je op zaterdag al hebt gewerkt. De regels voor 14-jarigen zijn zo streng dat het voor bedrijven eigenlijk helemaal niet de moeite waard is (en terecht).

Supermarkten zouden 14-jarigen zonder deze regels waarschijnlijk enorm uitbuiten. Al worden deze regels in de praktijk vaak aan hun laars gelapt... Zo ook in de winkel waar ik werk...

Ik snap het niet hellemaal😅 we Moeten 6 uur minimaal stage lopen (1 dagje snuffel stagair) maar het is wel op een schooldag (geen school werk maar dit valt onder school tijd) en

Ik snap het niet hellemaal😅 we Moeten 6 uur minimaal stage lopen (1 dagje) maar het is wel op een schooldag (geen school werk maar dit valt onder school tijd)

Is dit op een specifieke dag? Als school er tijd vrij voor maakt dan moet het wel goed zitten volgens mij.

Ik deed mijn middelbare stage tijdens corona, dus ik weet niet zo goed hoe het 'normaal' zou gaan, maar ik deed hem wel gewoon tijdens het weekend.

Ja 3 April Donderdag en ja inderdaad school maakt hier inderdaad tijd voor dus dat zit volgensmij wel goed👍

Reageer