Dagje meelopen met V&S

Reputatie 1
Goedemorgen,

Ik ben nu bezig met de opleiding HTV-(P). Ik wil straks iets in de "blauwe tak" gaan doen. Maar ben me goed aan het orienteren en weet nog niet precies wat. V&S lijkt me ook super leuk werk, ik heb al eens informatie gevraagd. Ik heb een duidelijker beeld van het werk, maar vraag me nog veel af. Nu komt het; is het mogelijk een dag/dienst mee te lopen bij V&S? Zo hoop ik een beter beeld te krijgen en veel duidelijkheid.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Kevin Jongenelis.

13 reacties

Reputatie 7
Hoi Kevin,

Ik weet dat op sommige locaties waar je HTV kan volgen, de instantie stageplekken heeft bij NS. Zo is bijvoorbeeld met de locatie in Tilburg een samenwerking, waarbij je de verplichte stages bij V&S kan uitvoeren.

Je zou het best is bij jouw opleiding na kunnen vragen of ze ook een samenwerking met NS hebben. Ze hebben dan meestal een ingang en kunnen snel wat regelen.

Mocht dat nog niet zo zijn, dan kunnen ze eventueel contact opnemen met NS om te zien of er wat mogelijk is.

Als dat allemaal niet zou lukken, moet het vast ook zo te regelen zijn, maar dat is de moeilijkste manier.

Succes in ieder geval, en we horen van je 🙂
Hallo Kevin2001 en welkom bij de NS Community,

Bedankt voor het gegeven antwoord, Slidestops. Ik hoop dat je een dagje mee mag lopen.
Reputatie 7
Even een update voor de meelezers - in privéberichten heb ik nog contact gehad met Kevin. Via de opleiding wilde het niet lukken. Het toeval wil dat Kevin in "mijn" regio woont en daar dus ook mee zou willen kijken. Ik heb hem doorverwezen naar een contactpersoon binnen onze regio en als het goed is kan hij binnenkort een dagje meelopen 🙂
Wat tof, Slidestops! Bedankt voor het leggen van de contacten! We horen in dit topic graag het verdere verloop, Kevin2001 🙂
Reputatie 1
Beste medereizigers/lezers,

Ik heb ongeveer een uurtje geleden een mail gestuurd met de betreffende info.

Nu afwachten.
Ondanks alles ben ik ontzettend blij met de hulp die ik tot nu toe heb gehad!

Jullie horen het van mij hoe het verder afloopt! :)

Groeten en een fijn weekend!
Super! Ik ben benieuwd 🙂 Jij ook een fijn weekend gewenst, Kevin!
Reputatie 7
Voor de geïnteresseerden; morgen is het zover en loopt Kevin een dagje met mij mee. We zullen daarna nog wel even wat posten hier, of een klein verhaaltje schrijven 🙂
Ik wens jullie veel plezier morgen. 🙂
Reputatie 1
Ik laat weten hoe het was! 🙂
Reputatie 1
Vandaag was het zover!

Het was super leuk en leerzaam!

Binnenkort meer 🙂.
Kevin2001 schreef:

Vandaag was het zover!

Het was super leuk en leerzaam!

Binnenkort meer 🙂.

Een 'like' van mij. 😍

Onderwijs en je oriënteren zijn beide belangrijk. De volgorde ligt niet vooraf vast.

(Like knop werkt niet. Dus hierbij.)
Reputatie 1
05-01-2019
Om 11.30 begon de dienst op station Roosendaal. Hier hebben we trein richting Zwolle gepakt, aangekomen in Breda zijn we naar “de woonkamer” gelopen, hier hebben we onze spullen gestald.
Daarna was het tijd om naar beneden te gaan, het station. Hier zijn we begonnen om toezicht te houden in de centrale hal, de stationshal. Hierbij hebben we gelet op afwijkend gedrag, mensen die achter anderen door de poortjes aanlopen etc. Hierbij zagen we al snel iemand die snel achter iemand aan liep. De man ging het perron op, hier is hij aangesproken, en op de regels gedrukt. Hierna was het weer tijd om koers te zetten richting de centrale hal. Hier zijn we weer verder gegaan met de toezicht, ondertussen kwamen er verschillende mensen met vragen, die zijn uiteraard beantwoord. Ondertussen werd er nog een bekeuring uitgeschreven voor roken in de centrale hal. Daarna was het tijd voor een bekertje water en een boterham. Toen dat naar binnen was gewerkt was het tijd om weer naar beneden te gaan. Verder met de toezicht in het station. Ondertussen kwam er een appje binnen dat er een defecte trein op spoor 7 stond. Na wat reizigers te woord te hebben gestaan, wilde we koers zetten richting de winkeltjes. Opeens hoorde we een schreeuw, hierbij probeerde iemand nog de deuren van de trein open te trekken, deze heeft hiervoor een bekeuring gehad. Daarna was het tijd om koers te zetten richting de winkels; tijdens de ronde langs de winkel zagen we een man bovenaan de trap roken, deze heeft hiervoor een bekeuring gekregen.
Verder hebben we nog toezicht bij de internationale trein gehouden.
Verder was het rustig en hadden we nog heel de dag geen melding gehad.
We wilde koers zetten richting boven om te gaan eten. Op dat moment kwam er een melding binnen, of we wilde gaan assisteren bij een trein die binnenkwam, daar zat er persoon in zonder geldig vervoersbewijs en ID-kaart. Uiteindelijk heeft de persoon een bekeuring gekregen.
Toen gingen we buiten even een frisse neus halen, daarna zouden we naar binnengaan om wat te gaan eten. Terwijl we buiten stonden kregen we een melding ter assistentie van het treinpersoneel; deze had een dronken persoon zonder geldig vervoersbewijs. Deze persoon werd hoe langer het duurde lastiger, deze heeft uiteindelijk een bekeuring gekregen.
Eindelijk tijd om te eten!
Eten op en we zaten nog wat te praten, over ongeveer een half uurtje zouden we trein naar Roosendaal pakken. Toen kwam er een melding binnen.
Op het laatste net voor ons vertrek kreeg het andere team nog een melding, hier zijn we nog even wezen kijken.
Daarna hebben we de trein gepakt naar de standplaats.

Sven bedankt voor alles!
Reputatie 1

Reageer