beantwoord

De Interne Opleiding V&S

  • 27 April 2021
  • 4 reacties
  • 1214 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hai Allemaal,

Ik heb een paar vraagjes over de interne opleiding tot V&S medewerker:

-Als eerst: op dit moment volg ik de HTV-opleiding (Handhaving, Toezicht en Veiligheid) en na het afronden van deze opleiding zal ik een aantal examen afronden zoals: Theorie BOA basisbekwaam, EHBO, praktijkexamen opmaken van een proces-verbaal (bekeuring). Nu zag ik op de website bij V&S dat je bij de interne opleiding al in ieder geval je BOA certificaat moet halen. Maar moet je deze dan opnieuw doen? Of krijg je dan vrijstelling omdat je al BOA examens hebt gedaan?

- Ten tweede: Is het mogelijk om op je 18/19e al te solliciteren voor een functie bij V&S? Of is dit nog te jong?

-Als laatste: is de opleiding alleen leren, of een combinatie van werkend leren?

Ben erg benieuwd naarde antwoorden!

Groetjes!

icon

Beste antwoord door Slidestops 27 April 2021, 22:31

Bekijk origineel

4 reacties

@Slidestops hier weet jij vast de antwoorden op.

Reputatie 6

Vlgns mij zijn de vereisten voor bekwaamheid als boa in een V&S functie anders dan alleen de basis bekwaamheid. Ook zal je nog aanvullende scholing en training nodig hebben voor toepassen en gebruiken van geweldsmiddelen

Een hoofdconducteur met boa bevoegdheid is bv specifiek opgeleid in domein IV. Dacht dat dat ook gold voor V&S.

@Jeroen zeker :)

 

@BJ893 antwoorden op je vragen:

- Je BOA moet je opnieuw doen. Dit omdat je vanuit school niet voor domein Openbaar Vervoer examen hebt gedaan maar een algemene opleiding. Heel veel is natuurlijk wel dezelfde stof, dus dat moet goed komen. Als je een EHBO diploma hebt is vrijstelling vaak wel mogelijk - indien je hem zelf verlengt. Vaak zit tussen een schooljaar en afronden opleiding bij NS te lang, waardoor je het bij de NS moet doen, zie hem dan als bijscholing.

- Vanaf 18 mag je solliciteren. Leeftijd is niet zo belangrijk. Het gaat er om hoe jij als persoon bent. Het is natuurlijk wel zo dat je stevig in je schoenen moet staan en wat levenservaring moet hebben. Zorg in ieder geval voor een goed voorbereide sollicitatie en lees jezelf heel erg goed in, in wat het werk inhoud.

- Een opleiding bij NS betekent direct in dienst komen. Dat wil zeggen dat je vanaf dag 1 salaris krijgt. Je solliciteert op een functie en niet op een opleidingsplaats. Je loopt in de opleidingsperiode mee met een werkplekbegeleider en je gaat een aantal dagen op cursus. Dit is over het algemeen 2 dagen per week "school" en 3 dagen per week meewerken in de praktijk.

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het maar weten. Ik ben toevallig stagebegeleider vanuit ons team voor stagiaires van het ROC die de HTV opleiding doen, dus informatie genoeg :)

@Slidestops 

Dankjewel voor de snelle en duidelijke info! Dan hoop ik dat er rond Januari een leuke vacature vrij is en wordt ik je collega😉

Reageer