De inzet van de (resterende) Mat '64 | NS Community

De inzet van de (resterende) Mat '64

  • 14 March 2014
  • 78 reacties
  • 10118 Bekeken


Toon eerste bericht

78 reacties

Of NS moet gewoon eens voldoende materieel aanschaffen zodat er nooit gekozen hoeft te worden tussen inzet op het ene of op het andere traject. Zowel de reizigers als het personeel dat wel met reizigers in contact komt zullen daarbij gebaat zijn. Ik kan me niet voorstellen dat reizigers die de volle mep betalen er erg veel begrip voor hebben dat ze op het balkon opgehokt staan omdat NS materieel inzet ten behoeve van de NSS. Als je bijvoorbeeld van Amsterdam naar Eindhoven reist en daarvoor EUR 18,70 betaalt, dan mag je wel wat beters verwachten. Het is zeer spijtig dat NS (die zich daarvoor dood moet schamen) niet in staat is dat te bieden.

NS zet geen materieel in ten behoeve van de NSS. Die zorgen wel voor hun eigen vervoer, daar hebben ze NS niet voor nodig.

Nee, Annemiek, NS zet in de Randstad extra materieel in om daar de vervoerscapaciteit te vergroten en zo meer passagiers te kunnen vervoeren die anders door afgesloten wegen nergens heen kunnen.
Vergelijk dat maar met acties " Van A naa Beter ", van Rijkswaterstaat en NS als er ergens in den lande een autosnelweg wegens reconstructie e.d. langere tijd niet beschikbaar is.
Net als nu, wordt dan ook zo nodig materieel elders vandaan gehaald om de treindienst op dat "Van A naar Beter" traject te kunnen versterken.

En NS zou best nog 100 (of meer) treinstellen kunnen aanschaffen, waarom ook niet. De gebruiker (dus jij en ik) betaalt - ook al staan die extra grotendeels stil (behalve die paar die Zwolle-Groningen pendelen, natuurlijk). Ga alvast maar sparen voor de hogere tarieven.

En troost je met de gedachte dat jouw bijdrage aan de NSS niet alleen bestaat uit het opgehokt vervoerd worden (doen ze met kippen ook, toch?), maar dat er door de overheid ook nog eens een aanslag op jouw portemonnee gepleegd zal worden om de kosten van die NSS te betalen.
Dus let op, Annemiek, je bent dubbel slachtoffer.
Hoewel, op Zwolle-Groningen was je dat ook voor de NSS al gewend, dus blijft eigenlijk alleen maar de financiele component over.

Reputatie 6
Badge +1
Vandaag rijden ze op een van de langste intercitytrajecten van Nederland... 😉 http://ovtijden.com/infoplus/mat/836/20140324/
Hoe was je daarvan op de hoogte? :)

Ik zit soms een beetje rond te klikken op OV-tijden om te kijken wat voor materieel waar rijdt en zag deze toevallig langskomen.
Vandaag zet NS op het traject Maastricht - Alkmaar in elk geval geen MAT'64 in, maar gewoon VIRM. Het lag dus sowieso niet aan de NSS, zoals de NS'ers op Twitter bij herhaling zo stellig wisten te melden. Wat een onkunde, als klant heb je toch echt helemaal niets aan die lui!

Wat een geluk toch dat jij perfect en alleswetend bent.
Kunnen we voortaan bij jou terecht met al onze vragen?!

Krijgen we eindelijk eens de juiste antwoorden en worden eindelijk de bij velen levende problemen eens opgelost (denk aan Zwolle-Groningen).

Als ik het goed begrijp is - in jouw optiek althans - dit forum eigenlijk volledig overbodig.
Wat doe / zoek je hier dan nog ?

Reputatie 6
Badge +1
Dames, geen ruzie maken!
Annemiek, ik wijs je graag op de regels van het gebruik van dit forum, twee van je reacties beoordeel ik echt als respectloos naar andere forumleden toe en ik vraag je dringend om je eigen reacties aan te passen. De forumregels zijn er niet voor niets en je publiceert iets wat blijkbaar uit een prive bericht komt? Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is en is toegestaan.
Vandaag zet NS op het traject Maastricht - Alkmaar in elk geval geen MAT'64 in, maar gewoon VIRM. Het lag dus sowieso niet aan de NSS, zoals de NS'ers op Twitter bij herhaling zo stellig wisten te melden. Wat een onkunde, als klant heb je toch echt helemaal niets aan die lui!

Wat een geluk toch dat jij perfect en alleswetend bent.
Kunnen we voortaan bij jou terecht met al onze vragen?!

Krijgen we eindelijk eens de juiste antwoorden en worden eindelijk de bij velen levende problemen eens opgelost (denk aan Zwolle-Groningen).

Als ik het goed begrijp is - in jouw optiek althans - dit forum eigenlijk volledig overbodig.
Wat doe / zoek je hier dan nog ?


Wat ze hier doet? Herrie schoppen om de eenmalige inzet van Mat '64, wat een ramp zeg..
Ik had er zelf graag in gezeten!
Hoi Apekop,

Ik hoop voor jou dat je nog vaak in een Mat'64 mag zitten, want inderdaad, het is echt een betrouwbaar beestje dat het altijd doet onder alle omstandigheden, tenzij er echt iets kapot gaat, dan is het wel helemaal foute boel he.
Persoonlijk vind ik het leuk om op verschillende soorten treinen dienst te doen, dus zal de apekop zeker gaan missen als die eruit gaat.
Vaak als ik in de Mat'64 stap, komt er een hele nostalgie terug van mijn carrière. Het is maar goed dat ik niemand mag toelaten in de cabine, anders kan ik daar wel een hele middag over praten.

Ik denk dat we nog wel een tijdje van deze trein kunnen blijven genieten.



Vaak als ik in de Mat'64 stap, komt er een hele nostalgie terug van mijn carrière. Het is maar goed dat ik niemand mag toelaten in de cabine, anders kan ik daar wel een hele middag over praten.

Ik denk dat we nog wel een tijdje van deze trein kunnen blijven genieten.



Ja, Jan, Als ik zo wel eens foto's zie van de cabine van Mat'64 kan ik me voorstellen dat er een brok nostalgie in je keel schiet.
Dat is nog eens het échte werk.
Niks geen joystick-achtige toestanden, of een knopje waarmee je de snelheid instelt.

Ook mij zal het niks verbazen als die resterenfr 50 stellen nog een jaartje of wat het paradepaardje van de reizigersdienst mogen (moeten) zijn. Misschien wel tot het moment dat er voldoende SNG's in dienst zijn.
Tot die tijd, weliswaar hard werken, maar ook genieten van een stuk handenarbeid.

Vr,gr,
Hans

Waarom zijn er klachten over de inzet van het mat 64 op dit Intercity dienst? De kans van dat ,inzet bij een INTERCITY die LOOPT DOOR DE RANDSTAD is heel heel laag! Na 9uur morgens, het is de daluren toch. Was er sprake van ondercapaciteit, op dit diesnt? als niet, dan wat is er te klacht over-geen flinkkoud airco ?
Hoi Apekop,

Ik hoop voor jou dat je nog vaak in een Mat'64 mag zitten, want inderdaad, het is echt een betrouwbaar beestje dat het altijd doet onder alle omstandigheden, tenzij er echt iets kapot gaat, dan is het wel helemaal foute boel he.
Persoonlijk vind ik het leuk om op verschillende soorten treinen dienst te doen, dus zal de apekop zeker gaan missen als die eruit gaat.

Bedankt! Het zou inderdaad echt jammer zijn als ze van het spoor verdwijnen. Helaas woon ik in de Randstad dus zal ik naar Brabant of Limburg moeten reizen om nog met een Plan V te kunnen reizen. Laat ik maar eens een NS-dagkaart kopen dan 😛
Hoi Apekop,

Ik hoop voor jou dat je nog vaak in een Mat'64 mag zitten, want inderdaad, het is echt een betrouwbaar beestje dat het altijd doet onder alle omstandigheden, tenzij er echt iets kapot gaat, dan is het wel helemaal foute boel he.
Persoonlijk vind ik het leuk om op verschillende soorten treinen dienst te doen, dus zal de apekop zeker gaan missen als die eruit gaat.

Bedankt! Het zou inderdaad echt jammer zijn als ze van het spoor verdwijnen. Helaas woon ik in de Randstad dus zal ik naar Brabant of Limburg moeten reizen om nog met een Plan V te kunnen reizen. Laat ik maar eens een NS-dagkaart kopen dan :P


Of je kunt een weekend vrij abonnement kopen-ik heb dit abonnement, en het is HEEL voordelig, zeker als je lange afstanden reist in het weekend (blijvoorbeeld Rotterdam-Amsterdam voor vrij reizen) en kortere afstanden door de week (blijvoorbeeld, Den haag-Rotterdam, voor reizen met 40% korting buiten de spits). Nu €29 per maand ipv 40, tijdelijke actie!
Ik reis veel met ICM en af en toe VIRM of SLT, maar helemaal blij maak je me met een Mat'64. Gebeurt helaas te weinig, terwijl ik ze wel elke dag zie. Maar ik vind een Intercity-traject iets te lang duren met een Mat'64 🙂
Ik reis veel met ICM en af en toe VIRM of SLT, maar helemaal blij maak je me met een Mat'64. Gebeurt helaas te weinig, terwijl ik ze wel elke dag zie. Maar ik vind een Intercity-traject iets te lang duren met een Mat'64 :-)

Kun je nagaan hoe verwend we tegenwoordig zijn.
Ik kan me nog goed herinneren dat - zeker tot aan de komst van de DD-AR - je soms toch een aardig tijdje in een Mat'64 kon zitten voor je op de plaats van bestemming was.
Niemand had er toen problemen mee; we waren niet veel anders gewend.
Ach, waar is die goede ouwe tijd.
De tijd van de "muizen", dat robuuste Mat'54 (zelfs ingezet naar Belgie) en de Mat'64.
Dat reed (bijna) altijd. En als het niet wilde vanwege teveel ijzel op de bovenleiding, dan waren er diesellocs in overvloed die er gewoon aangekoppeld werden. Maar gereden werd er.
Je zou er lyrisch van worden. 🙂
Ik zag er vandaag nog eentje als ledig materieel door Gouda rijden :)

Reputatie 6
Badge +1
Ik zag er vandaag nog eentje als ledig materieel door Gouda rijden :)


He, toevallig! Zaterdag reden er toevallig ook 3 langs Gouda! 🙂
Ik zag er vandaag nog eentje als ledig materieel door Gouda rijden :)


He, toevallig! Zaterdag reden er toevallig ook 3 langs Gouda! :)

Leuk! Ik vraag me af waarom ze daar rijden..
Of je kunt een weekend vrij abonnement kopen-ik heb dit abonnement, en het is HEEL voordelig, zeker als je lange afstanden reist in het weekend (blijvoorbeeld Rotterdam-Amsterdam voor vrij reizen) en kortere afstanden door de week (blijvoorbeeld, Den haag-Rotterdam, voor reizen met 40% korting buiten de spits). Nu €29 per maand ipv 40, tijdelijke actie![/quote]

Of een dagkaart van de Kruidvat, Blokker, AH, enz. Voor 15 euro een dag onbeperkt in het weekend.
Kun je naar Eindhoven toe komen rijden, gaan ze elk half uur naar Nijmegen toe!
Al waren de laatste keren dat ik op Ht en Ehv was (vorige week woensdag+zaterdag) meer DDZ dan MAT.
In Limburg rijden ze veel, op het traject Maastricht Randwyck - Roermond en Sittard - Heerlen, alleen maar Mat'64.
In Limburg rijden ze veel, op het traject Maastricht Randwyck - Roermond en Sittard - Heerlen, alleen maar Mat'64.
Pas had ik het geluk om in een extra trein naar Maastricht te zitten die bestond uit 3x Plan V 🙂
Reputatie 1
Ik raad je http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2764#Dienstregeling_2014 aan. Hier staat waar je de meeste kans hebt op dit oude materieel te bekijken.:D Ik maak er ook vaak gebruik van als ik eens een dagje met de mat'64 wil rijden. Helaas kunnen er altijd uitzonderingen zijn.:(
Rijden er ook nog Mat '64 treinen in Noord-Holland?
Reputatie 6
Badge +1
Rijden er ook nog Mat '64 treinen in Noord-Holland?
Nee.
Bedankt Loes en Hans!

Ik ben net terug van een dagje uit, ik betaalde 10 euro voor een upgrade naar de 1e klas voor mijn weekend vrij 🙂 Beste deal. Ik vond de Mat 64 wel, in de avond! Ik reisde in een van Eindhoven naar Den Bosch, en van daar terug naar Den Haag. Leuke prettige coupes, zeer comfortabel, leuke verwarming, en nog beter, erg gezellig :D:$:$

Tevens wenst de conductrice mij een pretige reis/avond verder, ze zeggen dat niet zo vaak!! :D


Jammer dat je in een 900 serie zat de 400 zit nog beter

Reageer