De inzet van de (resterende) Mat '64

  • 14 March 2014
  • 78 reacties
  • 10067 Bekeken

Dit is mijn favoriet reizigersmaterieel, voor nostalgische redenen-een jammer dat deze materieel gaat binnenkort uit het spoorbeeld verdwijnen. De inzet wordt jaar na jaar beperkt. Al een jaar, ze zijn niet meer te vinden in Zeeland (Sprinter Roosendaal-Vlissingen opgeheven voor onbekende redenen), en op de Zwolle-Emmen lijn (concessie overnaam, NS->Arriva).

Heeft iemand deze materieel ergens gezien op een traject warop ze zijn nooit te vinden in de normaal dienst? Blijvoorbeeld, op 11/2/14 reed twee gekoppeld stellen de Intercity dienst van Venlo naar Den Haag C, in de avond. Echt kom ze niet zo vaak in de randstad.

78 reacties

Als zeker zou zijn dat ze nu allemaal aan de kant blijven, hadden ze de afscheidsrit nu kunnen houden in plaats van pas in het najaar. Dat had die extra onderhoudsbeurt ook uitgespaard.
Reputatie 4
Waarom die afscheidsrit pas na de zomer is is inderdaad onduidelijk. Ik weet niet wie dit organiseert.
Reputatie 4
Badge
De afscheidsrit wordt dan meer een museummaterieel rit, zoals ook een mat'46 of mat'54 wel eens wordt ingezet. Zou deze rit dan ook met het exemplaar van het spoorwegmuseum (876) worden uitgevoerd?

Reageer