De vlieger van de familie Leeuwenkamp

• 23 augustus 2020
  • 34 reacties
  • 781 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

De geliefde vlieger van de familie Leeuwenkamp uit Soest is niet meer. Nadat de haspel afgelopen woensdagmiddag uit de handen van kleinzoon Rolf floepte en wegzweefde boven de Soesterduinen, dacht de familie nooit meer iets over de vlieger te horen. Tot een telefoontje van Prorail.

Kwam deze net tegen en vond het toch de moeite van delen waard. Het zorgde bij mij in elk geval voor een glimlach, hoewel natuurlijk vervelend voor reizigers op dat traject.

https://www.ad.nl/amersfoort/de-vlieger-van-de-familie-leeuwenkamp-is-terecht-hij-legde-twee-uur-lang-het-treinverkeer-stil~a5cb460d/

34 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben eerder verbaasd. Opa en kleinzoon hebben voor een urenlange verstoring van de treindienst gezorgd en krijgen nog een cadeau ook.

“Om het gemis te verzachten - de vlieger ging al 40 jaar mee - schenkt Prorail Rolf en zijn opa binnenkort een nieuw exemplaar.”

Ik ben eerder verbaasd. Opa en kleinzoon hebben voor een urenlange verstoring van de treindienst gezorgd en krijgen nog een cadeau ook.

ProRail kan niet gauw iets goed doen. Een heel leuk, vriendelijk en goedbedoeld gebaar van ProRail, en het is weer niet goed ! Denk niet dat deze familie ook maar iets te verwijten valt dat er een stremming ontstaan is @iMark .

Reputatie 7
Badge +3

Als je gaat vliegeren en je laat de vlieger los dan ben je verantwoordelijk voor de gevolgen. In dit geval waren die erg groot omdat het vliegeren dichtbij het spoor plaatsvond. Het was weliswaar een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden maar onveilig was het wel.

Inderdaad, leuk, vriendelijk en goedbedoeld dat gebaar van ProRail. Maar ik behoud me het recht voor me over dat gebaar te verbazen. Dat @Deventer niet van een andere mening gediend is kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. 

Reputatie 7
Badge +3

't Gebeurt niet vaak, maar dit keer ben ik het toch met Deventer eens :wink:

Deed me ook nog aan dit incident uit 1976 denken, waarbij niet het trein-, maar het vliegverkeer plat werd gelegd :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

Doet me ook denken aan dit incident:

waarna Prorail ook een nieuwe trampoline gaf.

Bij dat incident kon je ook denken ‘eigen schuld, er was van te voren duidelijk gewaarschuwd voor zware storm dus leg dat ding vast of haal hem weg’. 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn gevoel zegt dat het in dit soort gevallen gaat om het belonen van onverantwoordelijk gedrag. Dat geval van de trampoline vind ik dan nog een stuk onverantwoordelijker dan de vlieger. Dat kun je met enige goede wil nog wel scharen onder een buitengewoon ongelukkige samenloop van omstandigheden. Maar een niet-opgeruimde trampoline die het treinverkeer verstoort bij een waarschuwing voor zware storm?

Badge

Ik verbaas me ook over de actie van Prorail, feitelijk geven ze een goedmakertje terwijl dit incident voor veel mensen een hoop ellende heeft veroorzaakt qua vertragingen. Wat doen ze nu voor de mensen die hier hinder van hebben ervaren.

Dit is niet de eerste keer dat mensen die veroorzaker zijn van hinder nog beloond worden ook.

Moet toch geen gewoonte gaan worden dit.

Badge +3

Nieuwe vlieger, nieuwe trampoline… dan ook maar een nieuwe fiets voor deze pechvogel?

Dat van die vlieger kan ook gewoon nepnieuws zijn natuurlijk, of stond er een telefoonnummer van de familie Leeuwenkamp op?

Reputatie 7
Badge +3

Even doorklikken in het AD nieuwsbericht en je ziet dat de familie een telefonnnummer heeft gegeven om te bellen als iemand de vlieger heeft gevonden.

https://www.ad.nl/amersfoort/al-40-jaar-gebruikt-soester-familie-deze-vlieger-maar-nu-is-hij-kwijt-floep-daar-vloog-ie~a4e445bf/

https://www.google.com/maps/search/soesterduinen/@52.1534266,5.2940766,1337m/data=!3m1!1e3

Op 300 mtr. afstand van niet zichtbare spoorlijn achter hoge en brede rij dennenbomen op een duinwal midden in natuurgebied en dan niet mogen vliegeren?

Reputatie 7
Badge +3

“Om het gemis te verzachten - de vlieger ging al 40 jaar mee - schenkt Prorail Rolf en zijn opa binnenkort een nieuw exemplaar.”

Ik was eigenlijk ook verbaasd. Vroeger kreeg familie met boerderij regelmatig een boete als er weer een koe ontsnapt was en over het spoor wandelde. Maar dat was vroeger….

Reputatie 7
Badge +3

https://www.google.com/maps/search/soesterduinen/@52.1534266,5.2940766,1337m/data=!3m1!1e3

Op 300 mtr. afstand van niet zichtbare spoorlijn achter hoge en brede rij dennenbomen op een duinwal midden in natuurgebied en dan niet mogen vliegeren?

Dat zegt helemaal niemand. Maar als je gaat vliegeren moet je wel de vlieger vasthouden en rekening houden met de consequenties als het misgaat met het vliegeren. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Tenzij je ontoerekeningsvatbaar bent verklaard.

Reputatie 7
Badge +3

Alvast tips voor de komende zomerstorm Francis. 

https://www.ad.nl/binnenland/vijf-tips-om-zoveel-mogelijk-schadevrij-de-zomerstorm-door-te-komen~a54eb599/

1) Red de trampoline (en andere tuinspullen)

De trampolines waren eerder dit jaar, tijdens de lockdown, niet aan te slepen, maar vormen nu een extra risico tijdens de storm. De meteorologen van Weerplaza waarschuwen dat zware windstoten met de trampolines aan de haal kunnen gaan. Zet ze dus goed vast. Die partytent in de tuin kun je maar beter even afbreken, leg andere lichte, losse spullen binnen. Vergeet dat opblaaszwembad niet en haal - vanzelfsprekend - de was van de lijn om te voorkomen dat er een verdwaalde onderbroek in de tuin van de buren waait.

Hier in mijn tuin zag ik zojuist bij een stevige windvlaag al een eerste kuipplant om gaan, ik ga zo dadelijk maar even de potten op een veilige plek zetten en wat losse spullen weghalen.

Reputatie 7
Badge +3

De nieuwe vlieger is afgegeven bij de familie.

Prachtig nieuws toch 👍

Reputatie 7
Badge +3

Over smaak valt niet te twisten.

Wel een mooi gebaar. :D

Reputatie 7
Badge +3

Wel een mooi gebaar. :D

Zeker, nu nog een mooi gebaar naar de treinvertraagden toe 😉

Reputatie 7
Badge +3

Sst, dat is niet gezellig.

Reputatie 7
Badge +3

Die kunnen hun geld terugkrijgen, Rolf heeft z'n vlieger terug, iedereen blij.

Wat een zure reacties af en toe ...

Reputatie 7
Badge +3

Die kunnen hun geld terugkrijgen, Rolf heeft z'n vlieger terug, iedereen blij.

Wat een zure reacties af en toe ...

Ik ben gek op zuur…, maar een kopje koffie of thee zou wel lekker zijn bij een lange vertraging.

Badge +3

De old school vlieger van Rolf was veel mooier :joy:

Maar leuk gebaar… en goodwill vanuit ProRail.

Reputatie 7
Badge +4

We mogen ons best verplaatsen in een kind dat de haspel verliest en zijn vlieger kwijt is. Hij kon er niks aan doen. De gevolgen zijn hem niet aan te rekenen. Ik vind het gebaar van ProRail die zich wel in de belevingswereld van het mannetje kon inleven prima. De reizigers waren niet blij maar we hoeven niet te kiezen. Sommige dingen gebeuren gewoon.

Mijn vlieger was mooier, maar dat is meer dan 55 jaar geleden. Rood, en dat stond mooi boven het grijs van de Waddenzee. Het milieu was er toen nog niet.

Kinderen denken anders, en dat mag ook..

Reputatie 7
Badge +3

Het jongetje kon er niets aan doen. Maar er was wel een verantwoordelijke volwassene aanwezig. Daar op wijzen is niet gezellig. Dat geef ik ogenblikkelijk toe.

Maar er was wel een verantwoordelijke volwassene aanwezig.

Hou toch op @iMark 

Probeer nu eens een topic positief af te sluiten, waarbij we niet eeiinnddeelloooos blijven doorgaan en het negative de boventoon laten voeren. 

Vind de vlieger supercool, en ProRail weet nu van wie deze fraaie vlieger is, dus als ie nog eens in de bovenleiding hangt, weten ze gelijk waar ze hem moeten terugbezorgen 👍

Reageer