Dan weten we dat ook weer… https://nieuws.ns.nl/duurzame-treinreis-in-nederland-tot-en-met-2033-gewaarborgd dank Geert Koolen
Al in 2024 wordt de dienstregeling uitgebreid. Daarbovenop zal NS vanaf 2025 toegroeien naar 6 keer per uur een Intercity-Direct over de hogesnelheidslijn tussen Schiphol en Rotterdam, 6 keer per uur een Intercity tussen Haarlem en Amsterdam, 6 keer per uur een Sprinter tussen Hilversum en Utrecht en elke 10 minuten een Sprinter tussen Rotterdam en Den Haag.
Ooh… dat is wel leuk om snel een rondje Haarlem - Amsterdam - Schiphol - Utrecht - Hilversum wil maken of zo. Maar tussen Rotterdam en Den Haag rijdt echt al genoeg, toch?
Noord-Nederland wordt sneller met de randstad verbonden door sneller rijdende HSL-intercity’s door te rijden naar Groningen en Leeuwarden. Ook opent NS een nieuw station op de lijn Leeuwarden-Zwolle: Leeuwarden Werpsterhoeke.
Prima om dat bijna in één zin te noemen, en snellere IC’s welkom. Maar dat nieuwe station snap ik niet in deze context
Daarnaast start NS in deze concessieperiode onder meer met de AirportSprinter (elke 7,5 minuut een Sprinter tussen Schiphol en Amsterdam CS), elk kwartier een Intercity tussen Eindhoven en Breda, 8 keer per uur een Intercity tussen Schiphol en Almere en ieder kwartier een Sprinter tussen Tilburg en Breda.
Wow.. dat zal veel uitmaken zeg (het luchtvervoer Eindhoven - Breda), doe dan maar van/naar Dordrecht zonder omweg).
Of Schiphol - Almere 8x per uur zinnig is weet ik niet, tenzij Weesp een uitbreiding (en IC stop) krijgt, toch?