beantwoord

Een compliment geven, waar kan ik dat doen?

• 11 september 2014
  • 15 reacties
  • 673 Bekeken

Beste NS,

Het was lastig voor Eva, om te begrijpen wat een compliment is en om die te ontvangen. Vandaar dus, deze nieuwe topic.
Onlangs ben ik met de trein naar Antwerpen gereden, samen met mijn moeder, om een bruidsjurk te zoeken. De treinreis was zeer prettig zowel heen, als terug! Geen gedoe met auto parkeren of parkeergeld betalen. Het was daarom al een geslaagde dag en wat nog leuker was: we hebben een hele mooie jurk gevonden!
Ook wil ik een compliment geven over de leuke reclame van de NS met betrekking tot het internationaal reizen. De reclame naar Parijs en naar Londen zijn erg leuk gemaakt. Misschien nog een idee om ook een leuke reclame te maken over het reizen naar Antwerpen, ik stel me zo voor...een moeder en een dochter gingen eens met de trein naar Antwerpen en....?

Groeten,
Nina
icon

Beste antwoord door Brian NS 12 september 2014, 10:06

Hoi Nina,

Welkom op het NS serviceforum. Eva krijgt normaal gesproken veel klachten binnen, ik denk dat ze daarom even van slag was door een compliment. Leuk om je berichtje te lezen en ook leuk dat je dit deelt op het forum. Je suggestie over die reclame lijkt mij een goede, als we jou en je moeder nodig hebben in de reclame nemen we contact met je op. 😉 Je compliment heb ik inmiddels intern doorgezet!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Eva is geen mens maar een computer met een tekstanalyseprogramma. Computers zijn niet intelligent. Wijs om ke boodschap hier neer te zetten, vanaf morgenochtend zijn hier mensen van NS die je kunnen antwoorden.

Mooi dat de aankoop van de bruidsjurk goed was en ik wens je alvast Veel Geluk!
Eva is geen mens maar een computer met een tekstanalyseprogramma. Computers zijn niet intelligent. Wijs om ke boodschap hier neer te zetten, vanaf morgenochtend zijn hier mensen van NS die je kunnen antwoorden.

En wie wens je geluk? Nina of haar moeder.
Want het kan toch ook best zijn dat de moeder gaat (her)trouwen en daarom met dochterlief naar Antwerpen ging voor een trouwjurk?
Toegegeven, het ligt meer voor de hand dat Nina straks voor het altaar staat, maar dat staat nergens expliciet genoemd. 😉
Hoi Nina,

Welkom op het NS serviceforum. Eva krijgt normaal gesproken veel klachten binnen, ik denk dat ze daarom even van slag was door een compliment. Leuk om je berichtje te lezen en ook leuk dat je dit deelt op het forum. Je suggestie over die reclame lijkt mij een goede, als we jou en je moeder nodig hebben in de reclame nemen we contact met je op. 😉 Je compliment heb ik inmiddels intern doorgezet!
Beste NS,

Het was lastig voor Eva, om te begrijpen wat een compliment is en om die te ontvangen. Vandaar dus, deze nieuwe topic.
Onlangs ben ik met de trein naar Antwerpen gereden,

Hoe ben je naar Antwerpen gereden, met de Thalys of met de Benelux?

Wij zijn 4x met de Thalys naar Antwerpen gegaan, ruim 50 minuten vanaf Schiphol, top!
Maar dat is dan ook niet de schuld van de NS 😉
Beste NS,

Onlangs ben ik met de trein naar Antwerpen gereden,

Hoe ben je naar Antwerpen gereden, met de Thalys of met de Benelux?

Wij zijn 4x met de Thalys naar Antwerpen gegaan, ruim 50 minuten vanaf Schiphol, top!
Maar dat is dan ook niet de schuld van de NS ;)

Ook voor een trouwjurk?:8
Nee nee 😃 was een hobbydag en een weekendje zuid-west Vlaanderen.
Reputatie 7
Badge +4
Eva is geen mens maar een computer met een tekstanalyseprogramma. Computers zijn niet intelligent. Wijs om je boodschap hier neer te zetten, vanaf morgenochtend zijn hier mensen van NS die je kunnen antwoorden.

En wie wens je geluk? Nina of haar moeder.
Want het kan toch ook best zijn dat de moeder gaat (her)trouwen en daarom met dochterlief naar Antwerpen ging voor een trouwjurk?
Toegegeven, het ligt meer voor de hand dat Nina straks voor het altaar staat, maar dat staat nergens expliciet genoemd. ;)

Ik vind je reactie wel grappig. Nina schrijft:

Onlangs ben ik met de trein naar Antwerpen gereden, samen met mijn moeder, om een bruidsjurk te zoeken.

Het is een leuke opdracht voor tekstverklaren. Als je de bijzin weglaat, staat er dat ze naar Antwerpen is gegaan om een bruidsjurk te zoeken, aangevuld met 'samen met mijn moeder'. Dan zou je veronderstellen dat de bruidsjurk voor Nina is en dat ze haar moeder daarvoor heeft meegenomen. Welk type bijzin is het he. Het is inderdaad waarschijnlijk maar niet volledig zeker dat het voor Nina is. Wat niet wegneemt dat ik moeder natuurlijk ook veel geluk wens!

Nina zal hier het jawoord op moeten geven 😉
Welk station zien we op het filmpje van de pianoman ?
Waar hij begint weet ik niet, maar het station dat het meest in beeld is is station Rotterdam Centraal.
Dat valt me van je tegen, Loes. :P
Het is station Obdam.
Dank je !
@Pe_pe

Obdam of all places :8, hoe kon ik dat nu missen!
Lijkt heel veel op het station in Terborg !
Badge +3
U baseert uw mening waarschijnlijk op de aanwezigheid van het grote stationsgebouw en het eilandperron. In die zin lijken veel meer stations op elkaar. In dit geval kan het Terborg natuurlijk nooit zijn, want dat is een station zonder bovenleiding aan een spoorlijn waar Arriva nu rijdt.
Op alle foto's die ik op internet vind van station Obdam staat de stationsnaam zwart op wit op de gevel van het gebouw aan de spoorzijde. In het reclamefilmpje is op die plek slechts een kale muur te zien. Kennelijk wilden de reclamemakers niet dat we zouden zien welk station dit is. De gedachte zal wel zijn dat je van elk station willekeurig station kunt vertrekken als het liedje begint en nog voor het refrein in Londen kunt zijn.

Met de eerste trein waar hij instapt gebeurt trouwens iets geks in het filmpje, wat op deze route niet eens kan. :8

Reageer