beantwoord

Een dagje door Limburg met de trein!

• Intercity
  • 73 reacties
Dit weekend een dagje door Limburg met de trein. Een bezoek aan Valkenburg staat sowieso op het programma. Maastricht zijn we vorig jaar ook al geweest. Heeft iemand nog meer leuke tips waar je makkelijk kan komen met de trein of anders met de bus?
icon

Beste antwoord door Thom 10 juli 2014, 20:21

Als u met zijn tweeën reist, is een Euregiokaartje mogelijk een optie. Behalve in heel Zuid Limburg, onder Roermond, reis je met zijn tweeën in het weekend voor 18 euro ook naar Luik, Aken, Hasselt, Eupen, Monschau en zelfs Heimbach. Onbeperkt in bussen en treinen, dus ook van de Belgische- en Duitse ondernemingen. Zelfs als onbeperkt buskaartje voor Zuid-Limburg al heel aantrekkelijk. Als er een feestdag is in Nederland of een van de buitenlanden geldt het weekendtarief ook. In het weekend mogen er ook nog drie kinderen tot en met 11 jaar mee.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u met zijn tweeën reist, is een Euregiokaartje mogelijk een optie. Behalve in heel Zuid Limburg, onder Roermond, reis je met zijn tweeën in het weekend voor 18 euro ook naar Luik, Aken, Hasselt, Eupen, Monschau en zelfs Heimbach. Onbeperkt in bussen en treinen, dus ook van de Belgische- en Duitse ondernemingen. Zelfs als onbeperkt buskaartje voor Zuid-Limburg al heel aantrekkelijk. Als er een feestdag is in Nederland of een van de buitenlanden geldt het weekendtarief ook. In het weekend mogen er ook nog drie kinderen tot en met 11 jaar mee.
Klinkt goed. We gaan dit waarschijnlijk doen. Om zoveel mogelijk tijd te besparen. Is dit ticket ergens online te koop?
Reputatie 7
Badge +4
Het is in ieder geval te koop op alle stations en kaartautomaten van Roermond en zuidelijker. Mogelijk kunt u besparen door een kaartje naar Roermond te kopen en niet naar Maastricht. Ik meen te weten dat het alleen in de regio te koop is en niet online. Het is wel te bestellen als Handyticket.
Ik had al een dagkaart voor deze dag. Anders is het erg prijzig. Nu komt het neer op 25 euro! Prima te doen dus. Wat is een handyticket?
Reputatie 7
Badge +4
Dat is een Duits product maar in Nederland wel verkrijgbaar. Uw Euregioticket komt dan op uw smartphone te staan en u kunt er mee reizen. Toch denk ik dat op een station kopen nu even eenvoudiger is, u haalt hem zo uit het automaat. Als u het echt wilt kunt u het bestellen bij DB.de maar u moet dan wel even door de procedure en dat is niet lonend als u er verder geen gebruik van maakt. Ik ben regelmatig in Duitsland en ben erg blij mee want je koopt je kaartje overal waar een internetverbinding is in een paar minuten. Als u de Duitse taal beheerst:

https://www.handyticket.de/index.html
Ja, maar als ik zo de planner doorkijk hebben we precies 7 minuten overstap tijd op Heerlen naar Aachen wat op dit moment het plan is. Halen we dat wel? En je kunt hem dus uit de automaat halen en niet verplicht aan het loket?
Reputatie 7
Badge +4
Ja dat haalt u. Beide kan. Het loket is zeker niet verplicht.

http://www.avv.de/fileadmin/sites/avv/download_FTP/Tarif_Ticket_Flyer/euregioticket.pdf
Dan gaan we dat doen, bedankt voor de geweldige tip!
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan, ik gebruik hem zelf ook en maak er een mooie dag van!
Reputatie 1
Volgens mij is het Euregioticket niet als handyticket te koop, in ieder geval niet bij mij in de app van handyticket.
Reputatie 7
Badge +4
Volgens Veolia kan dat inmiddels wel maar ik zal ook eens in mijn app kijken 😉 Ik heb hem ook zo nog niet geboekt maar zag het vanavond. Het zou wel makkelijk zijn.
Is er ook een euregio kaartje voor door de week ?
Reputatie 7
Badge +4
Jawel, maar dan kost het 18 euro per persoon. Het is in dat geval wel wijs te zien of er een Belgische of Duitse feestdag is, die lopen niet volledig gelijk met de Nederlandse. Dan kun je met twee personen voor dat bedrag reizen. Je kunt de Euregiokaart ook creatief inzetten als kaartje van Roermond naar Keulen retour maar bedenk dan wel dat Keulen buiten het Euregiogebied ligt en je een kaartje voor het laatste stuk moet kopen ;-)

Formeel Merzenich-Keulen en praktischer is Duren-Koeln vv Het is dan nog een ritje van 27 minuten.

Het is ook een prettig kaartje als je op een dag Luik en Aken wilt bezoeken.
Wij gaan dus van 12:00 tot 14:30 in Aken lopen en van 15:25 tot 17:17 door Luik!
Reputatie 7
Badge +4
Geniet van de omgeving van het Raadhuis in Aken en van het geweldig ontworpen station in Luik. Als u het centrum van Luik wilt bekijken neem dan de bus 😉 Fijne dag morgen en het gedeelte na Aken in België is landschappelijk fraai.

Reageer