een hert

• 13 June 2021
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

Er is een levend hert aan de spoorzijde, halverwege tussen haarlem en zandvoort aan zee. Zou iemand hem weer terug kunnen brengen aan de goede kant voordat hij verongelukt?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je actief bent op Twitter kun je het beter daar aan ProRail melden, met liefst ook meer details van de locatie.. Andere contactmogelijkheid zijn er ook, o.a. een telefoonnummer voor spoedgevallen, zie https://www.prorail.nl/contact

Reputatie 7
Badge +3

We zijn inmiddels meer dan een uur verder, maar volgens mij mag je voor dit soort situaties ook 112 bellen. De meldkamer kan vervolgens de urgentie bepalen en de benodigde hulpdiensten inschakelen.

Badge

We zijn inmiddels meer dan een uur verder, maar volgens mij mag je voor dit soort situaties ook 112 bellen. De meldkamer kan vervolgens de urgentie bepalen en de benodigde hulpdiensten inschakelen.

Inderdaad, ook 112 weet de weg te vinden naar Prorail verkeersleiding in dit soort gevallen en dan krijgen de machinisten van de treindienstleider een aanwijzing voorzichtig rijden met de vermelding waarom en er zullen mensen ter plekke gaan kijken om het dier van het spoor weg te krijgen.

Badge +3

Een sms of Whatsapp bericht naar de meldkamer/veiligheidscentrale van NS mag volgens mij ook, 06 1318 1318 ‘hert langs spoor tussen Haarlem en Zandvoort’

Via 112 ben je volgens mij meer tijd kwijt, want die vragen eerst of er politie, brandweer of (dieren)ambulance nodig is en verbinden je dan eventueel door, toch?

Reputatie 7
Badge +3

Als TS het hert gezien heeft zullen anderen het dier waarschijnlijk ook gezien hebben, wellicht ook een machinist van een trein van of naar Zandvoort. Het zal ook niet de eerste keer (of de laatste keer) zijn dat daar in de buurt een hert loopt.

Via 112 ben je volgens mij meer tijd kwijt, want die vragen eerst of er politie, brandweer of (dieren)ambulance nodig is en verbinden je dan eventueel door, toch?

Vandaar dat ik ook de tip gaf het direct bij ProRail te melden. Het spoednummer op de ProRail is 24 uur per dag bereikbaar, dan ben je direct bij de juiste instantie.

Badge +3

Overheen gelezen, maar is nog een makkelijk te onthouden nummer ook, 0800 PRORAIL

Badge

Een sms of Whatsapp bericht naar de meldkamer/veiligheidscentrale van NS mag volgens mij ook, 06 1318 1318 ‘hert langs spoor tussen Haarlem en Zandvoort’

Maar gelukkig kent nagenoeg iedereen 112, het nummer van de Veiligheid Centrale van de NS waar je een app naar kunt sturen heeft niet zo'n bekendheid net als Prorail. Vandaar de keuze om 112 te bellen en dan kies je voor Politie omdat die het contact kunnen leggen.

Reageer