beantwoord

een keer reizen trein en bus, welke ov kaart?

• 18 november 2014
  • 5 reacties
  • 4526 Bekeken

Beste NS medewerker, ik ga voor 1 dag naar een open dag van Universiteit Utrecht. Ik woon in Veenendaal. Ik heb nog geen ov kaart en ga in de nabije toekomst niet met het openbaar vervoer meer reizen, dus het is eenmalig. Wat is de voordeligste optie vwb ov kaart voor trein en bus naar de Uithof? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 november 2014, 08:48

Is die open dag doordeweeks of in het weekend?
Als het in het weekend is, kun je voor de bus een winkelkaartje kopen in de bus bij de buschauffeur of bij de kaartautomaten op Utrecht CS, dit kost € 2,10 en is geldig voor heen- en terugreis. In dat geval kun je voor de trein een e-ticket kopen, zodat je geen ov-chipkaart hoeft aan te schaffen, maar ook geen toeslag hoeft te betalen die je bij het kopen van een los kaartje (eenmalige chipkaart) bij de automaat wel zou hebben.
Als het doordeweeks is, kost een enkele reis met de bus € 2,60 terwijl dit met het reizen op saldo € 1,56 zou zijn. In dat geval kan het dus interessanter worden om een anonieme ov-chipkaart van iemand anders te lenen. Wanneer dit geen optie is, dan zou ik voor de treinreis wederom voor het e-ticket kiezen.
Bekijk origineel

5 reacties

Als het in het weekend is, kun je voor de bus een winkelkaartje kopen in de bus bij de buschauffeur of bij de kaartautomaten op Utrecht CS, dit kost € 2,10 en is geldig voor heen- en terugreis. In dat geval kun je voor de trein een e-ticket kopen, zodat je geen ov-chipkaart hoeft aan te schaffen, maar ook geen toeslag hoeft te betalen die je bij het kopen van een los kaartje (eenmalige chipkaart) bij de automaat wel zou hebben.
Als het doordeweeks is, kost een enkele reis met de bus € 2,60 terwijl dit met het reizen op saldo € 1,56 zou zijn. In dat geval kan het dus interessanter worden om een anonieme ov-chipkaart van iemand anders te lenen. Wanneer dit geen optie is, dan zou ik voor de treinreis wederom voor het e-ticket kiezen.
Reputatie 6
Badge +1
Koop je NS e-ticket zonder extra toeslagen via https://www.ns.nl/eticket/ticket. Je hoeft met een e-ticket ook niet in- en uit te checken.
Bedankt voor de reactie.
het is a.s. vrijdag. Kan je dan nog losse buskaartjes kopen in de bus?

Bedankt voor de reactie.

Juist voor die reizigers die niet over een OV-chipkaart beschikken zijn bij buschauffeurs, tramconducteurs, automaten op (metro)stations gewoon losse vervoerbewijzen te koop.
Doorgaans ben je wel (zoals uit voorbeelden hierboven blijkt) wat duurder uit.
Bedankt voor de reactie.

Ja deze kaartjes zijn te koop bij de buschauffeur, ook staat er een automaat van U-OV tegenover de stationstrap, naast het bord met de vertrektijden.

Reageer