Een zweeftrein, wat is uw mening hierover?

• 24 januari 2018
  • 36 reacties
  • 564 Bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Zo'n zweeftrein kun je misschien in Japan en China vinden. Ik denk dat de technologie en wetenschap vooral sneller moet net als het HIGGS deeltje.
Zo'n zweeftrein kun je misschien in Japan en China vinden. Ik denk dat de technologie en wetenschap vooral sneller moet net als het HIGGS deeltje.

En in welke hoek moeten we het dan zoeken?
Reputatie 7
Badge

Ik kom dagelijks langs de TU waar een stuk testbuis staat voor die Hyperloop.
Overigens heeft o.a. NS hierin vorig jaar al geinvesteerd:

Meen je dat nou? Heeft NS hier echt in geïnvesteerd? Waarom eigenlijk? NS heeft hier als bedrijf helemaal niks aan.
btw, het lijkt mij echt helemaal niet lekker om in zo'n buis te zitten hoor. 😞
Reputatie 7
Badge +3
Staat in de gegeven link Trein-D
'De NS hoopt hiermee te helpen met de toekomst van transport', aldus NS-president Roger van Boxtel tijdens een hyperloop-presentatie op het Ministerie van Economische Zaken in Den Haag.
Reputatie 7
Badge
Staat in de gegeven link Trein-D
'De NS hoopt hiermee te helpen met de toekomst van transport', aldus NS-president Roger van Boxtel tijdens een hyperloop-presentatie op het Ministerie van Economische Zaken in Den Haag.

Pffff die Rogier van Boxtel maakt ook niet altijd even slimme keuze's hoor. Kijk het is best leuk om wat geld in zo'n projectje te steken maar aan de andere kant heeft NS hier natuurlijk niet zo veel aan. NS gaat in de toekomst toch niet rijden met die malle hyperlopen neem ik aan?
Rogier van Boxtel kan beter gewoon meer geld steken in meer treinmaterieel en vooral meer onderhoud aan de treinen en sporen.

Maar uuh....Wat vind jij trouwens eigenlijk van de hyperloop Momo? 🙂
Ik vind het toepassen van natuurkunde prachtig 🙂
Reputatie 7
Badge
Ik vind het toepassen van natuurkunde prachtig :)

Dus jij vind die Hyperloop wel wat hebben?
Zowel zweeftrein als hyperloop zijn gebaseerd op een knap staaltje techniek/natuurkunde. De kosten zijn echter te hoog waardoor, denk ik, beide vervoersvormen onrendabel zullen worden. Ik vind het een mooi concept, maar onrealistisch voor in de praktijk.
Reputatie 7
Badge
Zowel zweeftrein als hyperloop zijn gebaseerd op een knap staaltje techniek/natuurkunde. De kosten zijn echter te hoog waardoor, denk ik, beide vervoersvormen onrendabel zullen worden. Ik vind het een mooi concept, maar onrealistisch voor in de praktijk.

Ja vind ik ook, Gewoon onrealistisch inderdaad. 🙂 Misschien dat er ver in de toekomst ooit zoiets als dit mogelijk is. Maar nu zeker nog niet.
Reputatie 7
Badge +3
Sowieso zijn dit soort oplossingen hooguit reëel voor hoge snelheden op lange afstanden. En daarmee in Nederland helemaal nutteloos. Daarnaast is het prijskaartje dat er aan hangt zo hoog dat de tarieven ook torenhoog worden terwijl mensen nu al klagen over de prijzen van Thalys.
Reputatie 7
Badge
Ja precies. En mensen willen liever goedkoop reizen in plaats van snel op de bestemming te zijn en daar de hoofdprijs voor moeten betalen.

Reageer