Eigen trein huren

• 17 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 303 Bekeken

Hallo allemaal, 

Ik ben momenteel bezig met het realiseren van een platform waarop bijzondere treinreizen georganiseerd kunnen worden door particuleren en het bedrijfsleven. Dit met het doel dat de trein vaker ingezet wordt als alternatief vervoersmiddel of als unieke evenementlocatie. Ben jij bijvoorbeeld voetbal liefhebber en zou je ontzettend graag met de trein naar de finale van het EK afreizen? Dan kan je dit idee op het platform indienen. Cateraars, muzikanten en andere partijen kunnen zich aansluiten bij het idee en zo samen een bijzondere treinreis organiseren: de OranjeExpress. Wanneer het idee genoeg stemmen heeft (oftewel, genoeg animo heeft om de kosten eruit te halen), kan het idee werkelijk worden uitgevoerd. 

Voor mijn onderzoek ben ik op zoek naar mensen (particulieren en bedrijven), die de behoefte hebben om een trein te huren en een eigen treinreis te organiseren. Ik ben erg benieuwd naar de redenen waarom jij een trein zou willen huren of een eigen treinreis zou willen organiseren. Nog liever ben ik op zoek naar mensen die dit ooit hebben gedaan. Ik ben erg benieuwd naar het proces van het huren van een trein en waarom je een trein hebt gehuurd. Ben jij een treinliefhebber of simpelweg iemand met een idee voor een eigen treinreis, dan kom ik graag met je in contact! 

5 reacties

Hallo Lebrina Latupeirissa, welkom op de NS Community.

Persoonlijk ben ik zelf niet van plan een trein te huren en ik heb dit ook nog nooit gedaan, dus ik kan je helaas niet helpen met je onderzoek. Hopelijk vind je wat reizigers die je wel kunnen helpen. Veel succes met je onderzoek! 

Reputatie 7
Badge +4

Misschien dat Dinnertrain je kan helpen. Die doen dit soort dingen.

https://dinnertrain.eu

Reputatie 7
Badge +3

Een vetpot kan die dinertrein niet zijn. Ze zijn al een keer failliet geweest en weer doorgestart.

Ik denk dat Jazz Night Express interessanter is.

In het verleden had NS een eigen afdeling voor Chartertreinen. Ook dat was commercieel gezien een schip van bijleg.

Het grootste probleem voor chartertreinen is het overvolle spoornet in de Randstad. Op aantrekkelijke vertrek- en aankomsttijden zijn er gewoon geen dienstregelingpaden beschikbaar. Een dinertrein of een nachttrein zijn nog wel te plannen. 

Ik denk overigens dat wat @Lebrina Latupeirissa voor ogen heeft al mogelijk is via de Treinreiswinkel.

Reputatie 6
Badge

Kijk ook eens naar de Stichting Hondekop, Stichting Mat'64 of De Karel Foundation. Die verhuren ook treinen voor groepsreizen.

Afhankelijk van je idee zou je wel minimaal 1500 euro mogen neerleggen. En hoogstwaarschijnlijk is dit zelfs nog aan de krappe kant. 

Reputatie 6

In Mönchengladbach heb je Centralbahn die treinen verhuurt. Maar dergelijke bedrijven zijn er volgens mij niet in Nederland.

Reageer