En weer een te kleine trein in de spits...

• 8 september 2014
  • 4 reacties
  • 810 Bekeken

En het is weer ochtendspits... en in Ede-Wageningen om 7.56 weer een enkele trein...
Het was voor mij letterlijk onmogelijk om in te stappen met mijn vouwfiets, zo volgepropt zat de trein. Geen personeel dat mensen aanmoedigt om de gangpaden in te gaan, nee, alleen maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen er in en wegwezen. Geen excuus, geen verklaring.

NS, ik wordt schijtziek van jullie klote organisatie. Daar, het staat er. Zal wel tegen de huisregels zijn....
Maar waar ik ontzettend van baal is de dubbele maat: ik vergeet één keer in te checken (saldo genoeg op mijn OV kaart), maar ik wordt onmiddellijk beschouwd als zwartrijder en hup: € 35,-- boete bovenop de reisprijs van € 5,60...
Terwijl jullie maar wat aanrommelen, maar waar kan ik met mijn klachten terecht? In het "beste" geval krijg ik een deel van mijn reiskosten terug. Ik zou jullie ook wel eens een boete op willen leggen.

4 reacties

Hoi Henkh_63,

Vervelend dat de trein te kort is geweest. Ik ben even gaan zoeken en als het de trein is die om 07.56 uur vertrekt naar Schiphol gaat het om treinnummer 3122. Ik zie dat daar vandaag een VIRM6 heeft gereden en de planning was anders, namelijk dat er een VIRM6 zou gaan van Nijmegen tot Arnhem en vandaar zou er een VIRM4 bij zijn gekomen. Dit is niet gebeurd en ik weet ook niet waarom.
Het einde van vorige week reed er op dit traject wel de normale bezetting van VIRM6+VIRM4. Ik vermoed dat het treinstel defect is en daarom niet mee kon gaan, ik hoop dat het morgen weer opgelost is.

En wat betreft het Uitstel van Betaling, daar kan ik helaas weinig tegen doen, misschien dat een moderator het nog oppakt, maar wettelijk gezien is een hoofdconducteur verplicht bij het constateren van een ontbrekende check-in om daar een Uitstel van Betaling voor te schrijven en daar kunt u dan een beroep op coulance voor doen. Dit kan alleen via de klantenservice.
Beste Henkh_63, wat spijtig te lezen dat de trein te vol was en dat je zo teleurgesteld bent in onze organisatie. Dagelijks verzorgen we de treinreis voor ruim 1,2 miljoen reizigers in Nederland met enkele duizenden treinen per dag. Zeker in de spits kan het daarbij soms druk zijn. We proberen met een breed aanbod aan gegevens het materieel zo goed mogelijk te plannen. Wil je meer informatie over de planning van het materieel en de dienstregeling dan zou je eens dit filmpje kunnnen bekijken. Loes geeft aan dat er wel een extra treinstel was gepland voor dit treinnummer. Het kan zijn dat door een defect dit treinstel niet beschikbaar was, wat natuurlijk erg vervelend is.

Ook zie ik dat je een uitstel van betaling hebt ontvangen. Het kan natuurlijk gebeuren dat je een keer vergeet in te checken. Omdat je wel in bezit moet zijn van een geldig vervoerbewijs, schrijft de conducteur je dan een Uitstel van betaling uit. Je mag mij een privébericht sturen met je gegevens zodat ik uit kan zoeken of ik hierin iets kan betekenen.

Graag wil ik je ook wijzen op je taalgebruik. Dit is inderdaad in strijd met de huisregels van dit NS Serviceforum en ik wil je vragen om de volgende keer deze regels in acht te nemen.
En dat is nou precies wat ik bedoel: niemand weet iets, niemand zegt iets en niemand doet iets. Kern van het probleem is volgens mij dat NS alleen maar kijkt naar het percentage treinen dat op tijd rijdt, en alles uit de kast haalt om dat maar op te krikken: treinen laten uitvallen, halve treinen laten rijden, stations overslaan etc.

En de conducteurs zijn er op gespitst dat de trein op tijd vertrekt; of iedereen tijd en gelegenheid heeft om in te stappen is kennelijk niet zo van belang.
Maar het gaat over personenvervoer, en als NS zou gaan meten hoeveel personen op tijd op hun bestemming zijn, dan zal het cijfer absoluut een stuk slechter uitvallen. Over comfort zal ik het dan maar niet hebben.

En dat beroep op coulance bij de klantenservice heb ik al gedaan. Maar dat kan alleen weer via de snail-mail (onvoorstelbaar dat daar geen emailadres voor is!!), en dat duurt dan twee weken, terwijl de acceptgiro (met een betaaltermijn van ca. 2 weken) al binnen drie werkdagen in de bus ligt.
Onze Klantenservice is bereikbaar per telefoon, e-mail, Twitter, Facebook, brief en dit Serviceforum. Je mag mij ook een privébericht sturen Henkh_63. Dan kijk ik graag naar de gegevens van je boete.

Reageer