beantwoord

ERTMS, 3000v en 160 km/u vragen

• 1 oktober 2019
  • 40 reacties
  • 856 Bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 1

Ik had in Train Simulator gewoon een Arriva FLIRT gepakt, want die heeft ATB-NG, daarmee ging ik op de HSL, en ATB zag gewoon 160 km/h en 200 km/h, en ik mocht ook zo hard rijden. Ik had het ook met de VIRM geprobeerd, die heeft ATB-EG. De ATB van de VIRM liet me op de HSL niet harder dan 140 rijden, en het rode streepje bij de snelheidsmeter bleef bij 140 km/h, wat de maximumsnelheid van 140 km/h aangeeft.@Antonino Trainsimulator.....
Nog nooit Trainsimulator gedaan, maar,
de HSL heeft geen ATB of ATBNG.
Ze laten dus dingen zien welke in werkelijkheid helemaal niet kunnen volgens mij.

Ik weet dat de HSL geen ATB heeft, maar omdat ATB in TS gewoon zo werkt, was het wel een manier om te testen.
Reputatie 7
Badge
Misschien stel ik je ernstig teleur, maar Trainsimulator is een fictief computerspelletje, waar dingen gebeuren welke niets met de werkelijk heid te maken hebben.
Dus iets uittesten in Trainsimulator en dan denken dat het in werkelijkheid ook zo is, is niet juist.
Badge
En met je Virm of Arriva Flirt wil je als machinist ook echt niet de HSL op rijden, alleen al niet vanwege het spanningsverschil.
Reputatie 7
Badge
En met je Virm of Arriva Flirt wil je als machinist ook echt niet de HSL op rijden, alleen al niet vanwege het spanningsverschil.
Kom op, beetje roken en stuiteren is toch best leuk? 😂
Reputatie 7
Badge +3
Oh, jij houdt wel van vuurwerk? Wordt het toch even wachten tot oudejaarsavond 🎇🎆 😁
Of je had afgelopen donderdagavond even naar Leiden moeten gaan voor het afsluitend vuurwerk van Leiden's Ontzet
Reputatie 1
Misschien stel ik je ernstig teleur, maar Trainsimulator is een fictief computerspelletje, waar dingen gebeuren welke niets met de werkelijk heid te maken hebben.
Dus iets uittesten in Trainsimulator en dan denken dat het in werkelijkheid ook zo is, is niet juist.

Dat wist ik al, maar ik dacht het omdat de ATB-EG van de VIRM bij 140 km/h bleef en de ATB-NG van de FLIRT me gewoon 200 km/h liet rijden.
Reputatie 1

En met je Virm of Arriva Flirt wil je als machinist ook echt niet de HSL op rijden, alleen al niet vanwege het spanningsverschil.Kom op, beetje roken en stuiteren is toch best leuk? 😂

Inderdaad @Edwin ! Even voor de lol testen kan best 🙂
Badge +3
Oh, jij houdt wel van vuurwerk? Wordt het toch even wachten tot oudejaarsavond 🎇🎆 😁

Of je had afgelopen donderdagavond even naar Leiden moeten gaan voor het afsluitend vuurwerk van Leiden's Ontzet

Beter die knallen dan de 'Hitradioloz' muziek continu op 100 dB (of wat de vergunning toestond)...
Reputatie 7
Badge

Haha
Jaren geleden genoeg vuurwerk gehad. Met 140 km/U zo'n 900 meter bovenleiding naar beneden getrokken en stroomafnemer zat ertussen.
😁
Reputatie 7
Badge +3
Oeps.
Als je het dan toch doet, doe het dan maar gelijk goed 🤣
Badge +3

Jaren geleden genoeg vuurwerk gehad. Met 140 km/U zo'n 900 meter bovenleiding naar beneden getrokken en stroomafnemer zat ertussen.😁

Had jij dit gedaan dan (Valentijnsdag 2018)?
Reputatie 7
Badge +3
Het Instagram bericht wat Henk daar laat zien heeft het over "slechts" 300 meter bovenleiding. Deed Edwin het "beter" met 900 meter. Baas boven baas 😆
Reputatie 7
Badge
Nee, ik was veel eerder al aan de beurt, in 2012 en tussen Anna Paulowna en Schagen.😅

Reputatie 7
Badge +3
Stukje vergeten, er hangt nog wat 😆

Maar hoe gaat dan je gesprek om dit te melden? "Eh jongens, ik geloof dat er een draadje los hangt".
Reputatie 7
Badge
Stukje vergeten, er hangt nog wat 😆

Maar hoe gaat dat je gesprek om dit te melden? "Eh jongens, ik geloof dat er een draadje los hangt".

Nee 😅
Dat gaat door middel van een alarmoproep naar de treindienstleider en overige treinen in de buurt met de mededeling dat mijn trein een draadbreuk veroorzaakt heeft. Van de treindienstleider krijg ik dan te horen dat de spanning van de bovenleiding is en niet meer teruggeschakeld kan worden.

Daarna komt het hele circus op gang. In dit geval heeft het treinverkeer (vanwege de harde wind, waardoor men niet mocht beginnen met werkzaamheden) een hele dag stilgelegen daar.

Onze reizigers waren die dag binnen anderhalf uur geëvacueerd en vervoerd naar Schagen, mijn conducteur en ik hebben 5 uur gewacht tot onze trein naar Alkmaar gesleept werd (eveneens omdat men vanwege de harde wind het dak niet op mocht om de restanten van de stroomafnemer vast te binden).

Reageer