Explosieven in watergang onder spoor

• 20 augustus 2016
  • 17 reacties
  • 405 Bekeken

Pro Rail vermoed de aanwezigheid van WO2 explosieven in een kunstwerk onder de lijn Maastricht Eindhoven. Dit "vermoeden" bestaat tenminste 8 jaar, waarschijnlijk veel langer. Het "vermoeden" is zo sterk dat het als reden wordt opgegeven dat deze watergang niet wordt onderhouden. Naar mijn persoonlijke mening is "het vermoeden van de aanwezigheid van explosieven uit WO2 onder een spoorweg" voldoende reden om onmiddellijk verder onderzoek te doen en zo nodig actie te nemen. Wellicht dat iemand bij de NS dit leest en of Pro Rail tot actie kan bewegen of kan uitleggen waarom actie niet nodig is

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waar komt dit spookverhaal vandaan?
Geen spookverhaal. Ben maar eens een iets meer publieke plek gaan zoeken om te zien of hier iets in beweging gezet kan worden.
Over welk kunstwerk/welke waterweg gaat dit?
Welkom op het NS Serviceforum, Peter Rijs.

Mag ik je vragen waar je deze informatie vandaan hebt? Dit is zo snel niet bij mij bekend, maar ik ga zeker even op onderzoek uit. Dit betekent wel dat ik je hier niet direct een antwoord op kan geven, maar ik kijk graag even wat ik hiermee kan doen. Mocht ik meer weten dan laat ik dat weten in dit topic. Mocht je nog meer specifiekere informatie hebben dan lees ik dat graag.
Hallo Laura, als morgen iemand direct contact neemt kan ik jullie uitleggen waar "het verhaal" vandaan komt, de locatie kenbaar maken en wat ProRail info doorsturen. Als er eenmaal iets in beweging is / contact is mag je het topic wat mij betreft verwijderen.
Het NS Serviceforum is een klant-helpt-klant-platform waarop ook moderators aanwezig zijn. ProRail is de spoorinfrastructuurbeheerder in Nederland en daar dien je ook echt met dit verhaal aan te kloppen. Je mag dit forum gerust gebruiken als openbaar platform, maar ik kan geen actie voor je ondernemen. Ik ga niet aan de haal met 'vermoedens' van ProRail. Dat houd ik graag bij hun. Wellicht zijn er forumleden die je willen helpen, maar wij kunnen dit intern niet escaleren.
OK. ProRail is pas een aantal jaren in overleg over de zaak (dus dat duurt waarschijnlijk nog wel een decennia), jullie moeten er overheen rijden . . voor mij is het hier mee afgedaan.
Ben maar eens een iets meer publieke plek gaan zoeken om te zien of hier iets in beweging gezet kan worden.

U geeft hier zo weinig informatie dat u uw doel van publieke druk niet behaalt. Jammer.
. . geen Facebook - en geen zin het hele verhaal te publiceren. Als ze er niets mee doen is dat hun probleem, ik reis niet met de trein. Als dat spul er werkelijk ligt -en Prorail uit dat vermoeden niet ik- gebeurt er waarschijnlijk nooit iets mee - en als er wel iets zou gebeuren is het land te klein.
Ik heb een geheimpje dat jullie als treinreizigers je leven kan kosten, maar ik zeg lekker niet wat, nananana-nanaa.
En bedankt hè.
Beste anonieme "Pe_pe" je kunt me woorden in de mond leggen wat je wil. Ik heb mijn best gedaan, als je wil weten over welk kunstwerk het gaat kun je ProRail bellen. Case closed.
Reputatie 4
Als dat spul er werkelijk ligt -en Prorail uit dat vermoeden niet ik- gebeurt er waarschijnlijk nooit iets mee - en als er wel iets zou gebeuren is het land te klein.
Er zijn honderden plaatsen in het land waar explosieven in de grond liggen en als die geen gevaar opleveren laat men die rustig liggen omdat het middel van ruimen vaak gevaarlijker is dan de kwaal. Rond Eindhoven Airport bijvoorbeeld wemelt het nog van bommen in de grond.

Trouwens hoe weet U dat het om een bom gaat en niet gewoon om een stuk metaal?
Reputatie 6
Badge
Jemig, wat is de topicstarter toch geheimzinnig. En als het zo belangrijk is, waarom dan niet direct even met ProRail bellen?

En als je een lichamelijke klacht hebt, dan ga je toch ook niet op een forum om advies vragen i.p.v. direct naar de dokter te gaan?

Uhhh?
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat de topicstarter bij ProRail bot heeft gevangen.
Reputatie 7
Als de explosieven er liggen, zijn ze niet afgegaan met de bouw en aanleg en onderhoud etc. Zal dan ook wel niet meer gebeuren.

Volgens mij is het meer een schreeuw om aandacht, maar geef dan ook concrete info waar iedereen wat mee kan, nu is het alleen maar wat loze kreten roepen.
@Tamzin, zo is het inderdaad. Ondertussen halen ze al 40 jaar geen slib meer uit die beek omwille van hun vermoedens (kennelijk te gevaarlijk om te ontgraven) hetgeen elders problemen veroorzaakt.
Reputatie 7
Badge +3
Zeker explosieven die in het slib liggen kun je het beste met rust laten.

Reageer