??
Hallo Tizaina en welkom bij de NS Community,
Wat is je vraag precies?
De vraag is tweeledig: waarom krijg ik mijn factuur in 19-voud in mijn mailbox en waarom ineens (een paar maanden geleden) op een ander e-mailadres?
Wij versturen geen facturen per mail. Dat is wettelijk niet toegestaan. Waarom je nu opeens op een ander e-mailadres mail krijgt kan ik ook niet zeggen. Heb je toevallig je e-mailadres gewijzigd of een nieuw abonnement besteld met een ander e-mailadres?
De vraag is tweeledig: waarom krijg ik mijn factuur in 19-voud in mijn mailbox en waarom ineens (een paar maanden geleden) op een ander e-mailadres?
Er is zaterdag en zondag een omvangrijke emailstoring geweest bij NS waardoor ze de link naar de factuur naar heel veel mensen meerdere keren gestuurd hebben. Zie ook overige berichten op deze community. Wat betreft het gewijzigde emailadres zie antwoord van Erryt.
NS en banken mailen nooit dat moet anders phishing zijn. Als je een factuur moet gaan betalen komt dat via in Mijn NS terecht. Dus als het goed is wordt dat juiste bedrag die jij hebt gemaakt via je eigen rekening afgeschreven. Dus dat staat dan in jouw eigen betaal overzicht.
Je krijgt via e-mail een notificatie als er een factuur voor je klaar staat, de factuur zelf sturen NS (en Greenwheels) niet als bijlage. Bij zakelijke klanten doen ze dat gewoon wel (alleen het voorblad).
Dat is onzin, het is niet verplicht maar mijn mailbox staat vol met facturen zoals de maandelijkse van mijn (dynamische) energieleverancier, internet/telefoonpovider(s), tandarts… ook al hebben de meesten gewoon een portaal zoals Mijn NS en verwijzen daarheen (eventueel inloggen met je DigID zelfs)
Dus als een bedrijf jou facturen per post mag sturen mogen ze dat ook digitaal (dus per e-mail) doen. Sterker nog, de meeste bedrijven hebben daar een voorkeur voor of rekenen kosten voor papieren facturen (de bekende acceptgiro's van vroeger). Dus digitaal mag echt gewoon!
Ik zie nergens in de wet dat een factuur (of betaalverzoek) via e-mail sturen niet mag… en anders klaag ik mijn tandarts (of andere bedrijven/instanties die me facturen sturen) wel aan!
Sorry

Die behandeling was verder niets spannends of zo. Ze willen me graag een paar keer per jaar zien (omdat ik nogal goed verzekerd ben of zo, dus kassa!)
Maar dat is {off-topic} een ander verhaal en opgelost, want eens per jaar handje schudden is ook prima (na goedkeuring van VGZ)
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.