Favoriet type reizigersmaterieel

  • 13 februari 2014
  • 84 reacties
  • 3840 Bekeken

Wat vind jij het leukste, fijnste en/of mooiste type reizigersmaterieel (diesel of electrisch) dat op dit ogenblik in Nederland rondrijdt? Wat is jouw favoriet?

Kijk op Wikipedia voor uitleg en afbeeldingen van de treinen.

Type reizigerstrein


84 reacties

Mat '64 natuurlijk, zolang die nog mogen rijden, blijft dat mijn favoriet 🆒
Ik mis overigens de ICR in dit verhaal? Dat zou mijn tweede keuze zijn, daarna denk ik dat DDZ voor mij op de derde plek beland.
Daar heb je gelijk in, ik ben 'm vergeten. Alleen kan ik om de een of andere reden de post wel wijzigen, maar de poll niet meer. Helaas.

Mensen die ICR willen stemmen moeten dan maar ICM stemmen.
Oei, dat is zo fout :P
ICM heeft wifi en maximaal 3/4 door te lopen rijtuigen, waarbij ICR geen wifi heeft en ik geloof tot wel 10 rijtuigen achter elkaar kan hebben. Je kunt binnendoor van station naar station lopen.
Ook heeft de ICR niet die prullenbakken op scheenhoogte, als ik me niet vergis.
De ICM heeft ook airco a la geluidsstand 101dB.

Lol, vergeet ik nog iets? 😃
Ja! Een locomotief 😃
We kijken even of we ICR nog toe kunnen voegen!
We kijken even of we ICR nog toe kunnen voegen!
Mmm... niet helaas 😞 Gaat op de wishlist!
We kijken even of we ICR nog toe kunnen voegen!
Mmm... niet helaas 😞 Gaat op de wishlist!

Thanks!
Maar op Mat 64 gestemd zolang de ICR er niet tussen kan staan 😛

Mat 64 = Favo stoptrein
ICR = Favo Intercity 🙂
Voor mij by far de ICB (Intercity Berlijn) en ICR. Getrokken treinen vind ik prachtig. In de poll zal ik MAT stemmen, nostalgisch en ik zoek ze in het weekend regelmatig op.
ik ben zelf een fan van de Icmm (Koploper) helaas kan je niet meer door de kop heen lopen. maar ze zitten zowel 1e als 2e klasse het lekkerste.

Natuurlijk is de Mat'64 ook een erg mooie trein. Maar daarmee reis ik eigenlijk nouwelijks
De DDZ! (Heet geen NID meer).
By far de DDZ. Lekker ruim en modern, al scoort de ICR bij mij ook hoge ogen (heerlijke stoelen).
Reputatie 6
Badge
De eerste klas stoelen in de ICM-werkcoupé.... 😉
Reputatie 2
Ik wordt met de dag meer ICM-fan, dat zal ook wel een bijwerking zijn van al ruim 5 jaar met dat materieel reizen (al is 't tegenwoordig nog maar 1x/dag)

Al vindt ik kleine dieseltreintjes ook wel erg leuk en schattig hoor 🙂
Reputatie 1
Sowieso ICR! Wat een heerlijk ding is dat!!! DDZ zet ik op nummer 2. ICM is ook prima, alleen wat aan de kleine kant.
DDZ prachtig ding, alleen pas een aantal keer in gezeten waarvan één keer in het motorrijtuig wat een hoop kabaal maakte.
IRC zit heerlijk, kan door de hele trein lopen. Helaas is deze trein vaak wat viezer dan nieuwere treinstellen.

Maar vind de ICMm toch wel de beste trein, ziet er top uit, zit lekker, wiebelt amper en Wifi, wat wil je nog meer. (stopcontacten :8)
Absoluut de Mat '64. oneindig jammer dat er kennelijk nog maar 51 van de 246 in gebruik zijn. (Weet iemand trouwens waar ze rijden?) Loop nu steeds tegen die vreselijke boemelsukkelkrengen (=SLT) aan, maar daar weiger ik in te stappen, als het niet absoluut noodzakelijk is.
Reputatie 1
Je ziet ze nog op Deurne - Nijmegen, ook veel DDZ en SGM daar. Verder altijd tussen Apeldoorn - Enschede. Ook in Limburg rijden er nog best veel geloof ik?
Je ziet ze nog op Deurne - Nijmegen, ook veel DDZ en SGM daar. Verder altijd tussen Apeldoorn - Enschede. Ook in Limburg rijden er nog best veel geloof ik?
Dankjewel. Is helaas niet echt in mijn buurt, jammer.
Je ziet ze nog op Deurne - Nijmegen, ook veel DDZ en SGM daar. Verder altijd tussen Apeldoorn - Enschede. Ook in Limburg rijden er nog best veel geloof ik?
Dankjewel. Is helaas niet echt in mijn buurt, jammer.


Ze rijden inderdaad ook in Limburg, namelijk op het traject Roermond - Maastricht Randwyck en Sittard - Heerlen. Ook het traject Arnhem - Ede Wageningen rijdt ie nog.

Mijn meest favoriete trein prive is de ICR, die hebben tegenwoordig nog stammen van 7 of 9 rijtuigen. De tiende is eraf gehaald. Als tweede komt de DDZ, terwijl de Mat'64 ook erg gaaf is.

Als ik aan het werk ben staat de ICR op 1 en de SLT op 2, lekker overzichtelijk en stabiel op het spoor. De ICM volgt dan op 3.
Reputatie 1
We zijn nog maar net begonnen en je ziet al welk materieel het meest geliefd is. Jammer dat de NS deze trein binnenkort(?) gaat schrappen in de normale dienst.
Heb uiteindelijk gestemd voor de SLT
Vind het gewoon een fijne ruime trein met een goede doorkijk, lekker modern.
Maar vind de ICM er heel erg mooi uit vind zien (zit er helaas niet vaak in)
We zijn nog maar net begonnen en je ziet al welk materieel het meest geliefd is. Jammer dat de NS deze trein binnenkort(?) gaat schrappen in de normale dienst.
Ik zie de Koploper ver voor liggen. Gaat deze er uit?
Reputatie 6
Badge
Grappig dat VIRM niet zo heel geliefd is. Bij vele treinreizigers worden het eigenlijk zelfs schommelboten genoemd. Maar die stoelen zijn ook al weer vrij oud (op VIRM-4 na).

Reageer