Favoriet type reizigersmaterieel

  • 13 februari 2014
  • 84 reacties
  • 3839 Bekeken


Toon eerste bericht

84 reacties

Mat 64 (plan V,T, Apenkop) was jaren lang te gewoon om geliefd te zijn, nu ze gaan verdwijnen vinden vele het prachtige treinen (en dat zijn ze ook, het design was een inspiratie op de grovere Hondekop en naast de Plan V & T ook toegepast op de dieselversie plan U) .
Het zijn enorme herrieschoppers omdat ze heel erg licht zijn. Je hoort ze van verre aankomen in tegenstelling tot zwaarder en/of moderner materieel.
Maar ik vond de plan T een ramp nadat ze die verbouwd hadden met die nieuwe banken (totaal geen beenruimte, al moet je in de SLT ook niet iemand tegenover je hebben...).
En zit en rij comfort zijn niet te vergelijken met ic materieel, ooit een T gehad als vervanging van de Duitse ICE, dan kom je er wel achter dat je in een stoptreintje zit (2de klas).

In de praktijk maakt het me allemaal niet zoveel uit, prioriteit 1 is dat je kan zitten (en zonder te intiem te moeten zijn met iemand tegenover je). maar als ik mocht kiezen:
Als stoptrein SGMm (overzichtelijk, redelijke rijeigenschappen)
Als Intercity De Koploper of ICR
Mat 64 vind ik ook mooi!! 1x als IC van Den Bosch naar Schiphol meegegaan Mijn minst favoriete trein is de SLT mede omdat hij geen wc heeft en hij zit niet lekker ik word er misselijk in. DDZ vind ik laag zitten en daar hou ik helemaal niet van!!

Top 5

1 ICRm
2 MAT-64
3 ICMm
4 DM-90
5 SGMm
Reputatie 4
Zal mijn lijstje ook eens maken
1. Oostenrijkse inhuurrijtuigen
2 . IC-Berlijn rijtuigen
3. I10 rijtuigen
4 . ICRm rijtuigen
5. ICMm
6. ICE
7 SLT
8. DDZ
9 VIRM
10 SGMm
Vind het voordeel van de rijtuigen en ICMm dat je in de 1e klas rustige werkcoupés hebt en ze helemaal afgezonderd zijn van de 2e klas,daarnaast vind ik een getrokken trein comfortabeler. Hopelijk houden ze bij aanschaffen van de nieuwe intercity reken met 1e klas reizigers die graag een afzonderlijke werkcoupé willen,vind die
open ruimte een grote misser van DDZ,daarnaast vind ik de stoelen ook minder dan die van ICM/ICR,al krijgt sommig ICR ook zulke stoelen ???
De koploper/ intercityrijtuigen staan bij mij op 1. De stoelen van deze treinstellen zitten heerlijk en in de trein zelf is het heerlijk om naar buiten te kijken zonder dat de trein extreem wiebelt.
Intercity: ICMm. Stoelen zitten fijn en goede indeling met armleuningen en grote tafeltjes! Leeslamp erbij, genoeg bagageruimte. Top treintje! Enige nadeel. Die airco die veel lawaai maakt, maar goed. Dit geld het zelfde voor de ICRm.

Sprinter: SGMm: Vind deze dingen gewoon karakter hebben met hun gezoem als ze hard rijden en zitten voor een lokale treintype wel ok. In vergelijking met de SLT.
De nieuwe dubbeldekkers natuurlijk.
Wauw, wat zijn die mooi opgeknapt en helemaal niet herkenbaar meer met het 'oude' materiaal...
Echt plezierige treinen om mee te reizen, mooie verlichting, mooie kleursamenstelling zowal aan de binnen- als buitenkant en een genot om in te reizen!

Ik vind de samenstelling van de stoelen bijvoorbeeld 10x beter dan het nieuwe Sprinter materieel...
De volgorde van de stoelen in de nieuwe Sprinter van bijvoorbeeld van hoog naar laag vind ik maar 3 keer niks, jammer, verder zijn dat ook mooie treinen.

De nieuwe Dubbeldekker heeft dus zwaar mijn voorkeur, ik ben dan ook erg benieuwd naar de 'nieuwe' en omgebouwde VIRM treinen over een paar jaar.

Keep the up the good work NS.
1. Mat 64. gewoon omdat die trein alles heeft wat een nieuwe trein niet heeft, en dankzij (helaas verdwijnende MAT 64) liep je de minste vertragingen op.
Alles behalve DDAR.
Staat er niet bij in de poll. Van mij is de favoriet de nieuwe ns flirt ?

Reageer