Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16265 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

Ik was eigenlijk van plan om mijn bijdrage te verwijderen en in het topic Denk mee over het NS Serviceforum! te plaatsen maar nu kopieer ik het daar wel heen. Want, je reageert super snel MvanGelder!

Dit was dusdanig aangepast dat je gelijk op de laatste pagina kwam bij het aanklikken van het topic maar dat is recentelijk teruggedraaid, een moderator zou navragen waarom maar sindsdien is het weer heel stil geworden.Oh, hier schiet ik dan weer van in de lach. Ik erger me er daarnaast ook aan. Bedankt voor uw bijdrage.
Badge +3
Sinds vandaag is het mogelijk om vanaf de pagina met Recent actieve topics direct naar het laatste bericht in een topic te gaan door op de datum/tijd achter de tekst "Laatste reactie op" te klikken. Ook is de naam van het forum waarin het topic staat, nu een link geworden.

De implementatie is helaas ietwat onhandig, want de naam van de auteur van het laatste bericht verdwijnt nu achter de grote balk met het menu bovenaan de pagina.
Ah, ik vroeg me al af of dat nieuw was, of dat ik het in al die tijd niet gezien heb. Nieuw dus 🙂
Badge +3
Ah, tof precies wat ik wenste.
Dit topic is erg lastig vindbaar, maar aangezien inhoudelijke reacties in het andere feedback-topic soms zonder mededeling worden verwijderd de vraag maar hier...

In de huisregels staat onder andere dat:
* Het is niet toegestaan om je met meerdere accounts te registreren op het forum. Wanneer er meerdere accounts door één persoon zijn aangemaakt, kunnen de moderators de toegang tot het forum met deze accounts ontzeggen.

Nou kan ik er normaal niet wakker van liggen als iemand meerdere alt-accounts gebruikt, soms zijn daar goede redenen voor (zoals het niet kunnen verwijderen van oude PB's). Maar er zijn ook een aantal mensen hier die al vele malen verbannen zijn omdat ze schelden, stoken en weinig inhoudelijk bijdragen, die toch telkens weer terugkomen onder een alt en vrij lange tijd actief kunnen zijn of dat zelfs nog steeds zijn. In hoeverre wordt deze regel in dat soort gevallen gehandhaafd?

Momenteel is er ook weer iemand actief op dit forum waarvan volgens mij overduidelijk is dat het weer een alt is van een verbannen gebruiker, vandaar de vraag 🙂
We proberen die regel uiteraard te handhaven, maar daarvoor moeten we actief accounts gaan controleren, waar niet altijd een aanleiding voor is. Als je een vermoeden hebt dat dit het geval is voor een specifieke gebruiker, stuur dan even een bericht naar een Moderator met de naam van de gebruiker waar het om gaat. Dan kunnen wij het controleren en zo nodig actie ondernemen.
De makers van het forumplatform vanmorgen vol trots op de mail... Er was een nieuw 'customer success book'. Een aantal vaste leden staat er weer mooi op dit jaar. Ik zie zo snel Thom, Slidestops, DDietzen en een paar modjes, Arnold, Iris en Erryt. Applaus! :D

Maar, het belangrijkste komt nog... Dankzij uw inzet worden de treinkaartjes dit jaar goedkoper! Men spreekt van een '$1.5M call reduction per year', en 'One out of every 5 questions from customers about our products has sales potential. Advice and support from other customers is key here. The inSided platform enables us to accelerate customer support'. Super!

U gelooft mij niet? Check dit linkje, dan hoef je je mailadres niet in te vullen :)

Met cynische groet,
Ome Henk

Badge +3
Haha, wij met zijn allen besparen NS dus $1.5M aan werk voor het callcenter.

Mooi! Waar kunnen wij ons deel (naar rato van bijv. opgeloste topics of 'likes') opeisen? Want ik neem niet aan dat met dat miljoentje de treinkaartjes goedkoper gaan worden toch, Henk_NL? 😛
Je vergeet een belangrijke factor. Naast een kostenbesparing van $1.5M zegt @Merel dat 1 op de 5 vragen die klanten op dit forum stellen ook verkooppotentieel bieden, waarin 'other customers', wij dus, de key zijn. Een bepaald percentage als 'ons deel' zou niet verkeerd kunnen zijn dus 😃 😃 Moeten we wel even opletten, ik las net dat hier ook al iemand van de fiscus meeleest 😉 😉
Badge +3
Moeten we wel even opletten, ik las net dat hier ook al iemand van de fiscus meeleest 😉 ;)
Oei ja haha, dat is inderdaad mijn schuld :S
Misschien mogen de vaste forumleden een keertje lang op het hoofdkantoor om een hapje te eten. ?
dat is inderdaad mijn schuld :S
Dat is het toch altijd? 😃 😛
Badge +3
Misschien mogen de vaste forumleden een keertje lang op het hoofdkantoor om een hapje te eten. ?
Als ze op Twitter al zeggen dat pizza hawaii verboden moet worden dan heb ik daar weinig vertrouwen in 😛
Pff, het was wel zoiets volgens mij. Heb de trainee die er toen bij was een tijdje geleden nog zien lopen toen ik beneden bij de trap stond, maar volgens mij herkende hij me al niet meer 😞
Reputatie 7
Badge +3
@Ome Henk
Erg interessant. Bedankt voor het delen. Misschien moeten we maar eens facturen gaan sturen voor al het uitzoekwerk dat we verrichten.
Ach, ik vind het grappig om te delen, puur om een beetje inzicht te geven in hoe het forum werkelijk draait voor NS en wat de drive is om het te laten draaien 🙂 Zelf heb ik er geen moeite mee dat de drive voornamelijk financieel (kostenbesparing) is, maar laten we daar wel eerlijk over zijn. Er staan nog wel wat meer dingen online, maar daar staan moderators ook met naam en toenaam genoemd, die zal ik maar niet direct plaatsen hier.
Even een move deze kant op, om te voorkomen dat er weer een topic ontspoort... https://forum.ns.nl/op-het-station-17/kapot-scherm-44953/index1.html#post300273
Ik vraag me af of - zoals sommigen het uitdrukken - dan 80 euro per uur niet passender is voor onze wizdom of the crowd bijdrage, want plezier haal je uit effect en succes, en dat ontbreekt.
Dit is voor mij wel het hele eiereneten. Ik ben de laatste tijd wel een beetje uitgeforumt, en als ik zie hoeveel serieuze reageerders verdwenen zijn ben ik daarmee volgens mij niet de enige. Dit forum is vast een prima (kostenbesparend) klantenservicekanaal, maar het is behoorlijk vervelend om keer op keer een hoop tijd te steken in reageren hier, als er naderhand toch niks mee gedaan wordt. Ik ben hier begin 2015 gekomen, loop inmiddels dus bijna 3 jaar rond, en toch zijn er discussies van voor mijn tijd, die nog steeds lopen. Helderheid over bijvoorbeeld de route en prijsberekening bij Traject Vrij is er nog steeds niet. De forumleden die daar actief mee bezig waren zijn inmiddels afgehaakt of bijna niet meer actief, terwijl ik ze op andere (online) plekken nog wel actief zie. Het laat zich raden waarom mensen afhaken.

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van moderators overigens, voordat mensen het persoonlijk op gaan vatten.
Ik begrijp je volledig Henk.
Reputatie 7
Badge
Ik vind verder wel gewoon dat de moderators erg hun best doen hoor. En ze zijn best wel betrokken met onze problemen enzo.
Dit forum is een plek om je mening te geven, om je problemen op tafel te spreiden, klachten door te geven, om ons reizigers een luisterend oor de bieden. En natuurlijk is dit forum ook een hele goede plek om creatieve ideeën te bespreken. En er word wel degelijk wat met de klachten gedaan. De treinen zijn schoner geworden, er word nu vaker gecontroleerd, en bijv de VIRM treinen zijn nu niet meer zo koud gelukkig....want daar waren ook al wat klachten over geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vroeger vaak last had van een verkeerde temperatuur regeling in de VIRM (meestal te koud) maar de laatste tijd heb ik daar ook helemaal geen last meer van gehad.

Wij zouden daar juist blij mee moeten zijn....en dr juist gebruik van moeten maken van deze mogelijkheid om onze problemen in en rondom de trein kenbaar te maken. En uiteindelijk word er heus wel wat met de problemen gedaan hoor, maar ja....Rome is ook niet in 1 dag gebouwd he...:)
Reputatie 7
Badge
Even een move deze kant op, om te voorkomen dat er weer een topic ontspoort...Ik vraag me af of - zoals sommigen het uitdrukken - dan 80 euro per uur niet passender is voor onze wizdom of the crowd bijdrage, want plezier haal je uit effect en succes, en dat ontbreekt.
Voor mij is het anders dan de 3 jaar van Henk: ik ben hier nog niet eens een jaar, en hier eigenlijk terechtgekomen omdat ik rechtstreeks met NS directieleden goed onderbouwde discussie aanging over het gammele fundament onder moloch NS, nl actuele transparante reizigersinformatie. Pauline (hfd KCC NS) pakte dat over, en via een discipel werd ik gevraagd om mijn goede ideeen op het forum te spuien. Tja. Ik kan mijn best doen, en meedoen om de ogen en oren van NS te zijn, maar tussen mijn ogen/oren zit een kwab hersenen en die horen er toch ook bij. Ik ga mijn verstand niet uitzetten, en de NS slachtofferhulp op dit forum zijn.
Evenmin voel ik me geroepen tot onbezoldigd klusjesman die na melding van een defecte CTA op Ut CS door Iris of Denise wordt teruggestuurd om het 5 cijferige nummer op te zoeken "want anders kan ik het niet doorzetten". Notabene 10 meter ervandaan zit er een NS'er in een i hokje in de hal, en bij Julia's onder de CTA staan 3 V&S'ers werkoverleg te houden.
Waar ik me aan erger is het gemak waarmee moderatoren meteen verwijzen naar particuliere sites om te achterhalen of en hoe laat een trein stopte of vertrok, en een beroep doen op specialistische kennis van forumleden (zoals "....maar Henk_NL kan hier vast wel meer over zeggen"), terwijl die Info grotendeels uit de spelonken van NS en ProRail komt. Dat is ff leuk, maar wanneer biedt NS dit zelf aan? Dat maakt een klacht of GTBV heel wat simpeler te bewijzen, en sneller af te handelen.
Last but not least.... Wanneer iets weer in de soep loopt, verwacht de klant iteratief interactie met de product owners en produkt managers. Waarom ging het fout, waarom kan dat niet anders, en wat gaat NS er aan DOEN? Met "doorzetten" en linkje naar GTBV schiet een gedupeerde van slechtlopende treinen of TVVbussen niets op.
Kortom... Ik vraag me af wat ik hier doe. Koffiedrinken met een paar van jullie is een betere tijdsbesteding.
Badge +3
Ook mee eens, en zeker na het leerzame forum-uitje op 23-12-2017.

Ikzelf heb ook een forum-account uit 2015, maar eignlijk pas sinds een jaar of zo actief omdat Thomas NS mij binnengehengeld heeft omdat ik hun Twitter account (positief) 'vervuilde' door sneller en meer info te geven dan zijzelf, en dat mijn bijdragen hier beter tot hun recht zouden komen.

Op zich waar, en bovendien is info hier veel houdbaarder dan het snelle Twitter (zonde van je tijd om elke dag dezelfe dingen te verkondigen).

Zodra ik minder teveel aan tijd heb zul je mij hier ook minder zien. Op een gegeven moment wordt het een sleur en sommige zaken/onderwerpen kan je over blijven discussiëren zonder enig uitzicht op een oplossing.

Etc, etc.. Kan nog wel een A4'tje tikken maar ga eerst ff roken hoor! 😛
Pff, het was wel zoiets volgens mij. Heb de trainee die er toen bij was een tijdje geleden nog zien lopen toen ik beneden bij de trap stond, maar volgens mij herkende hij me al niet meer :(

Deze had dan weer even gemist, maar laat me raden 6 dozen van een bekende pizzaleverancier in de hand:?

@Robert,
Juist die houdbaarheid kan ik waarderen. ?
Nee, niet eens! 😞
Vanuit mijn oogpunt kan ik het waarderen.
Ik doelde op Aiko die ik tegenkwam, maar zonder pizzadozen 🙂

Reageer