Feedback over het Serviceforum | NS Community

Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16273 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

https://forum.ns.nl/search/activity/recent?&sort=posts&order=asc
Alles 404't idd...
Badge +3
De links "Recente actieve topics" en "Onbeantwoorde vragen" in het menu van de mobiele versie van dit forum werken niet meer.
Probleem met die recente topics lijkt uit zichzelf verholpen te zijn.
Onder "Help anderen" staan momenteel zo'n 425 topics (steekproefsgewijs vastgesteld) die niet meer bestaan ("Er is iets fout gegaan, Pagina niet gevonden", blablabla).
Reputatie 7
Badge +3

Dat meen je niet…. Ik zal even het onderhoud van Insided afwachten, maar mocht dit probleem donderdag nog spelen zou je dit dan hier weer willen melden? Liefste na 16:00 zodat ik het bericht op kan pakken.

Probleem is er helaas nog steeds @Erryt NS en nu begin ik het best wel irritant te vinden, vooral dat openen van topics op de eerste post wanneer er meerdere pagina's zijn.

 

Ik geef het meteen door, Pe_pe.

Ik heb inderdaad nog niets vernomen van Insided. Ik zal ze een reminder sturen dat dit probleem nog speelt.

Reputatie 6
Badge +2
Er zijn op forum.ns.nl/a-1/a-19966 reacties verdwenen.
Badge +3

Openen van topics bij de laatste reactie(s) werkt blijkbaar alleen nog als er nieuwe reacties zijn sinds je voor het laatst het topic geopend hebt. Beetje zoals een bladwijzer in een boek, “waar was ik of wat is er nog toegevoegd?”

Is er niets nieuw dan opent het boek gewoon bij het begin “je had het al uit dus kijk zelf maar vanaf waar je wilt lezen”. Maar ja, als er staat dat de laatste reactie van persoon X is dan verwacht je (zoals voorheen) natuurlijk dat je naar die laatste reactie gaat als je daar op klikt. Irritant inderdaad als je dat gewend bent.

Een optie 'nieuwste reactie eerst’ zou ook nog kunnen, maar dat leest zo onhandig :sweat_smile: en is alleen leuk voor een live blog of zo. Neem aan dat het een foutje is zoals het nu werkt.

Edit: Na het versturen van deze reactie word ik naar pagina 9 (van de 17) geleid.. :tired_face:

Vanuit Support over 'Help anderen': dit klopt inderdaad niet. Op dit moment worden verwijderde topics ook getoond in het overzicht en dit zou niet het geval moeten zijn. De topics die worden getoond bij 'Help anderen' staan op chronologische volgorde dus zullen gebruikers niet zo snel op 404 pagina's uitkomen omdat de nieuwste topics over het algemeen niet verwijderd zijn. Er is een ticket aangemaakt om dit issue zo snel mogelijk op te pakken, zodra ik jullie van meer informatie kan voorzien breng ik je op de hoogte.
Je kunt de sorteervolgorde zelf aanpassen. Topics die op een antwoord wachten, zijn doorgaans degene met geen of weinig reacties. Als je oplopend sorteert op aantal reacties, dan komen al die verwijderde topics juist vooraan te staan. Mooi dat het tzt wordt opgepakt, wat mij betreft heeft het geen haast.

Terwijl ik dit schreef bedacht ik me dat je net zo goed "Recente topics" op aantal reacties kunt sorteren ... Daar blijkt echter hetzelfde mis te gaan.
Badge +3
De woorden Always en Phone, en misschien ook wel andere, worden automatisch van een hoofdletter voorzien als je ze typt. Kan dat uitgeschakeld worden?
Klopt, Tochjo. Ik ga het eens vragen!
Update: hierbij kan ik jullie melden dat de verwijderde topics niet meer worden opgenomen in de resultaten onder 'Help anderen'. Mocht je hier nog vragen over hebben hoor ik het graag.
Badge +3

Haha… en dan onderaan die knop ‘Download this article (PDF)’ :joy:

 

@TrajectVrijInLimburg
Is er een plugin of iets dergelijks geïnstalleerd die kan de normale werking van javascript kan verhinderen?


Hallo Pe-pe, nee, het gaat om een Windows Phone met IE11, daar kun je geen plugins voor gebruiken.
Helaas zijn er voor Windows Phone, naar mijn beleving, ook geen goede alternatieve browsers.
Op mijn Windows Phone reageert de Forum site helemaal nergens op, als ik naar forum.ns.nl ga.
Als ik op mijn Windows Phone een email krijg, omdat iemand reageert op een bericht (dat ik dus vanaf een desktop heb gemaakt), dan krijg ik altijd dat de pagina niet beschikbaar is, en de pagina reageert nergens op.
Van dat laatste heb ik een drietal screenshots gemaakt van mijn telefoon. Deze staan in een afbeelding.

https://forum.ns.nl/search/activity/recent?&sort=posts&order=asc

Het aantal aangegeven reacties wijkt af.
Bij "Favorieten" is weer het onderste deel van de spreekballon-symbooltjes weg, waar al dan niet te tekst "nieuw" hoort te staan.
Ik zie het inderdaad, Pe_pe. Ik zal een printscreen sturen naar onze Support. Dank!
Terugkoppeling: Support heeft dit zojuist hersteld. Dit had te maken met een css issue dat veroorzaakt werd door de nieuwe header die gister is geïmplementeerd op het forum. Als je nu naar https://forum.ns.nl/favorite/overview gaat zal je zien dat de icoontjes weer juist worden getoond.
De trefwoorden onder een topic titel werken niet als link.

Ik weet niet of dit een fout is, maar anders zijn ze nutteloos.
Goed gezien, Macca. Ik heb dit meteen even laten uitzoeken:

"Het lijkt erop dat de tags een bug bevatten. Het is namelijk zo dat zodra een gebruiker op de tag klikt alle topics met dezelfde tag worden getoond in een overzicht. Dit is momenteel niet het geval en hier heb ik een ticket voor aangemaakt. Zodra de oplossing is doorgevoerd zal ik je hiervan op de hoogte brengen."
Goed punt inderdaad.

Ik zal even kijken of dat handig is. Over het algemeen merken we dat het goed werkt zoals het nu gaat. Omdat dit een Serviceforum is waarbij klanten vooral elkaar helpen, weet ik niet of we dit echt willen doen. Maar ik ga zeker even nadenken over de opties.
Reputatie 1
Ik vind het een eenzijdig forum waar alleen plaats is voor lofzang. Kritische reacties worden verwijderd en waardevolle topics gesloten.

Reageer