Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16273 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Er ontbreekt een duidelijke forumcategorie voor het bespreken van het forum zelf. Dit ene topic is te weinig. "Welkom" schijnt hiervoor gebruikt te worden, maar de titel is ongeschikt. Ook komt een deel van deze topics nu terecht in de categorie "Off-topic forum", maar dat is een te grote vergaarbak, waar topics over het forum moeilijk in terug te vinden zijn.
Gewoon Sticky Topics met sticky antwoorden maken

vergeten uit te checken = bellen of twitteren :D
enz
enz
De medewerker in het info hokje kan niet zomaar weg. Medewerkers van v&s hebben een belangrijke taak in de samenleving. Deegwaren en een 'goed' gesprek zijn energie om te kunnen functioneren.
Zo'n faciliteit bestaat al. Ze heet EVA.
Mee eens, OV Fiets kan het zo nakijken of de fiets als verhuurd staat.

NS moet ook niet raar opkijken als klanten het voortaan wel uit hun hoofd laten dit te melden.
Precies dat. Waarschijnlijk krijg ik weer op m'n kop zometeen dat het heel logisch is dat NS zo werkt en het flauw is dat ik dit zeg, en ik begrijp vanuit het proces best dat het praktisch is als je een compleet nummer krijgt, maar zou als klant ook zeggen "Prima, dan niet, toedels!".

Of gewoon een half uurtje arbeidsloon vragen a 80/uur ex btw. Voor niets gaat de zon op.

Twee puntjes vandaag:

 

https://community.ns.nl/off-topic-32/feedback-over-het-serviceforum-331/index15.html#post391760

Speelt nog steeds, kan er op zijn minst een reactie komen vanuit inSided?

 

Verder krijg ik sinds gisteravond wisselend 504 gateway timeouts, terwijl de inSided status pagina aangeeft dat er geen storingen zouden zijn. Wat gaat er fout?

Pompiedom gaan we weer.....

Daar heb je helemaal gelijk in! Hier staat mijn pet ook achterstevoren van op mijn hoofd.. Het community forum is intentioneel niet bedoeld om reguliere klanteNService vragen op te lossen, alleen ik zal deze keer dan toch door mijn vingers kijken. Zou je mij je voorletters, achternaam, geboortedatum postcode, huisnummer en e-mailadres willen sturen in een privébericht? Dit doe je door op mijn naam te klikken en vervolgens op stuur bericht.


Dit forum is niet voor reguliere klantenservice-vragen, maar staat wel groot bovenaan de pagina 'klantenservice' terwijl je voor andere opties een heel stuk naar beneden moet scrollen.

Overigens weet ik niet beter dan dat dit forum organisatorisch onderdeel is van KCM 'Community Management', wat weer onderdeel is van NS Klantenservice. Doel van de club: 'zorgen voor een optimale service+ ervaring voor onze reizigers'. Maar dit forum is dan weer geen verlengstuk van Klantenservice?

Sivan schrijft daarover:

Klant-helpt-klant versus service
De NS Community is een plek waar klanten elkaar helpen en met elkaar in gesprek gaan. Wij bieden service door je te verwijzen naar nuttige topics of naar een andere gebruiker die de gouden tip misschien wel heeft. We praten mee in de topics en zorgen voor de juistheid van de informatie. Zo willen we stimuleren dat iedereen zijn kennis blijft delen en actief aanwezig wil zijn/blijven in de topics. Waar specifieke hulp vanuit NS zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij.

Dus we zijn geen klantenservice?
Als de topics op de Community en andere gebruikers je niet verder kunnen helpen, zijn we er voor je. Als je gegevens nodig zijn, zullen we deze vragen in een privébericht. Let er hierbij op dat je ons alleen een privébericht kunt sturen, wanneer wij dit aangeven.

Ik reageer overigens niet om flauw te doen, maar omdat de gemiddelde klant er in mijn optiek weinig van snapt en dit ervaart als van het kastje naar de muur. Mij persoonlijk maakt het niks uit.

Net als op 3 november? Je begint je op dat soort momenten toch af te vragen wat de waarde is van die status pagina, als er geen updates worden geplaatst lol.

 

Overigens krijg ik volgens mij bij het opslaan van berichten in dit topic telkens een redirect terug naar pagina 7 (in plaats van 15, waar we nu zijn). Maar dat ga ik bij het plaatsen van dit bericht even opnieuw testen.

Edit; inderdaad, word telkens teruggezet naar pagina 7.

@Henk,
Dat kun je natuurlijk gewoon even zelf proberen. 😍
Even een account aanmaken met als nick.........

Ik slinger de mailmachine aan!

Weer een discussie die zomaar gesloten wordt, erg jammer en volkomen zinloos.

Zonde motivatie ook, in andere topics wordt er ook gereageerd terwijl de zaak al opgelost is.

https://community.ns.nl/op-het-station-17/voorliegen-taxikosten-terug-50794/index3.html#post344010


Dat topic is van iemand die zowel Jouke als ik inmiddels via priveberichten heb gesproken, en wiens vader (de klant in kwestie) ook persoonlijk is benaderd. Topics kunnen na oplossing of antwoord altijd blijven doorlopen, maar in dit geval kwam er niets nieuws uit en vind ik het niet ok om dat in andermans topic te doen. Mocht TS er zelf nog behoefte aan hebben door te praten, zal ik haar topic meteen heropenen.
Reputatie 7
Badge +3

't Valt me toevallig nu bij dit topic op. Ik klik op de overzichtspagina op het getal ‘191’ (aantal reacties). Normaal gesproken kom je dan ook bij de laatste reactie uit. Bij dit topic kom ik bovenaan pagina 8 terecht. Ticketje voor InSided?

edit: Ook na het posten van dit bericht kwam ik bovenaan pagina 8 terecht. Vermoedelijk dezelfde bug, maar hoe meer info hoe beter.

Forum helemaal onderaan de contactmogelijkheden en erbij zetten alleen als allerlaatste redmiddel...

Ook de naam service weghalen, dat geeft de klanten het idee dat ze bij de klantenservice terecht zijn gekomen, wat niet zo is.

Klopt, dat is al langere tijd een probleem en heb ik hier meermaals geschreven 

Jammer dat je dan die waardevolle forumleden die een VPN connectie gebruiken tegenhoudt door een muur. En weinig moeite lijkt te doen om een uitzondering voor die leden te maken.....
Reputatie 6
Badge +2
In het verleden heb ik wel eens gevraagd of er een RSS-feed van dit forum is. Die vraag is toen onbeantwoord gebleven. Inmiddels heb ik via andere wegen het antwoord zelf gekregen:

https://community.ns.nl/feed/topics

FYI mocht iemand naar hetzelfde op zoek zijn 😀

Hoe vaak wordt die eigenlijk ververst? Zo te zien duurt het langer dan een uur.
Ik durf het niet te zeggen, gisteravond ging het vrij rap. Maar het blijft inSided.
Er ontbreekt een duidelijke forumcategorie voor het bespreken van het forum zelf. Dit ene topic is te weinig. "Welkom" schijnt hiervoor gebruikt te worden, maar de titel is ongeschikt. Ook komt een deel van deze topics nu terecht in de categorie "Off-topic forum", maar dat is een te grote vergaarbak, waar topics over het forum moeilijk in terug te vinden zijn.

Haha maar Dennis dat vind ik er nu juist zo hilaries aan. Ik ontdek dit pas vandaag, 5 of meer jaar later, en amuseer me kostelijk met al deze gedateerde ergernissen. Ik schrijf vaak boze feedback naar allerlei dienstverleners, maar ze zijn tegenwoordig allemaal heel goed in zich kwijt en onvindbaar en onaanspreekbaar maken. Meestal is mijn zorgvuldig gecomponeerde opbouwend bedoelde feedbacktekst op zeker moment opeens 'poef' verdwenen, waarna ik weer even klaar ben met proberen, na wat intens frustratiegedrag...

Dus in dat opzicht wil ik NS van harte complimenteren. Deze gelegenheid geven is een slimme vondst alsmede feest van herkenning, troost in eenzame gefrustreerde dagen, en geeft een heerlijke illusie van nationale verbondenheid. Leve N S.
Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik favorieten nooit. Ik krijg de melding steeds als ik de pagina voor het eerst open, na verversen opent-ie wel gewoon. Zowel op pc als op telefoon.

Krijgt/heeft iedere email dat ergens een antwoord is geplaatst de verwijzing + link naar de vragenlijst? Niet alleen de topicstarter?

Het is irritant en zou niet nodig moeten zijn.

 

Maar de doorlooptijden bij inSided zijn duidelijk: het boeit ze geen zak. Dit topic opent ook niet direct op pagina 18...

Badge +3
Right... Waren de gratis te kijken voetbalwedstrijden uitverkocht?
Geen idee, ik volg geen voetballen 🙃

Reageer