Feedback over het Serviceforum | NS Community

Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16273 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

Hierbij een voorbeeld. Ook bij oudere topics komt het voor.
Bedankt, Jan! Ik ga dit doorzetten naar Support.
Ik heb een terugkoppeling gehad:

Je hebt waarschijnlijk geklikt op een van de volgende links:
- 'Recent actieve topics'
- 'Actief sinds laatste bezoek'
- 'Onbeantwoorde vragen'
Dit zijn alle pagina's die een search opdracht laten zien, dit kan je zien in de url aan het woord /search, zie https://forum.ns.nl/search/activity/recent. Op de search pagina's kan het soms zijn dat de tellers niet volledig actueel zijn. Recentelijk is dit besproken met de developers en zij zullen de infrastructuur aanpassen zodat de tellers ook op de search pagina's altijd actueel zullen zijn. De forum/topic-overzichtspagina's tonen wel het juiste aantal reacties en views.
Reputatie 6
Badge +2
[Bij] 'Recent actieve topics' (..) kan het soms zijn dat de tellers niet volledig actueel zijn. Recentelijk is dit besproken met de developers en zij zullen de infrastructuur aanpassen zodat de tellers ook [hier] altijd actueel zullen zijn. De forum/topic-overzichtspagina's tonen wel het juiste aantal reacties en views.
Ik hoop dat dit snel wordt aangepast, want dit is bij uitstek de pagina waarbij het gaat om actuele informatie. De forum/topic-overzichtspagina's zijn nauwelijks bruikbaar door het verminken van de titels en het ontbreken van het eerste stukje van de inhoud, je kan daardoor vaak nauwelijks zien waar het topic over gaat, of verschillende topics uit elkaar houden.
Misschien kan één van de lege forums (Feedback over het NS Serviceforum #12)
worden gebruikt om feedback te geven over dit NS forum 😉

Dan hoef je niet zo te zoeken naar een specifiek topic dat staat in het forum "Welkom".
Naast het ene forum "Welkom" (#15) is er ook nog een ander (leeg) forum "Welkom" (#12)


Waarom is dat?

Waarom komt het forum "Jouw Reis" (#13) niet voor in het NS Forum overzicht?

Hoi Michiel,

Kun je aangeven hoe je deze informatie hebt gevonden? Kwestie van willekeurig dingen intypen in je browser, of via het forum zelf?
Hoi Michiel,

Kun je aangeven hoe je deze informatie hebt gevonden? Kwestie van willekeurig dingen intypen in je browser, of via het forum zelf?

Gewoon door een willekeurige {letter} + {-} + {cijfer} in te tikken, bijv. forum.ns.nl/a-3 😉

Het komt met enige regelmaat voor dat forumgebruikers al dan niet per ongeluk het verkeerde bericht (bijvoorbeeld hun eigen vraag) als antwoord markeren. Ook werd of wordt regelmatig door moderators ten onrechte een reactie als antwoord gemarkeerd. Beide problemen zouden wellicht eenvoudig kunnen worden opgelost door de vraagsteller de mogelijkheid geven om een antwoord te deselecteren, zodat het juiste antwoord kan worden gemarkeerd of het topic weer bij de onbeantwoorde vragen kan worden teruggevonden.
Theofiel, Ik zal kijken of dit mogelijk is.

Terugkoppeling: Op dit moment is dit inderdaad niet mogelijk maar er wordt gekeken of dit op termijn eventueel kunnen toegevoegd kan worden, aangezien een dergelijke feature voordelen met zich meebrengt voor de forumleden. Jouw voorstel wordt besproken, waarna men zal bekijken of en wanneer deze functionaliteit eventueel toegevoegd kan worden aan het platform. Bedankt voor je suggestie.
goedemiddag
ik heb afgelopen maand mijn Studentenreisproduct stopzetten
ik heb een email voor Krijg nu een Dal Voordeel abonnement cadeau
maar hij werkt niet
ik heb help nodig
Gr Ali
Hoi Ali. Je kunt je vraag beter stellen in een nieuw topic, of even zoeken of de vraag al eens eerder is gesteld. Als je zelf een topic maakt, leg dan ook even uit wat er precies niet werkt en wat je allemaal hebt geprobeerd.
(EVA zegt:Bent u uitgestudeerd en vervalt uw Studentenreisproduct, dan heeft NS een mooie meevaller. U kunt namelijk nog een jaar lang voordelig reizen met de trein via een gratis Dal Voordeel abonnement of € 50,- korting op een ander NS-abonnement (Altijd Voordeel, Weekend Vrij, Dal Vrij, Altijd Vrij). Kijk op www.ns.nl/meevaller voor meer informatie en om uw abonnement naar keuze te bestellen.)

ik heb geprobeerd maar lukt niet
Ali, maak even een topic aan, dan kunnen we je daar helpen.
Hallo,

heb ik mijn studenten ov stopzetten vanwege afstuderen. Nu begreep ik dat je het eerste jaar na je afstuderen met een kortingscode gratis een dal voordeel abonnement kunt aanvragen. Nu probeerde ik dit gister en vandaag aan te vragen, maar beide keren krijg ik een melding dat de code verlopen is? Volgens de informatie op de site kan je tot drie maanden na het stopzetten van je ov de code gebruiken. Heeft iemand een idee hoe ik toch zo'n abonnement kan aanvragen met een kortingscode? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
ALI
Badge +3
Kunnen links standaard onderstreept worden? De lichte wijziging van kleur blijkt niet voor iedereen duidelijk als link herkenbaar te zijn.
Vandaag (31 okt 2015) was er de hele dag Technisch onderhoud, waardoor het niet mogelijk is om goede service te verlenen en ook kon men geen nieuwe abonnementen afsluiten. Ik heb het gevoel dat de NS maar op 1 systeem werken en er hoeft er maar 1 ding te gebeuren en het hele systeem ligt als het ware eruit! Misschien is het voor de volgende keer mogelijk om op verschillende systemen te werken zodat je dezelfde dag bijvoorbeeld o.a. een NS abonnement kan afsluiten, OV fiets huren etc. De consument moet meer als koning worden beschouwd en ik denk ook dat er aantal mensen zijn die er juist van balen dat het hele NS systeem echt daadwerkelijkheid plat ligt. Ik hoop dat er dan meer service en klantvriendelijkheid kan worden gericht en dat de NS dan wel op voorbereid moet zijn om vervolgens in verschillende systemen te werken en niet meer 1 systeem. Ik ben benieuwd naar de oorzaken hiervan, waarom zowel de NS serviceforum als op Twitter op zo'n moment weinig te bieden heeft. Daaraan kan er juist aan verbeterd worden!
@Tochjo, ik heb je suggestie doorgezet!
Waarvoor komen er geen icoontjes waarmee je simpel woorden kan onderstrepen, vet maken e.d. en iconen waarmee het quoten van bepaalde teksten veel makkelijker wordt ?
Bij veel websites/fora werkt de HTML nu eenmaal zo. Sommigen kennen het inmiddels uit hun hoofd, anderen kunnen de tool in het tekstvak gebruiken.
De meeste grotere fora gebruiken icoontjes.
Ik heb het gevoel dat de NS maar op 1 systeem werken
Draaide alles maar op één systeem... 😳 😳 :$

*hoort toekomstmuziek*

Wat betreft die editor, die zou ik liever wat groter zien (zoals een aantal andere Insided-afnemers doen), en als het effe kan ook als gewoon tekstblok zodat ik hem in m'n browser kan vergroten. Meer dan een paar zinnen tikken is een ramp momenteel.
@Tochjo:

Onze Support geeft aan dergelijke feedback tot nu toe niet van andere klanten te hebben ontvangen. Op dit moment is het zo dat de link een underline krijgt zodra de gebruiker over de link heen navigeert wat als feedback fungeert dat het een link betreft. Als wij de links meteen al voorzien van een underline dan is er geen feedback meer voor de gebruiker. Verder: heeft jouw suggestie alleen betrekking heeft op links die zijn opgenomen in comments of wens je dit op meerdere plekken toe te passen?
Badge +3
Het gaat alleen om links in berichten die ik plaats. Daarvan wil ik dat ze gezien en gevolgd worden. Dat gebruikers de andere links op dit forum niet herkennen, maakt me niet uit :P

Ik begrijp niet goed waarom een gebruiker feedback zou moeten krijgen op het over een link zweven met de muisaanwijzer. Kennelijk is het de bedoeling van de ontwerpers dat een link niet direct als zodanig herkend wordt, maar pas als er met de muis overheen gegaan wordt? Mijns inziens moeten links gewoon direct zonder enige handeling van de gebruiker herkenbaar zijn.

Het gaat hier overigens over iets wat al decennia gebruikelijk is: links op webpagina's onderstrepen. Pas toen webpagina's mooi vormgegeven moesten gaan worden, raakten zulke zaken op de achtergrond en moesten links kennelijk niet zo opvallend getoond worden.

Daarnaast geven mijn browsers nog altijd feedback bij een onderstreepte link, doordat de muisaanwijzer in een handje verandert.

Reageer